سلام علیکم جمیعاً و رحمه الله و برکاته
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم لا حول ولا قوه الّا بالله العلی العظیم حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر الحمد لله رب العالمین الصلوه و السلام علی سیّد النبیّین حبیب اله العالمین ابالقاسم المصطفی محمد (ص) و علی عترته و اهل بیته الجمعین قال الحکیم فی کتابه الکریم بسم الله الرحمن الرحیم «یطوف علیهم ولدان مخلّدون / باکوابٍ و اباریق و کأسٍ من معین / لا یصّدّعون عنها و ینزفون / و فاکهه مما یتخیرون / و لحم طیرٍ مما یَشتهون / و حورٌ عین / کأمثالِ لؤلؤِ المَکنون / جزاء بِما کانوا یَعمَلون»امیدوارم خدای رحمان در این مظنه استجابت دعا بر همه ما منت نهاده دعاهایمان را مستجاب بگرداند، با سلام و صلوات به ارواح انبیاء و اولیاء و سلام و درود به همه شهداء، امام راحل و علماء عاملین ماضین و سلام و درود به همه شما نمازگزاران. همه باید به درگاه خدا پناه ببریم و از خدای رحمان مدد بخواهیم ما را در ایمان و اخلاص و عمل موفق و یاری بفرماید. عمل است که موجب نجات انسان از گرفتاریهای دنیا و از عذاب آخرت میشود. این آیاتی که تلاوت شده است نهایتاً به این آیه ختم میشود که « جزاء بِما کانوا یَعمَلون» یعنی آنچه را که پاداش بزرگ الهی وعده شده است به مؤمنین و صادقین در ایمان، همه در ازای عمل است نه در ازای ادعاء و اعتقادِ تنها. گاهی انسان اعتقاد درست دارد ولی بر مقتضای اعتقاد عمل ندارد. گاهی هم واقعا محب هست و دوست دارد، کارهای خیر و انسانهای خوب راهم دوست دارد ولی خودش موفق نمیشود. آن چیزی که نجات بخش است، خودِ عمل است. «بسم الله الرحمن الرحیم / والعصر / ان الانسان لفی خُسر / الّا الذین ءامنو و عملوالصالحات / …» بشر ضرر میکند مگر آنانی که ایمان آوردند و عمل صالح داشته باشند. در ادامه این آیات ابتداء سوره واقعه شیوه پذیرایی از اهل بهشت و شرایط پذیرایی کنندگان را مطرح میکند. «یطوف علیهم ولدان مخلّدون» نوجوانان با قیافه زیبا و دلپذیر اهل بهشت و مومنین سابقین را پذیرایی میکنند. همواره کنار آنان میگردند، اینطور نیست که سَرِ وعده غذا، برایشان غذا بیاورند و بعد آنها را رها کنند و بروند . همواره در کنارشان هستند یعنی همیشه در دسترس هستند که تعبیر به «یطوفُ» فرموده است. دیگر اینکه چهره آنان در نشاط جوانی است. گاهی ممکن است کسی برای شما هدیه و یا غذای خوبی بیاورد اما از چهرهاش خوشتان نیاید، خیلی رغبت نمیکنید که این هدیه و پیشکش را از دست او دریافت کنید ولی میفرماید «یطوف علیهم ولدان مخلّدون» نه اینکه در یک شرایطی «وِلدان» باشند؛ همیشه همین هستند و حالت ثابت دارند و دیگر مثل دنیا نیست که جوانی برود و پیری بیاید و چروکیدگی چهره نمایان شود و قد خمیده شود. اینها مال دنیاست، آنجا حالت ثابت و ماندگاری دارد. الرحیم « باکوابٍ و اباریق » انواع وسایل پذیرایی در اختیار آنهاست. ظروف مختلف. الرحیم « باکوابٍ و اباریق و کأسٍ من معین » نوشیدنیهای روان، شاید به اعتبار اینکه چشمه گوارا را «عین» گفتند. «و کأسٍ من معین» کاسهای که از آب گوارا پر شده است. «لا یصّدّعون عنها و ینزفون » نه از غذا درد سر پیدا میکنند ؛چون در دنیا با خوردن برخی غذاها انسان اذیت میشود، اما در بهشت هیچ غذایی اهل بهشت را اذیت نمیکند. نه از غذا دچار اذیت و آزار میشودو نه مستی دنیا در آنجا خواهد بود. آنجا شرابش طهور و پاکیزه است. آشامیدنیهای پاکیزه، الرحیم « فاکهه مما یتخیرون » میوههایی را که خودتان انتخاب کنید. یعنی هر چه خواستید برایتان حاضر میکنند. «و لحم طیرٍ مما یَشتهون » گوشت پرندگان بر گوشت چرندگان در این دنیا هم ترجیح دارد « و حورٌ عین» آیا این حور العین، عطف بر آن «وِلدان» است که برخی از مفسرین تصور کردهاند؟ پسر بچه ها که هستند، در کنارش «حورٌ عین» هم برای خدمت هستند؟ این یک احتمال است و یا اینکه نه اینجا خبر محذوف است و مقدر «و لهم حورٌ عین» برای خدمتگزاری همان پسر بچهها هم هستند اما برای انس اهل بهشت «حور عین» است. «حور عین» یعنی چه؟ «حور» جمع «حورا» زنی که چشمش سیهِ سیاه باشد و سفیدی چشمش هم کاملاً شفاف باشد و برّاق و موجب افزایش زیبایی چهره چشمی میشود که سیاهیاش غلیظ باشد و سفیدیاش هم برّاق و شفاف باشد، از او تعبیر میشود به حور. آن وقت «حور العین» جمعِ «عینا» درشت چشم است. بیشترین زیبایی انسان در چشمانش است. لذا حورانِ بهشتی را اینگونه معرفی میکند که هم چشم زیبایی دارند و اندام زیبایی دارند و همسری هستند که «امثال لؤلؤ المکنون» نکتههای فراوانی اینجا نهفته است. درسهای خوبی دارد. «لؤلؤ» به مروارید میگویند. مروارید سنگ است اما در دل اقیانوسها یافت میشود و آن هم داخل صدف است. مروارید تودۀ محکمِ گرد، کوچک، درخشان، سفیدرنگِ نقرهای و یا خاکستریِ مایل به آبی، از سنگهای قیمتی و نفیس و زینتی است. آنو وقت این مروارید داخل صدف است، شفافترین لحظهاش موقعی است که دارند صدف را میشکافند و هنوز دست انسان به آن نرسیده، میگویند برّاق و شفاف و زیبا است. گاهی میگویند برخی از سنگها را اگر بیشتر دست بزنی شفاف میشود بر خلاف مروارید. مروارید خودش شفاف هست، اگر دست بزنید ممکن است کِدِر بشود. چه تعبیر و تشبیه بسیار زیبایی، زیباترین تعبیر در مورد زنان بهشتی مروارید در صدف است که در عین زیبایی و درخشندگی از دسترس نا اهلان محفوظ است و دور مانده است. زنان بهشتی مثل مرواریدِ داخل صدف هستند. ای زنان مؤمنه شما هم باید یاد بگیرید، اگر میخواهید زنان پاک بهشتی باشید نباید مواضع زینتتان را سرِ کوچه و خیابان در معرض دیدِ دیگران بگذارید. البته آنها اینجا نیستند که صدای ما را بشنوند، خانمهایی که الان صدای ما را میشنوند بحمدلله خودشان مقید هستند و مبادی آداب هستند امام باید این پیام به همه خانوادهها برسد. حجاب هیچ استثنائی ندارد که مجلس عزا باشد یا مجلس عروسی یا اینکه بازار باشد و یا مهمانی، محرم، محرم است و نامحرم نامحرم. هیچ مکانی و هیچ زمانی استثناء ندارد. بله یک استثنائی دارد، اگر پیرِ زن شده و دیگر کسی رغبت نمیکند نگاهش کند، او اگر زیر چارقد مویش نمایان باشد معاف و مستثنی است. پیر زنانی که کسی رغبت به نگاه کردن به آنان نداشته باشد نه اینکه دختر بچۀ جوان خودش از زیبایی خدا دادی برخوردار است اما به غلط گاهی خود را آرایش میکند که یک جلوۀ کاذبهای پیدا کند و سرِ کوچه و بازار بنمایاند. بسیار زشت است برای خانوادههای با شخصیت و اصل اگر خدای نکرده چنین رفتاری داشته باشند. زنان بهشتی از نگاه نامحرمان دور هستند. تعبیر را دقت کنید «و حورٌ عین» زنان زیبا چشمشان برای بیننده جذابیت دارد «کأمثالِ لؤلؤِ المَکنون » مثل مرواریدهای پنهان شده در صدف. اما همۀ اینها «جزاء بِما کانوا یَعمَلون»نقش عمل در رسیدن به این پاداشهای بزرگ الهی نقشی کارساز است، هر چه که هست عمل است. «کلُّ نفسٍ بما کسبت رهینه» انسان در گرو کردۀ خویش است. «ان احسنتُم احسنتم لِانفسکم و ان عصیتم فلها» اگر خوبی کردید و درست رفتار کردید به سود خودتان است و اگر بد عمل کردید به ضرر خودتان است. امیرالمرمنین (سلام الله علیه) فرمود: «الدنیا مزرعه الاخره» دنیا کشتزار آخرت است. با زیور تقوا مؤمن مزین بشود و بعد لحظۀ مرگ اولین لحظۀ راحتی او خواهد بود. شب اول قبر اولین شب آرامش و آسایش مرمنی خواهد بود که در دنیا «مِلجَم» بود. امیرالمرمنین (سلام الله علیه) فرمود: «المؤمنُ مُلجَم» یعنی مومن بیبند و بار نیست، مؤمن آزاد نیست که هر چه هوس کرد و دلش خواست عمل کند. مؤمن مقیّد است. مُلجَم، لجام و افسارِ ایمان دارد. ایمان اقتضا میکند حرام و حلال قرآن را احترام بگذارد، از محرمات دوری کند و واجبات را انجام بدهد و این بشود زیورِ تقوا.
{{بسم الله الرحمن الرحیم والعصر ان الانسان لفی خُسر الا الذین ءامنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر صدق الله العلی العظیم}}
پایان خطبه اول//
خطبه دوم:
اللهم صلّ علی محمد و آل محمد ؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ الصّلاه والسلام علی سیّد النّبیین حبیب إله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد و علَی علیٍّ امیر المومنین و علی الصّدیقهِ الطّاهره سیّدهِ نساء العالمین و علی الحسن والحسین سیّدَی الشباب أهل الجنهِ أجمعین و علی علی ِ بنِ الحسین و محمدِ بن علی و جعفرِ بن محمد و موسیَ بن جعفر و علیِ بن موسی و محمدِ بن علی و علیِ بن محمد و الحسنِ بن علی و الحجه القائم اَلمنتظَر . اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهِ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَویلَا.
صلوات…
بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی تأکید و سفارش دارم . بهترین پس انداز برای انسان حسن عمل است . حسن عمل ، رعایت معیارهای دین خداست و همین است معنای تقوا ، پرهیز از گناه ؛ و انجام واجبات .
تشکر میکنم از برادر فاضلمان ،ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر ؛ جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمیان که قبل از خطبه ها مطالبی را مفید ایراد فرموده بودند . استفاده شده است ، استفاده کردیم . خدای رحمان جزای خیر عطا بفرماید و در مسیر خدمت علمی و فرهنگی و آموزشی موفقشان بدارد . مقام معظم رهبری در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی مطالب ارزنده ای داشتند مثل همیشه . در این دیدار از جمله ی مطالب ، فرموده بودند که : امروز هم استقامت در راه پیامبر عظیم الشأن اسلام میتواند توطئه ی بزرگ زورگویان جهانی را ناکام بگذارد . چه زورگویی بالاتر از اینکه ، سرزمین فلسطین ، که تمام عزت و آبروی آن به داشتن مسجدالأقصی است که در سوره ی اسراء قرآن {{ سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ}}مرکز فلسطین ، یا به تعبیر دیگر ، قلب بلاد فلسطین ، شهر مقدس بیت المقدس ، و این شهر هم قداستش به مسجد الأقصی . مثل اینکه مکه ی ما قداستش به مسجدالحرام است و مسجدالحرام هم قداستش به بیت الله الحرام (خانه ی خدا) که داخل مسجدالحرام است میباشد.این مسجد قبله ی اول مسلمین است . دومین مسجد اسلام است . سومین حرم الهی است . امیرالمومنین سلام الله علیه در یک بیانی میفرمود: در دنیا چهار قصر بهشتی وجود دارد . این چهار قصر بهشتی (مسجدالحرام ، مسجدالنبی ، مسجدالأقصی ، مسجد کوفه) هستند. مسجدالاقصی را انبیا بنا نهادند . سلیمان نبی بنا نهاده بود . موسی در این مسجد با خدا تکلم کرد . مسیح در حوالی مسجدالاقصی به دنیا آمد . معراج پیغمبر خاتم هم از مسجدالاقصی آغاز میشود . ببینید خدا میتوانست از مسجدالحرام پیغمبر را ببرد بالا . اما از مسجدالحرام به مسجدالاقصی ، از مسجدالاقصی به آسمانها و به معراج میبرد.در جنگ بین ایران و بابل ، 538 سال قبل از میلاد ، بیت المقدس به دست کوروش هخامنشی ایران فتح شده بود . 200 سال در اختیار ایرانی بها بوده و بعد اسکند مقدونی آنجا را فتح کرد . 40 سال پس از مصلوب شدن عیسی نبی ، تیتوس شاه رومی به بیت المقدس حمله کرد .مردم را قتل عام کرد به گونه ای که شهر بیت المقدس خالی از سکنه شد . سکنه اش یهودی ها بودند که در کلّ عالم پراکنده شدند . تا نیمه ی اول قرن بیستم میلادی برنگشته بودند . فلسطین در اختیار مسیحی ها بود . موقعی که زمان خلافت عمر در سال 15 قمری به سمت فلسطین لشگر کشیده شد ، مسیحیان ساکن فلسطین مسلمان شدند. نه اینکه مسلمان های عرب را برده باشند آنجا جا داده باشند.نه ؛ همانهایی که همانجا ساکن بودند ، مسیحی بودند ، مسلمان شدند . ببینید ادیان آسمانی در کنار هم نیستند.ادیان آسمانی در طول هم هستند.آنهایی که پیرو موسی بودند یهود بودند ، بر اساس رهنمود تورات ، بعد از بعثت عیسی می بایست پیرو عیسی میشدند . آنهایی که پیرو عیسی بودند ، بعد از بعثت خاتم انبیا محمد مصطفی همین مسیحیون پیرو عیسی وظیفه مند بودند تابع پیغمبر آخرالزمان بشوند . در آن قضیه که فلسطین فتح شده بود ، قرارداد صلحی نوشته شده از سوی عمر و سرکرده های آن ایام فلسطین ، از جمله مطالب نوشته شد : لا یُسکَن معهم احدٌ من الیهود . این سرزمین که الآن مال اعراب و مسیحی هایی است که مسلمان شدند . یهودی ها دیگر حق ندارند بیایند مزاحم اینها بشوند . آنوقت نوشته شد . چندی بار بین مسلمان ها و مسیحیون جنگ هم در گرفت ؛ اما در نهایت این که الآن به عنوان دولت اسرائیل به وجود آمد ، این حد اکثر به 70 سال قبل برمیگردد.70 سال قبل ، بعد از جنگ جهانی اول ، انگلیس بر فلسطین مسلط شد و یهودی ها را از گوشه و کنار دنیا آوردند و مسلمانهای عرب را کوچ دادند و یهودیها را سر جایشان نشاندند . و بعد ، یک دولتی که حداکثر سابقه اش 70 سال است ، به او کلاهک هسته ای میدهند ، اما میگویند جمهوری اسلامی که حداقل 6000 سال سابقه ی تمدن دارد ، حق ندارد فعالیت صلح آمیز هسته ای بکند . چه زورگویی بالاتر از این . مقام معظم رهبری فرمود که امروز هم استقامت در راه پیامبر عظیم الشأن اسلام میتواند توطئه ی بزرگ زورگویان جهانی را ناکام بگذارد . وحدت امت اسلامی و ایستادگیدر مقابل صهیونیسم و دیگر دشمنان اسلام علاج دردهای دنیای اسلام است . راه رسید به قدرت و عزت این است . زبان ما در مقابل دنباله روهای آمریکا در منطقه زبان نصیحت است . نصیحتشان میکنیم سر عقل بیایند و منافع خودشان را بفهمند . و آنها را نصیحت میکنیم که خدمت هب ظالمان جهانی به ضرر خود آنهاست . و به فرموده ی قرآن ، همراهی با ظالمان سر انجامی جز نابودی برای خودشان ندارد . فرمود : فلسطین آزاد خواهد شد . این فلسطین آزاد خواهد شد ، یک وعده ی الهی و الهامی است . وعده ی همه ی انبیا است . {{ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ}}قدرتهای استکباری نمیخواهند این اتفاق بیافتد ، کم اینکه علی عبداله صالح را در یمن میخواستند مجدداً به عنوان یک عامل مزدور روی کار بیاورند ؛ اما الآن علی عبدالله صالح ساقط شده و خانواده ی خبیث آل سعود عزادار شدند و کمرشان شکسته . در یمن اینها برنامه ها داشتند و ترامپ هم برای جبران این دلشکستگی آل سعود آمده قدس را که قلب بلاد اسلامی و قلب فلسطین است ، مرکز فلسطین است ، را بهعنوان مرکز حکومت اسرائیل غاصب به رسمیت بشناسد.همین الآن مرکز حکومت اسرائیل غاصب تل آویو است و همه ی کشورهایی که مراوده دارند سفارتشان در تل آویو است . این که بگویند پایتخت را بیاوریم در قدس یعنی چه ؟ واقعاً شکستن اعتبار ، عزت ، اقتدار و حیثیت همه ی مسلمان های عالم است . بنا براین یک خیال خامی است که ترامپ دیوانه در سر پرورانده است و حضور جدی همه ی مسلمان ها در اقصی نقاط عالم سیلی محکمی خواهد بود بر چهره ی استکبار و ان شاءلله همین الآن بعد از اقامه ی نماز جمعه با هم راه میافتیم و اگر دستمان به آنجا نمیرسد ، فریادمان را بلند میکنیم ؛ امیدواریم که خدای رحمان بر همه ی اهل ایمان منت نهاده ، با شکست این توطئه ی استکباری ، عزت مومنین و مسلمین را مستدام بدارد .
مقام معظم رهبری از ورزشکاران تقدیر کرد .یک نکته ی جالبی دارد این تقدیر . ورزشکارانیک تیم وزرنه برداری بودند و یک تیم کشتی ؛ اما مقام معظم رهبری متن پیامش چگونه است : باسمه تعالی ، از تیم قهرمان در مسابقات جهانی وزنه برداری که موجب خرسندی ملت ایران شدند تشکر میکنم .از تیم ، از مجموعه ، کسی را نام نبرد ؛ از مجموعه ی تیم وزنه برداری ، ولی در همین پیام در ادامه فرمود: (و از آقای علیرضا کریمی پهلوان سرافراز کشورمان که نماد عزت ایرانیان شد) . چه کار کرد که نماد عزت ایرانیان شد؟ ، ببینید این پهلوان با آنکه احساس داشت بر حریفش که یک اسرائیلی است خیلی به راحتی غلبه میکند و میشکند او را ؛ اما حاضر نشد با او کشتی بگیرد ؛ حاضر نشد با یک کشتی گیر که از دولت اسرائیل غاصب آمده رو به رو بشود حتی . حتی از مدال خودش صرف نظر میکند . طبیعی است که وقتی حاضر نشود کشتی بگیرد معنایش این است که در نتیجه او را بازنده معرفی کنند و آن طرف مقابل را پیروز معرفی کنند . ولی این نهایت جوانمردی و پهلوانی و ابراز غیرت دینی که میخواهد ارزش ملی و مذهبی خودش را حفظ بکند . لذا مقام معظم رهبری از ایشان به ویژه نام برد. فرمود : (و از آقای علیرضا کریمی پهلوان سرافراز کشورمان که نماد عزت ایرانیان شد ، از صمیم دل قدردانی مینمایم. سید علی خامنه ای) . فردا سالروز شهادت سرگرد خلبان احمد کشوری از همین شهرستان سیمرغ و شهر کیاکلا است که روحش شاد باد . همچنین فردا سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل است . کِی؟ چه وقتی سازمان ملل عراق را به عنوان آغازگر جنگ اعلام کرد؟.جنگ چه سالی شروع شد ؟ جنگ در سال 1359 آغاز شده ، سازمان ملل در سال 1370آمده بیانیه صادر کرد که در این جنگ بین عراق و ایران ، آغازگر جنگ عراق بوده است . بعد از 11 سال . جنگ 8 سال طول کشید ، گویا تا پایان جنگ ، سازمان ملل خواب بوده ، وبعد از پایان جنگ هم مدتی سرگیجه داشت و بعد در سال 1370 فهمید که آغازگر جنگ عراق بوده است . ولی ما علی القاعده به قول سیاسیون می بایست با این بیانیه ی سازمان ملل ما تقاضای خسارت میکردیم و از عراق خسارت میگرفتیم . به ظاهر شاید نگرفته باشیم . اما بدانید ما خسارتمان را گرفتیم و آن را خدا به ما داد و آن سقوط دولت بعث و از بین رفتن صدام بود . بازخوانی میکنم تا حقایق یادمان بیاید . امام در یک مقطعی از حیاتش فرموده بود که : صدام رفتنی است . ولی به ظاهر صدام مانده بود و امام فوت شد . بعضی از مومنین ، مسلمان های بِلا نسبت ضعیف الایمان بی بصیرت میگفتند که امام گفته بود صدام رفتنی است ، و حالا خودش رفته و صدام هست.شما را به خدا نگاه کنید رفتن و ماندن به چیست؟ ؛ امروز امام راحل هست ، زنده است به زنده بودن اهدافش ، به زنده بودن آرمان هایش . آن اندیشه ای که صدام در سر داشت را امام فرموده بود که صدام رفتنی است . آن اندیشه میرود . آن جمع و جمعیت میروند و نابود میشوند ،اما یاران خمینی کبیر ماندگارند.
یکشنبه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی امام راحل در سال 1363 ؛ همچنان نیاز داریم به تحول فرهنگی و مسئولان فرهنگی ما ، آنگونه ای که امام می خواست و آنگونه ای که مقام معظم رهبری الآنه میخواهد متأسفانه اهتمام جدی به خرج ندادند . همچنین روز جهانی حقوق بشر و آغاز هفته ی پژوهش و فناوری. دوشنبه سالروز شهادت سومین شهید محراب ، مرحوم آیت الله آقا سید عبدالحسین دستغیب رحمه الله علیه . پنجشنبه هم روز اشغال بلندی های جولان در سال 1981.
برای هفته ی دیگر ، در یک 24 ساعت 25 شهید داشت این شهرستان در عملیات کربلای 4 که طرح عملیات لو رفته بود و تعداد شهدا زیاد شده بودند متأسفانه.
(((((((((((((به تبع هرهفته خطبه های نمازجمعه قائم شهر مزیّن به اسامی شهدای شهرستان است که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت آنها است ))))))))))))))) نثار ارواح این عزیزان صلوات.
برای ابراز غیرت دینی ، ان شاءلله بعد از پایان نماز با هم هماهنگ و همصدا راه خواهیم افتاد.
{{بسم الله الرحمن الرحیم ؛ قل هوالله احد/ الله الصمد/ لم یلدو لم یولد/ و لم یکن له کفواً احد ؛صدق الله العلی العظیم}}
پایان خطبه دوم//