جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 1396/6/17 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

خطبه های نماز جمعه 1396/6/17 شهرستان قائم شهر ، توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی با قرائت آیه ی 26 سوره ی مبارکه ی حدید و تفسیر این آیه ی مبارکه در آغاز خطبه ی اول ، در ادامه فرمودند: نبوت و امامت هردو از مناصب الهی هستند و امام و جانشین امام انتخابی نیست ؛ حتی فقیه عادل نیز منصب الهی دارد و خبرگان ، وظیفه و تکلیف شناسایی این فقیه عادل و اعلام او به امت مسلمان را دارند ، و نه انتخاب او را . که این فقیه در جایگاه نیابت از ولی الله الاعظم حجت بن الحسن المهدی«عج» است.

آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با سفارش برادران و خواهران نمازگزار به تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت ، فرمودند: نمیشود انسان منظم باشد ، نمیتواند ترک گناه و انجام واجبات داشته باشد ، مگر اینکه باز به خود خدا پناه ببرد.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به سالروز عید بزرگ امامت و ولایت به تعبیر تُند خداوند متعال در این آیه ی شریفه 67 سوره ی مائده اشاره کرده و فرمودند: {{یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ؛ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ }} ، در برابر آن تعبیری که : {{یا ایها النبی انا ارسلناک شاهداً و مبشّراً و نذیرا ؛ و داعیاً الی الله بإذنه و سراجاً منیرا}} از تعبیرات تُند ذات اقدس اله به پیغمبر خاتم است ؛ این تعبیرات تُند قرآن از باب این است که برای مثال ، میخواهید یک مطلبی را محکم در قبال یک نفر انسان که خیلی با شما صمیمی و مأنوس نیست بفهمانی ، ولی در کنارش یک نفر آدمی که خیلی هم با شما صمیمی و مأنوس است قرار دارد. برای همین به این آشنا و یار مهربان خودت خطاب و تندی میکنی ، برای اینکه طرف مقابل ، حساب کار خودش را بکند. با توجه به این آیه ی شریفه ، معلوم است که امر امامت و جانشینی پیغمبر ، قبلاً آمده بود ، ولی به صورت رسمی پیغمبر اعلام نکرده بود . حالا اینجا وقت اعلام رسمی است ، و اگر نشود یعنی فرصت از دست می رود . بنا بر این آیه ، همه باید بدانند که اراده ی شخصی پیغمبر نبود ، بلکه امر الهی بود و از جانب خداوند تهدید شده که اگر ابلاغ نکند ، پیغمبری نکرد ، یعنی امامت این قدر اهمیت دارد .

ایشان افزودند: تنها به غدیر نازیدن کفایت نمیکند . بلکه ا گر انسان به غدیر زمان بپیوندد ، یعنی با توجه به اینکه هیچ عصر و زمانی از حجت خدا خالی نیست ، تمسک به علی زمان و نائب امام معصوم در جایگاه امامت داشته باشد ، عزتش روز افزون می شود.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی با اشاره به تردد سنگین وسائل نقلیه در این ایام پایانی شهریور ماه تابستان ، توصیه به رعایت احتیاط و قوانین و اشاره به سانحه ی دلخراش تصادف و کشته شدن و آسیب دیدن جمعی از دانش آموزان در اردوی دانش آموزی که از استان هرمزگان به سمت شیراز می رفت ، فرمودند : مشابه این حادثه ، چند سال پیش برای کاروان راهیان نور اتفاق افتاده بود، و در آن حادثه ، قلم های آلوده ، قلم فرسایی کردند که: «چرا راهیان نور باید شکل بگیرد که همچین حادثه ای رخ دهد» ؛ اما الآن این حادثه ی دلخراش که در یک اردو ، آن هم در فصل تعطیلی مدارس شکل گرفت ، آن قلم ها و زبان ها که کاروان راهیان نور مهم و تأثیر گذار را به ناحق محکوم میکردند ،با همه ی تأسف و آزردگی که همه ی ما داریم البته برای این حادثه ی جدید ، الآن ، ولی همه آن بیمار دلها که میخواستند تضعیف ارزش ها را کنند ، ساکت شدند و هیچ نگفتند . در هر صورت این حوادث دلخراش ، چه در راهیان نور باشد ، چه در اردوهای دانش آموزی و دانشجویی ، نباید اتفاق بیافتد و همه باید دست به دست هم بدهند در این مسیر.

ایشان با اشاره به جمعه ی هفدهم شهریور (جمعه ی سیاه) در میدان ژاله(شهدا) تهران ، فرمودند : نظام شاهنشاهی با فشار استکبار جهانی تصمیم گرفته بود با کشتار سنگین ، مردم را به عقب برانند ، لذا رگبار مسلسل و شهادت هموطنان ، در میدان ژاله ی تهران در سال 57 حادث شد .

ایشان با اشاره به اینکه : آن روز ، آمریکایی های بی حیا از آن کشتار دفاع میکردند و توجیه میکردند ، و حالا امروز هم دَم از حقوق بشر میزنند ،ولی آن جاهایی که منافعشان در خطر است ، هرقدر مزدورانشان جنایت کنند ، دَم بر نمی آورند، افزودند : مسلمان های میانمار ، صدها سال در آن منطقه دارند زندگی میکنند ، اما دولت وابسته به استکبار میانمار ، با تحریک بودایی ها ، نسل کشی راه انداخته اند ؛ خودشان گفته اند برای آنکه آمار کشته ها درصورت بازدید صلیب سرخ نمود بالایی نداشته باشد بسیاری از اجساد و مسلمانان را سوزانده اند . واقعاً شبیه بحرین و یمن ، بلکه سخت تر از هر دو جا . مسلمانند و اهل قبله اند ،گرچه شیعه نیستند ، ولی اهل کتاب آسمانی قرآنند ، و باید ما ابراز تأثر داشته باشیم و مظلومیت آنها را فریاد کنیم و این جنایت را محکوم کنیم ، لذا در پایان مراسم نمازجمعه ، در این راستا راهپیمایی برقرار خواهد بود .

ایشان در  پایان ، با اشاره به سالگرد شهادت شهدای منا ، اسامی این عزیزان شهید را نیز قرائت فرمودند و برای ایشان طلب مغفرت از بارگاه خدای رحمان فرمودند.

در پایان خطبه ها ، و اقامه نماز جمعه و عصر به امامت آیت الله معلمی ، راهپیماییعظیمی در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار ، و محکوم کردن کشتار مسلمانان این کشور ، توسط آیت الله معلمی ، نمازگزاران و مسئولین شهرستان قائم شهر برگزار شد.

 

صوت مداحی کربلایی محمد حاجیان در مدح حضرت ولی عصر«عج» و امیرالمومنین علی «ع» :
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اذان ظهر جمعه با نوای سید سجاد ادیانی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نماز جمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای سید سجاد ادیانی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
k0sd_img_6456.jpg

94z_img_6466.jpg

bc0_img_6495.jpg

ulfi_img_6500.jpg

z7os_img_6503.jpg

3773_img_6514.jpg

5wgb_img_6524.jpg

dglf_img_6529.jpg

wpoz_img_6537.jpg

drxt_img_6540.jpg

k70m_img_6555.jpg

uwq_img_6557.jpg

073u_img_6574.jpg

sb1n_img_6578.jpg

qxdv_img_6581.jpg

6bqw_img_6614.jpg

wqww_img_6623.jpg

5pbr_img_6644.jpg

kn1e_img_6649.jpg

6khm_img_6656.jpg

scms_img_6658.jpg

4qg4_img_6665.jpg

6302_img_6707.jpg

o4zv_img_6726.jpg

da5i_img_6730.jpg

a2mr_img_6731.jpg

 

dwl3_img_6757.jpg

1ip_img_6762.jpg

g7g5_img_6766.jpg

l4ua_img_6772.jpg

vnvt_img_6778.jpg

b790_img_6798.jpg

 

مطالب مرتبط

آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

عصر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ، آقای قاضی زاده هاشمی«معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور در دفتر امام جمعه

ادامه مطلب

سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند+ تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت 1403 ، سرهنگ غفارپور«مسئول بسیج ورزشکاران استان مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با

ادامه مطلب