جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 1396/6/31 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

خطبه های نماز جمعه 1396/6/31 شهرستان قائم شهر ، توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با سلام و صلوات به ارواح انبیا و ائمه ، و درود به ارواح طیبه ی شهداء ، خاصه شهداء دفاع مقدس ، متذکّر به امروز ، به عنوان اولین روز از هفته ی دفاع مقدس و اولین روز از ماه محرم شده ، و ادامه دادند: دفاع ما نشئت گرفته از فرهنگ عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین است.

ایشان با قرائت آیه ی 27 سوره ی مبارکه ی حدید و تفسیر این آیه ی مبارکه ، فرمودند: نو آوری در صنعت و پزشکی و طبابت امر نیکویی است ، اما نوآوری در موازین دین و مقررات الهی را کسی نمی تواند از نزد  خود ارائه کند ، بلکه باید متخذ بر مبانی قرآنی و آموزه های کلمات رسول خدا و امامان معصوم باشد.

ایشان در ادامه می فرمایند: در اسلام عزیز ، ذات اقدس اله ، پیغمبر و یارانش را اینچنین معرفی میکند که: {{ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ}} که این یعنی آنهایی که با پیغمبر هستند در برابر کفار محکم و قُرص و قاطع و سختگیرند ، ولی در میان خودشان با هم مهربانند. در عین حال بسیارند کسانی که مدعی مسلمانی اند ، ولی در آغوش استکبار و کفار پناه گرفته اند که قطعاً این افراد مصداق این آیه ی شریفه نیستند.

امام جمعه قائم شهر در ادامه فرمودند:به بیان خداوند ، رُهبانیت و گوشه گیری و دِیرنشینی که بعضی از نصارا برای خود پیشه کردند را خداوند برای اینها قرار نداده ، بلکه صرفاً شیوه ای از نزد خودشان است ؛ فَلِذا پیغمبر اسلام می فرمود که: در اسلام ، رُهبانیت نداریم ، بلکه رُهبانیت در اسلام ، جهاد در راه خداست ؛ چنانکه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین میفرمود که : “إنَّ الحَیاهَ عَقیدَهٌ و جِهادٌ ” زندگی برای انسان باید عقیده باشد و جهاد در راه پیشبرد عقیده.

آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با سفارش برادران و خواهران نمازگزار به تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت ، و دعوت به اصرار در انجام واجبات فرمودند : ذخیره ی عمر انسان که برای انسان می ماند ، همین طهارت و پاکی بر اساس موازین دین خدا است ، وَ إلّا نتیجه ی تلاش و سعی مادی انسان ، می ماند برای دیگران غیر از خودش ؛ و آنچه که با انسان می ماند عملکرد انسان است ، چه بر اساس موازین تقوا باشد ، و چه خدای ناکرده بر اساس هوای نفس باشد؛ عملکرد بر اساس هوای نفس برای انسان زحمت و عذاب می آورد ، ولی عملکرد با تقوا برای انسان ، راحت و لذت و نعمت می آفریند.

ایشان در ادامه فرمودند: اینکه عاشورای اباعبدالله را دهه ی امر به معروف و نهی از منکر نامیدند ، به واسطه ی وصیتی است که آقا امام حسین نزد برادرش محمد حنفیه در مدینه نهاده بود ، که در آن وصیت فرمود: من ،خودسر و بی هدف و هوسمندانه حرکت نکردم ، بلکه حرکتم برای حمایت از حق و برای انجام امر به معروف و نهی از منکر است. پس بهترین شیوه ، شیوه ی پای بندی به امر به معروف و نهی از منکر است که البته اول باید خودمان و نزدیکان خودمان را امر به معروف و نهی از منکر کنیم ، و سپس به سراغ دیگران برویم.

ایشان با اشاره به بیانات دیروز مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حادثه ی عاشورا در طول زمان زنده تر شده است فرمودند:اگر ملت ایران برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی ، و سپس در جنگ تحمیلی  ، مظلومانه ، ولی مقاومت و استوار استقامت کرد و دشمن را به عقب راند و دفاع کرد و اگر امروز ، فراتر از مرز جغرافیایی ، برای راندن دشمن از فضای ارزشی اسلام و مکتب اهل بیت در عراق و سوریه و سایر نقاط حضور پیدا کرد ، همه ی اینها به برکت نهضت اباعبدالله الحسین است که قیام اباعبدالله ، هم پشتوانه بود و هم درس آموز.

ایشان افزودند : دلیل عصبانیت رئیس جمهور آمریکا این نیست که برجام به نفع ایران شده باشد ، بلکه آن اندازه که ما در عمل کوتاه آمدیم ، آمریکا در عمل هیچ کوتاه نیامد ؛چنانکه به بیان مقام معظم رهبری : باید در مذاکرات مراقبات کافی انجام می گرفت تا اینگونه نباشد که هر غلطی که طرف مقابل انجام دهد ، نقض برجام محسوب نشود ، اما هر اقدامی که ایران انجام بدهد ، نقض برجام محسوب میشود. یعنی دقیقاً کار معاویه ، وقتی که با امام حسن پیمان صلح امضا کرده بود ، ولی به سرعت ابراز کرد که معاهده ای که با امام حسن بست را خود معاویه زیر پا نهاد ؛ حتّی اگر آمریکا بد عهدی نمی کرد و نقض برجام نمی کرد هم اینگونه نبود که ما سود می کردیم و آنها زیان می بردند ، نه ؛ چنانکه خاطر همه ی ما هست که این تأکید می شد : که روز اجرایی کردن برجام ، تمام تحریم ها برداشته می شود  ؛ ولی ما غنی سازی را از بیست درصد به زیر چهار درصد رساندیم ،ولی در عمل ، آمریکا نه تنها تحریم ها را بر نداشت ، بلکه تحریم های جدیدی اضافه کرد .

ایشان افزودند : دلیل عصبانیت آمریکا و آن آدم که رئیس جمهور آمریکاست اول این است که آمریکا از حد اقل بیست سال پیش ، به صورت اجرایی برنامه ریزی کرده بود که این گروهک های تکفیری تروریستی نظیر داعش و النصره را ایجاد و تجهیز کند ، که هم لبنان را در اختیار بگیرند ، عراق و سوریه را هم بشکنند ، تا در عراق و سوریه کسی بیاید بر روی کار که وابسته به خودشان باشد و در نتیجه، با این تحولات اینچنینی ، به اصطلاح به خاور میانه ی جدید مدّ نظر خودشان برسند. اما اینهمه سرمایه گذاری کردند ، و زمان گذاشتند ، ولی به هیچ جایی نرسیدند ، چنانکه الآن داعش به منزله ی حیوانی است که تلاش مذبوحانه دارد و دست و پا میزند در آستانه ی جان دادن. و به این دلیل است که آمریکا به سختی عصبانی است. عالم و آدم هم در نتیجه می فهمند که اگر سوریه و عراق توانستند سر پا بایستند ، با تدبیر جمهوری اسلامی ایران و حمایت رهبری و ملت بزرگ ایران ، این موفقیت ها حاصل شد.

ایشان افزودند : از سوی دیگر ، طراحان آمریکایی تصور کردند ، اگر اخمی کنند و تَشَری بزنند ، یک بار دیگر ایران کوتاه می آید و علاوه بر آن چیزهایی که در برجام گرفتند را آمریکایی ها میتوانند اضافه بخواهند ؛ ولی این ملت هوشیار به هیچکسی اجازه نمیدهد بار دیگر باج دادن به شیطان بزرگ تکرار بشود.

ایشان در ادامه فرمودند: با تشکر از رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران ، در سازمان ملل ، ولی باید عرض کنم توقع همه این بود که قرص و محکم تر عمل می کردند ، به این معنا که درخواست رئیس جمهور برای عذر خواهی رئیس جمهور آمریکا از ملت ایران را باید بگوییم : ترامپ کسی نیست که عذرخواهی اش ارزش داشته باشد ! ؛ نه توهینش پیش ملت معتبر است و ارزش دارد ، و نه عذرخواهی اش قابل اعتنا و ارزش گذاری است.

ایشان افزودند : اگر استکبار ، از توان موشکی ما در هراس نبود ، خودش را معطل نمیکرد که در عراق و سوریه گرفتار بشود و ابتداءً به سراغ ما می آمدند و اگر میتوانستند ، همینجا قصه را ختم میکردند. آمریکایی ها در چهار سمت مرز جمهوری اسلامی پایگاه نظامی دارد و همه ی پایگاه های او در تیررس موشک های جمهوری اسلامی هم قرار دارد ،و اینهاست که آمریکا را عصبانی میکند و میخواهد که مجدداً مذاکره پیش بیاید و مجدداً باج بگیرد و توان موشکی ما را تضعیف کند که باید این آرزو را آمریکا و عوامل داخلی و خارجی آمریکا به گور ببرند.

در پایان مراسم نماز جمعه ،ابوالشهیدین آیت الله معلمی، مسئولین و  مردم شهرستان قائم شهر  ،در یک راهپیمایی باشکوه،  با طی نمودن مسیر مصلی تا مسجد جامع شهرستان ، اعتراض خود را به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا و توهین به ملت ایران ابراز کردند.

 

مداحی کربلایی محمد حاجیان در سوگواری ایام محرّم:
دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت اقامه نماز جمعه  به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای استاد سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم

kl9a_img_9337.jpg

uu3b_img_9340.jpg

lghr_img_9361.jpg

abot_img_9364.jpg

mp90_img_9368.jpg

g2pi_img_9372.jpg

k1pj_img_9390.jpg

9p3e_img_9401.jpg

2v6r_img_9410.jpg

3453_img_9456.jpg

hz4_img_9472.jpg

82k_img_9510.jpg

enlf_img_9521.jpg

34l7_img_9522.jpg

okce_img_9555.jpg

9sng_img_9560.jpg

dj6w_img_9575.jpg

qcgs_img_9596.jpg

51nd_img_9601.jpg

dj7_img_9608.jpg

j243_img_9613.jpg

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب