خطبه اوّل :
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ؛ سلامٌ علیکم جمیعاً و رَحمَهُ اللهِ ؛ أعوذُ بِللّه السمیع العَلیم مِنَ الشَیطانِ الّعین الرَّجیم . بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ؛ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّی اللهُ عَلی سَیّدنا محمّد و آلِهِ الأطیَبین الأطهرین المُنتَجَبین . وَ لَعنَهُ الله عَلی أعدائهم أجمعین مِن الآنَ اِلی لِقاءِ یومِ الدّین. قالَ الله تبارَکَ وَ تَعالی فی کِتابِهِ: {{ أعوذُ بِلّله مِنَ الشَیطانِ الرَّجیم . بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبِیِّنت وَ اَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتبَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ / صَدَقَ اللهُ العَلیُّ العَظیم}} عبادالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَالله.در خطبه ی اول ، که در واقع بیان مسائل اخلاقی ست و معارف دینی ، کسب اجازه داشته باشم از حضرات جماعات ، مومنین و مومنات ، عزیزانی که هر هفته در میعادگاه عاشقان الله در مصلی نماز جمعه حضور نورانی خود را بِإذنِ الله فراهم میکنند. تقدیر و تشکر دارم از استاد حوزه ی علمیه و مدیریت محترم این مجموعه ، حضرت حجت الاسلام خوبانی دامه برکاته که به عنوان خطیب قبل از نماز جمعه به عنوان آغاز هفته ی وحدت حوزه و دانشگاه مطالب ارزشمندی را بیان فرمودند که استفاده کردیم . این هفته بنا بر این که حضرت آیت الله معلمی تشریف به مشهد مقدس برده بودند به لحاظ مأموریتی که در راستای برنامه های روشنگری مخصوصاً در جمع دوستان و عزیزان بسیجی که از سراسر کشور و بعضاً از استان ، در مشهد تشکیل میشود ، حضور آن عزیز در آن مجلس و مجالس مغتنم است جهت روشنگری و تبیین مسائل ؛ که ظاهراً مواجه شده با تأخیر در بازگشت.
اما آیه ای که تلاوت شد ، به عنوان بحثی اخلاقی و جنبه ی معرفتی است . که خداوند متعال از آنجا که بندگان خود را خلق کرد ، ابزار تعالی و تکاملش را هم محیّا فرمودند . که در این راستا این آیه بیانگر آن امر است . که وجود نازنین همه ی انبیا و به ویژه پیامبر مکرّم اسلام که مأموریت عظمایی را به عهده داشتند و به پایان رساندند . و از این جهت این بحث را خدمتتان دارم که ماه ربیع ، آغاز ربیع ، آغاز هجرت آن عزیز است . دوران پیامبر اکرم که قبل از هجرت است و بعد از هجرت است ، هر کدوم از آنها درس هایی است از اخلاق و احکام و عقاید الهی .در قبل از هجرت یعنی قبل از اول ربیع ، دورانی است که به سه دوره تقسیم میشود ، دوره ی خودسازی او ؛ دوره ی رسالت او که با تبلیغ پنهانی و علنی همراه بود ؛ مواجهه با دشمن به صورت قهر آمیز ؛ – اینها دوره ی قبل از هجرت بود که مسائل و درسهایی اینجا هست که این مسائل را واقعاً باید به مسئولین گوشزد کرد . چون مردم بحمد الله والمنه در وسط میدان هستند.
بحث اول ، بحث خود سازی پیغمبر ؛ این بحث اربعین چه در روایات و چه در خود سازی کردن که خودش یک پایلوت هست ، یعنی بستر و جایگاهی است که اگر اشخاص میخواهند به یک ورزیدگی برسند که بتوانند دلها را در همان توان خودشان به سوی خدا منقلب کنند ، اینها باید چلّه نشینی کنند که اوج چله به اربعین سنه هست . یعنی این چهل روز اگر برسد به چهل سال ، آن هم مقصود این شخص ، خود خدا باشد ، یک انسانی تحویل جامعه میدهد به نام پیامبر اکرم ، حضرت خاتم ، محمدبن عبدالله . حقیقتاً هم خدا با این اقدامی که شروع میکند در یک محیطی که بعضی از قبیله ها برای خودشان جایگاه منحصر به فرد قائلند ؛ قریش ، قبیله ی تازه به دوران رسیده نبوده و زیر بار هر سخن و هر فردی نمیرفت .اما در درون این قبیله انسانهای سنگدل ، انسانهایی که نمیتوانند هرسی را باور کنند ، انسانی را که به حسب ظاهر چیزی ندارد ، نه مالی ، نه منالی ، نه پدر و مادری ؛ برخی از عموها که بزرگان قریش بودند هم از او کناره میگیرند ، شانه خالی میکنند ، و حتّی در مقام معارضه بر می آیند . اما خداوند تبارک و تعالی از درون این جمعیت یک انسان نازنینی را رشد میدهد و بالا میکشد . و البته ظرف وجودی این انسان را چهل سال خدا پرکرد.در غار حرا عزیزانی که مشرّف شدند ، از همان زاویه ، مسجد الحرام را دیدند ؛ و تعجب هم کردند که پیامبر از این فاصله ، که نه دوربین های آن روزچنین دیدبانی داشت که این کیلومترها را رصد کند ، اما الآن در لای آن غار ، درست مناره ها و مأذنه هایی که مسجد الحرام برافراشته شده دیده میشود.همه چیز برای این انسان محیّاست که انسان تکّ و تنها که همه هم اینجور باورشان شده و بعضاً هم اکنون هم هست ، گرچه الآن این فضا با این انقلابی که ملّت ایران انجام داد برداشته شد. و آن این است که : یک دست صدا ندارد . بله ، اما دستی که دست خدا در او نباشد . بنا برهمین تفکر است که برخی آقایان وا داده اند و قائلند باید دم کدخدا را دید.لذا تفکر و اندیشه ای که حضرت آقا میفرمایند بحث نفوذ را ، نفوذ در سایر امور هست ، نه فقط در امور فضایی که به چشم دیده میشود . اوج نفوذ در اندیشه هست ، اگر اندیشه نفوذ کند و استحاله انجام بشود ، واویلا بر آن امت که چنین افرادی بر آنها نظریه پردازی کنند . لذا خداوند تبارک و تعالی درسی که در قبل از هجرت در دوران خود سازی پیغمبر داده است ، آن این هست که یدالله فوق ایدیهم . اگر دست خدا با انسانی باشد ، ولو تنها نه پدری نه مادری نه برادر و خواهری ، نه عشیره و قبیله ای ، او را یگانه ی دوران بلکه اعصار إلی الأبد میکند . اینجاست که بنده عرضم این است که اینها را باید برای برخی از مسئولین گفت که درد ما امروز همین است . ناله ی ما امروز همین است . آنهایی که کار به جایی میرسد حضرت آقا بفرماید این چه حرفی است که گفته شود امام حسین هم مذاکره کرد ، امیر المومنین هم مذاکره کرد ؛ بعد میفرماید شاید از بعضی ها از سر ساده لوحی و ساده انگاری باشد . اینجاست ، تکّ و تنها چهل سال ساخت ، و خداوند فرمود حال حرکت کن.این دوران بعد از اربعین چله نشینی دوران ابلاغ است و رسالت . اما رسالت چیست؟اینکه آهسته بیا و آهسته برو به مثل که گربه شاخت نزند؟که دوران انقلابی ری تمام شد؟که دیگر رادیکالیسم بس است؟که دیگر دوران افراطی گری و تندروی تمام شده؟ خیر! ما داریم مُرّ آن چیزی را که رسول اکرم آمده و فرمودند : {{قولوا لاإلهَ الّا الله تُفلِحوا}} عمل میکنیم . که فقط بگید خدا . از هر چه لات و منات و عُزّی ، از هرچه ابوجهل و سفیان ، بپرهیزید . فقط خدا . باشم تنها ، خدا وعده داد ؛ {{یَدُالله فَوقَ أیدیهِم}} یک دست صدا ندارد . بله ، ولی دستی که دست خدا بالای آن دست باشد ، {{یَدُالله فَوقَ أیدیهِم}} او تمام میکند کار ها را . که کرد . پیامبر حرکت کن ، فریادت را بزن ، که ای جماعت مشرک و کافر ، خدایتان را ایمان بیاورید اگر میخواهید رستگار شوید . لذا باید همه ی قیود را زد و همه ی تعلّقات را کنار زد و فقط خدایی شد تا رستگاری حاصل شود. بله پیغمبر هم آمد ، اما در این میدان در دو مرحله عمل کرد . مرحله ی اول در خفاء ، به قول امروزی ها به صورت چراغ خاموش ، اما یاران عجیبی را ساخت ، عمّار که شاخص است در جنگ صفّین شاخص است از جانب پیامبر اکرم در تشخیص بین فئه ی باغیه و فئه ی ناجیه .پیغمبر او را ساخت . مصعب بن عُمَیر جوانی که پدرش کافر یا مشرک است و مادرش هم همینطور . جزو متموّلین و متمکّنین مکّه .این گل های سرسبد جوانان را گرفت و آورد در میدان . خداوند متعال فرمود {{وَاَنْذِرْ عَشیرَتَکَ الاَقرَبینَ}} ؛ دیگر فضا محیّاست ، حرکت کن و علناً تبلیغ کن . لذا پیغمبر در اولین حرکت علنی همانجا بحث امامت و ولایت را پیش آوردند.اینها پس از فرجام نیست ها ، این طرف کار است . فرمود علی جان شما برو از قوم و خویشان ما دعوت کن ابتداءً . ما هم میخواهیم علنی کنیم . علنی فرموده و در همان فضای قوم و خویشی بیان فرمودند : هرکه به من ایمان بیاورد برادر من و جانشین من و خلیفه ی من خواهد بود . بعضی سر را پایین گذاشتند و برخی بی اعتنایی کردند ، همه شان رفتند . جلسه ی بعد هم تنهاکسی که ایستاد و صدا زد أشهد أن لا إله الاالله و أنّک محمد رسول الله، امیر المومنین بود . آنجا بود که همان روز آغازین علنی ، «أنت خلیفتی و أخی و وصییی»تویی که باید علمدار من باشی . تویی که باید حامل وحی الهی بعد از من باشی . اینجا بحث شایسته سالاری هم هست ، این آغاز دو مرحله است . مرحله ای که قبل از مرحله ی سوم قبل از هجرت دیگر میدان آماده شد و مبارزه ی تن به تن دیگر محیّا میشود . اینکه خانه ی پیامبر اکرم و حضرت خدیجه را سنگباران بکنند ، اینکه بر سر آن حضرت شکمبه بریزند ؛ خارها را سر راهش آماده کنند ، او را تعقیب کنند و بدن نازنینش را مجروح کنند اما اویی که پیامبر اکرم در عین حال تبلیغ و روشنگری ، دست از مقاومت نمیکشد . آمد جمع کرد یاران را طوری که مرحله ی بعدی در برابر این مقابله و مقاومت ، دشمن چاره ای جز تحریم ندید . اینها هنوز قبل از هجرت است . ساخت جوانان و مردم را ؛ و اتفاقاً آن فرد تنها حالا به جایی رسید که فشار را بر جبهه ی دشمن وارد سازد ، و دشمن هم چاره ای ندارد که در واقع یک به آخر أهرم که بحث تحریم باشد وارد عمل بشود . در شعب ابوطالب سه سال در بعضی از متن ها آمده ؛ که این جمعیتی که به همراه پیامبر در آن شرایط قرار داشتند ، چیزی آماده نبود برایشان از لحاظ ارتزاق ، بعضی مواقع یک خرما را ، بعضاً بعضی از شبها که پاسی از شب میگذشت و مردم و مشرکین وکفار در حال خواب بودند ، مسلمانانی که داخل شهر بودند ،خورجین شترهایی که داشتند را بار خرما و وسائلی میکردند و میرفتند داخل دره و شعب ابی طالب تاجمعیت استفاده کنند ؛ اما بعضاً اتفاق می افتاد در نقل آمده که یک خرما را یکی از این جکعیت می مکید ، بعد دیگری ، بعد همینطور تا به آخر که هسته ی خرما دیگر میماند در دست آخرین نفر می رسید . اینگونه مقاومت کردند سه سال . آقایان ، امت رسالتی و ولایتی را جور دیگر نپرورانید . این حرف ها که: “زمان زمان صلح امام حسن است ، اگر این کار را نکنیم تمام است ” چرا چنین حرف هایی میزنید؟ . قبلاً هم بعضی ها میگفتند که زمان زمان شعب ابی طالب است . آقا فرموده بود نه خیر ، زمان زمان شعب ابی طالب نیست . الان زمان بدر است و زمان خیبر است . چرا که نه؟مگر آن عنصر آمریکایی که در این دوسال و خورده ای که برای برجام و این گونه دیپلماسی بود ، مگر خودشان علناً نیامدند چند وقت پیش گفته بودند: ما داشتیم در این بحث برجام با ایران در حال مذاکره بودیم اما ایران چهار پایتخت خاور میانه را فتح کرد . اقرار العُقَلا عَلی أنفسهم جائز .آقایان شما کجا درس خواندید؟ در حوزه ؟ چرا مبانی را فراموش میکنید ؟ این دشمن است . خودش دارد اعتراف میکند . نام بردند که لبنان خانه ی خلوت ایران شد . سوریه ، یمن ، عراق ، آقایانی که اربعین رفتند ، بیست و هفت ملیون ؛ الهی لَکَ الحمد . از سال هزار و نهصد و نود و یک میلادی که صدام لعنتی رفت تجاوز کرد کویت را ، بیش از هشتاد کشور ، مشخصاً هشتاد و یک کشور ، آن روز گفتند ما در کنار صدام بودیم . از مستشاران نظامی گرفته تا آواکس هایی که در همین عربستان لامذهب وهّابی در آنجا قرار داشت . همین بچه هایی که صد و پنجاه و هفت غوّاص را آورده بودند ، دقیقاً لحظه به لحظه ی حرکت آن ها را همین آواکس ها گرفته بودند ، برای بعثیون . بیش از هشتاد کشور آمده بودند به کمکش ، ایران تنها ، فقط در کشور های عربی ، حافظ اسد ، پدر همین بشّار اسد ، خدا رحمتش کند ، هواپیماهای ما می رفتند آنجا سوختگیری میکردند و پرواز میکردند. امروز هواپیماهایشان ، امروز خدمتکارهاشان ، خانه هاشان وقف شما شد . آنها که عراق رفتند در همین اربعین دیدند ؛ موکب هایشان وقف شما شد . اگر کسی دست به جیب میکرد که مبلغی اجرت دهد ، میگفتند خیر ، حرام است بر ما ، ما کاری واجب داریم انجام میدهیم در حق شما . چه کسی این کار را کرد؟ این خداست . درس مقاومت هست در آنجا . و لذا است که نخبگانی که مینشینند پای مذاکره میگویند که طرف غربی ، آنها ، خیلی هم حالی شان نمیشود ، با تیزهوشی ایرانیها خیلی فاصله دارند . غربی ها شما باختید ، ما دروازه ی اروپا را هم فتح کردیم ، فقط غرب آسیا و خاور میانه نیست .نه فقط آفریقا ، نه فقط آسیا و آسیای میانه . چرا؟ به خاطر اینکه آمدن آقای پوتین، پیچیده ترین انسان های در «کا.گ.ب» در زمان آقای گورباچوف . تمام محاسبات دیپلماسی را به هم میزند . مثل اینکه در خانه ی خلوت خودش آمده . مثل بچه های ایرانی که آمده اند خسته از سفر ، میخواهند به منزل پدرشان بروند ، آنگونه میرود خدمت آقا ، دو ساعت زانو میزند ، و بعدش هم قرآن چندین قرن پیش را در قالب نوشته ی کوفی تقدیم میکند . هشت سال قبل که آمده بود خدمت آقا عرض کرده بود که آقا شما در دنیا خیلی سرباز دارید ، ملّت ایران که هفتاد ملیون مال خود شماست . کف خیابانها آماده اند .اما در دنیا هم خیلی سرباز بلکه ملیون ها سرباز دارید. اما بدان یک سرباز شصت و دو ساله دارید که نامش پوتین است. چه کسی این کار را کرد؟خداوند ، در پاسخ و جزاء مقاومت.مکتب رسالت یعنی مکتب مقاومت . لذا پیغمبر اسلام وقتی آد و علنی کرد دیگر وقتی که با دشمن درگیر شده ، تا مرز آخر ، تا خطّ آخر ، تا سنگر آخر ، دشمن نباید باشد ، فقط کلمه ی قولو لاإله الا الله تفلحو باید محقق شود . این دوره ی مقاومت هست ، شروع شد و دیگر دشمن از میدان مقاومت در میدان حصر اقتصادی و مالی طرفی نبست ، فشار جمعیت دیگر زیاد شد . آخرین حربه حربه ی ترور بود . باید شخص و رأس انقلاب را زد . آمدند برای ترور . جبرئیل نازل شده و فرمود که یا رسول الله زمانی است که شما سیزده سال ساختی و دشمن را سر جا نشاندی ، حال زمان رفتن است . اینجاست که در واقع باز هم باید گفت یا علی . که علی جان این قافله را که در حجاز باید سکنی بگیرد و از یک طرف به ابر قدرتهای شرق و از طرفی دیگر به قدرتهای غربی باید پیام خود را ابلاغ کند را تو باید نگه داشته باشی .اینجاست که وقتی علی (ع) میرود و به جای حضرت رسول در بستر میخوابد و جان به کف دست در راه خدا میگیرد این آیه نازل میشود که : {{وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ}} کسانی که می آیند جان خودشان را طَبَق اخلاص میگذارند و میفروشند ، که ای پیامبر و ای خدا ، جان میخواهی؟بفرما .این پیام آخر قبل از هجرت است . مسئولین ، امت حزب الله ، امت ولایت ، همه ی ما باید بدانیم پیام رسالت ، پیام امامت ، از زمان ظهور اسلام تا زمان ظهور مقدّس حضرت مهدی فاطمه ، مقاومت است و مقاومت است و مقاومت تا پیروزی . خدایا تورا سم میدهم به پیامبر و آل پیامبر ، این امت را که اینچنین در خط اسلام ، پیامبر و جانشینانشان، در خط ولایت فقیه تا بزل جان خود و فرزندان و اموال خود ایستادند ، خدایا این ها را تا آخرین لحظات ، ثابت قدم بدار . آنان را دشمن شاد مگردان . دشمنانشان را نابود بگردان . {{ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ }} // پ خطبه 1-
خطبه ی دوم:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّی اللهُ عَلی سَیّدنا مُحَمَّد و آله الطّاهرین سِیَّما خاتم الاوصیا علی بن ابی طالب وَ صَلّ علی فاطمه سیّدهِ نساء العالمین وَ صَلّ علی الحسن والحسین سیّدَی الشباب أهل الجنهِ و علی علی ِ بنِ الحسین و محمدِ بن علی و جعفرِ بن محمد و موسیَ بن جعفر و علیِ بن موسی و محمدِ بن علی و علیِ بن محمد و الحسنِ بن علی و الخَلَفِ القائم اَلمنتظَر صَلَوات الله عَلَیهم أجمعین ، أئمّتناو سادتنا . بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهِ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَویلَا. اللهم اجعلنا مِن انصاره وأعوانه والذّابّین عَنه والمسارعین إلیه فی قضاءحوائجه وَ المُستَشهَدین بَینَ یَدَیه.عبادالله اوصیکم و نفسی بتقواالله . به همه ی عزیزان ، حضرات آقایان و خانم ها ، جوانان و بزرگان و اساتید خودم ، با عرض معذرت ، شما را و خودم را توصئه ی به تقوا میکنم و خدا را که اینهمه نعمت را ، نعمت امامت و رسالت را ، نعمت حیات طیّبه را ، نعمت انقلاب را ، تصدّق سر خونهای پاک به ما عنایت کرد هرچه داریم از ذات اقدس اله است و عنایات و کرامات معصومین که در خطبه ها حمد الهی چه به عربی و چه به فارسی گفته میشود .این ذات اقدس که همه چیز از اوست .
27 آذر که امروز هست مصادف است با شهادت حضرت آیت الله شهید مفتّح و آغاز هفته ی وحدت بین حوزه و دانشگاه که سرور عزیزم جناب حجت الاسلام خوبانی افاضات فرمودند.فقط همین اندازه را عرض کنم که اگر این دو یعنی هم حوزه و هم دانشگاه مثل صدر انقلاب و اول انقلاب دست در دست هم باشیم ، قطعاً توفیقات و و برکاتی که به استناد آیه ی قرآن حیات طیبه خواهد بود هم هست . اگر در حوزه،شهید مفتّح ها آمدند ، آیت الله عزیز شهید مطهری آمدند ، در واقع خونشان را در سنگ فرش دانشگاه ها ، دشمنانشان ریختند ، اینها با خون دانشمندان ما در دانشگاه ها با هم پیوند خورده . ما هم فراموش نکنیم . در دانشگاه ها هم انسان های بزرگی آمدند . دکتر شهریاری عزیز . دکتر تهرانی مقدم ، دکتر آقا مصطفی . اینهایی که آمده بودند مخصوصاً در دانشمندان هسته ای ، که واقعاً ساخته شده بودندآن فرمایش همسر شهید دکتر شهریاری ، پدر هسته ای ما میفرمود من در دل شب بعضی شب ها میدیدم دکتر در بسترش نیست . خدایا کجا رفت . چون تحت مراقبت بودند . هم دشمن ، هم اینکه آخرش هم شهیدش کردند . میگوید برخاستم و پی ایشان که میگشتم میدیدم آن عزیز با خدای خودش مشغول است…سُبّوحٌ قُدّوسٌ رَبّ الملائکه و الرّوح.دانشگاه وقتی این باشد ، و حوزه اگر این باشد دستاوردش آن است که دشمن را چنان میخکوب میکنیم و در باشگاه هسته ای میشویم جزء ده کشور ؛ در نانو ، در سلولهای بنیادین ، در هسته ای ، در موشک و هوافضا و سطحی و زیر سطحی ، آن شهرک موشکی که سردار حاجی زاده ی عزیز فرمودند مردم بدانند و آرام به زندگی خود بپردازند که فرزندانتان اینچنین کردند . من این را میگویم چون پیامبر فرمود{{ فَإِنَّ الذِّکْرَى تَنفَعُ الْمُؤْمِنِینَ}} که برخی ها گفتند مگر موشک اقتدار می آورد؟بروید یک بار هم شده مرور کنید قرآن را … {{ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم }} خدا میفرماید . نه؟ آمریکا چرا نمی آید؟قرآن پیش من است ، به این صاحب قرآن و قرآن به شما قسم می خورم ، آمریکا ترسش از اینکه بیافتد و اقتدار استکباری و ابرقدرتی اش در هم کوبیده شود وارد عمل نمی شود . چون این بچه ها این کار را کرده اند . آزمایش که مجانی است . اگر شما امروز ایران را جزیره ای امن میبینید ؛ پاریس یک تَقّی به توقّی خورد ، رئیس جمهور چه کرد ؟ شهردارش چه کرد؟گفتند هیچکس دیگر بیرون نیاید و زن و مرد و جوان همه در خانه ها باشید . تا چهار تا آدم که یک چیزی را زده بودند و رفته بودند را ما دستگیر کنیم . اما ایران؛ غرب و شرق را نگاه کنید . این آقای ریگی هم که رفته بود دُم بجنباند ، بچه های ما در افغانستان ، پایگاه هوایی آمریکا ، باهم ، شامشان را خوردند ، صبحانه شان را خوردند ، حرکت کردند در دوحه ، تا قرقیزستان ، بچه های تیز پرواز ما رفتند و گرفتندش.ایران است . این مهد دلیران است . این مهد نخبگان است . اینجا کشور امام زمان است و ولایت است . با این وحدت حوزه و دانشگاه.وقتی گره میخورد این خونهای حوزویان با خونهای دانشگاهیان ،این میشود . که ایران امتش در جزیره ی امن است. این روز را ما به دوستان دانشگاهیمان و حوزوی مان تبریک میگوییم و به روح همه ی شهدای دانشگاهیان و حوزویان درود میفرستیم . مسئله ی بعدی مسئله ی ثبت نام خبرگان رهبری است که به خلاصه باید گفت ، چون خود شما هم مطمئناً این روز ها در روزنامه ها قطعاً حالتان به هم میخورد به مثل خودم وقتی که بعضی از عکس ها را میبینم . یک نکته سریع به دوستانمان در شورای نگهبان و شورای نظارت . حضرت آقا به شما فرمودند شما به مثابه ی همان سربازانی هستید که در تنگه ی اُحُد ایستادید . دیر بجنبید وَلید می آید . برمیگردد . این خونها ریخته شد برای اینکه شما حفاظت کنید . و لذا یکی از شاخصه های انتخاب افراد و گذشتن از فیلتر ، اساسی ترینش مسئله ی فتنه و فتنه گر بود . آقا فرمودند ها . فرمودند فتنه و فتنه گر ، خطّ قرمز است . حال میخواهد من عمّامه به سر باشم اگر در آن جریان بودم ، یا غیر . یا آن کسی که داعیه ی نمایندگی امام را داشت به عنوان رئیس فتنه گرها ؛یا آن کسی که نخست وزیر آقا بود ؛ آنهایی که در این راستا پادویی کردند یا اهل سکوت بودند ، از شما تقاضا دارم به تکلیف خود عمل کنید؛ دوم بعضی که بعضی حرفهایی میزنند که خوشبختانه حضرت آیت الله صادق لاریجانی رییس قوّه قضاییه پاسخ های خوبی هم دادند . حواس برخی هم باید جمع باشد . به خودشان جرأت میدهند و حرفهایی میزنند که مستقیماً به آقا برمیگردد . امروز اگر این اقتداری که داریم و بچه ها رشد کردند و آمده اند بالا، امروز اگر آقای پوتین می آید و زانو میزند و کسی را محل نمیگذارد این جایگاه امامت و ولایت شخص آقاست . چه دنیای کفر چه دنیای اسلام و مستضعفان همه نگاهشان به ولی ما و امام جامعه ی ماست . حرفی نزنند این جایگاه خدشه دار بشود . آنهایی که در جرائد و گفته هایشان حرفی میزنند که به مقام ولایت و اقتدار و عزّت میخورد ، خودتان معیار حقّ و باطل در تشخیص درست باشید . بدانید اینها چه برنامه ای دارند .مسئله ی بعدی هم مسئله ی جهان اسلام است آن هم دردناک ، یعنی نیجریه ؛ 15 میلیون شیعه ، امام درست کرد ، چه کرد .آیت الله زَکّاکی ، رفته بود در نوفل لوشاتو در پاریس ، امام را فقط نگاه کرد ، یک عالم سنی ؛ آمد شیعه شد ، پانزده میلیون ، من دیدم قبل از انقلاب ، یک ملیون شیعه نداشت ، پانزده میلیون ؛ حدود صد و هشتاد کیلومتر اینها در اربعین راهپیمایی کردند ؛ بچه هایی که از نجف رفتند تا کربلا ، هشتاد کیلومتر ، صد و هشتاد ، آن هم با باری که یک طرف عکس امام و یک طرف عکس آقا ؛ لبّیک یا حسین ؛ قلب این دو فرزندشان آمد به میدان ؛ پسرش در روز قدس به شهادت رسید ، سه تا شهید از پسرهای همین آیت الله زکّاکی .آنهایی که در روز قدس میگفتند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران ؛ که حضرت علامه جوادی فرموده بود اینهایی که این شعار را میدهند نه ایرانی اند و نه مسلمان .آن شیخ در روز قدس سه پسرش را دم گلوله برد و در راه اسلام شهید کرد . اینجاست که باید ما بدانیم چه کسانی باید بمانند . ما از مراکز دیپلماسی مان جداً میخواهیم بجنبند . فقط صِرف یک دعوت کردن از کاردار نباشد . حرکت کنند . انتظار ما این است . و میخواهیم از مسئولین . اما طوری که گوشی تلفن را برداشتند و با رئیس جمهور فرانسه هم کلام شدند ؛ ما نمیگوییم تروریسم ، تروریسم هرکجا باشد تروریسم است . هر بیگناهی کشته بشود این حرکت محکوم است ، اما این جور برخورد نباید بشود. مخصوصاً آنهایی که معروف شدند به خمینیون ، یعنی آنهایی که تفکر امام را در قلب افریقا ، بزرگترین کشور آفریقایی بنا نهادند.فتح کردند . مطالب دیگری هم هست که انشالله خود حضرت آقا بعد ها میفرمایند . خداوند انشالله وجود حضرت آقا را برای ما حفظ کند . حقیقتاً هم اصلاً من باخبر نبودم در این امر ولی یک سانحه ای برای ایشان پیش آمده بود که با دعای خیر شما خود ایشان الحمد لله صحیح و سالم ، گرچه خودروشان به مشکل برخورد کرد . و البته ما امیدواریم این مردی که در این دوران نُه سال تقریباً در خبرگان واقعاً عَمّار آقا بود و الآن نُه دی که دارد می آید مردم قائمشهر یادشان است هَشت دی شما قیام کردید . ایشان هم در وسط میدان در وسط قافله به همراه بزرگان و خودتان بودند . و ما امیدواریم ایشان و امثال ایشان که در واقع یار و یاور امامت و ولایت و خادم شما امت هستند در هر هرجا هستند خدایا محافظشان و حافظشان باش، و آنها را از جمیع بلایا دور بگردان . عزیز رهبر ما که عَلم امیر المومنین و جدّشان را در دست گرفتند ف الآن در دنیا در حال تحرّک و پیشروی اند خدایا این عزیز را در زیر حمایت های امام زمان حفظ بگردان . این امت شهید داده را تا آخرین لحظه ی جان با امامت و ولایت ثابت قدم نگه بدار . دشمنانشان را نابود بگردان . {{ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ }} وَالسّلامُ عَلَیکم جمیعاً وَ رَحمَهُ الله // پ خطبه 2-