جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 7 بهمن1401 شهرستان قائم شهر

مراسم نماز جمعه 7 بهمن  1401 شهرستان قائم شهر با قرائت زیارت آل یاسین با نوای کربلایی محمد حاجیان و اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از قرائت بیانیه ی مطالبه گری عفاف و حجاب توسط خانم ابراهیمی به نمایندگی از تشکل شهدای گمنام و اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای معصومی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 32 و 33 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان به همه ی ما توفیق اعمال صالحه و حفظ عمل عنایت فرماید . اصل عمل مهم است ، اما نگهداری نتیجه ی عمل مهم تر از اصل عمل است . انسان وقتی ایمان می آورد ارزشمند است ؛ ولی حفظ ایمان و ثبات قدم در مسیر ایمان، که میفرماید: الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ  ؛ آنهایی که ایمان آوردند و استقامت ورزیدند ، فرشتگان رحمت بر آنها نازل میشوند و بشارت میدهند آنان را ؛ اما اگر ایمان آورده باشد و ایمان متزلزل شد و نتوانست حفظ ایمان کند ، که حفظ ایمان مهم تر و زحمتش بیشتر است . کما اینکه اصل پیروزی انقلاب اسلامی همت میطلبید و حضور و استقامت میطلبید و بحمدالله اتفاق افتاد . رهبریِ حکیمانه و امام گونه ی امام راحل ، از یک سمت ، و از سمت دیگر هشیاری ملت و مردم ، همراهی و استقامت ، نظام ستمشاهی را از پای درآورد و جمهوری اسلامی را برپا کرد . این صفحه از یک ورق بسیار زرین و زیبای نظام اسلامی ؛ و صفحه ی دیگر استقامت و پایداری در برابر تهدیدات دشمن ، که این هم بسیار مهم و شاید مهم تر از اصل قضیه باشد .  

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی محمد«ص» کلام الله مجید فرمودند:اینگونه نیست که انسان همیشه آگاهانه منحرف بشود و بخواهد انحراف پیدا کند ، بلکه گاهی به ظاهر نمیخواهد انحراف پیدا کند ، ولی در اثر غفلت گرفتار میشود . انسان باید هشیار باشد که گاهی ناخواسته گرفتار جریان نفاق نشود . مردم را از راه مقاومت در مسیر ایمان به خدا باز داشتن نفاق است ، که به کفر کشیده میشود . گاهی آدم از خانواده کافر است و پدر و مادر و خودش کافر هستند و دشمنی با اسلام دارند و به پیغمبر اسلام توهین میکنند و قرآن را هتک میکنند ، مثل آنچه که امروزه در فرانسه و سوئد اتفاق می افتد . یا اینکه اینطور نباشد و مسلمان بوده باشد و اما با دشمنان اسلام و مسلمین دست در دست هم نهاده باشد و در صف آنان قرار گرفته باشد و خواسته یا ناخواسته مردم را از راه مقاومت در مسیر ایمان به خدا باز میدارد . این روش و این شیوه منتهی به کفر میشود . یعنی اول مسلمان بود ، قدم به قدم با نامسلمان همراهی کرد ، این همراهی با نامسلمان ، انسان را به کفر میکشاند. بعد از آنی که اصل هدایت ، مسیر روشن بندگی خدا و حقایق امور برای او روشن شده ، اما معذلک دشمنی کردن در عمل را دارد . گاهی دشمن اعلان جنگ میکنم گاهی هم نه ، بلکه کار دشمنی را ارام آرام پیش میبرد . این قسمت دوم خطرناکتر از قسمت اول است . اگر اول دشمن اعلام جنگ کرد ، مومن مسلمان میفهمد و میشناسد که دشمن است . اما وقتی که آرام آرام افکار مسلمان ها را بخواهد عوض کند ، این بسیار خطرناک تر ازآن اعلام جنگ دشمن است .

امام جمعه قائم شهر افزودند: گاهی برای بعضی از منحرفین سیاسی ، دیگران سنگ به سینه میزنند که او مثلاً در انقلاب سابقه داشته است ؛ بله ولی رهبر انقلاب که امام راحل بود ، میفرمود: ملاک حال فعلی افراد است . درست است که در گذشته ممکن است شخص سابقه ی خوبی داشته باشد ، اما آیا آن سابقه ی خوب را حفظ کرد و همچنان ثابت قدم مانده ، یا ضایع و خراب کرده است ؟ اگر ضایع کرده باشد ، آن اعمال صالحه هم ضایع میشود . اگر میخواهیم به درستی خدا را اطاعت کنیم ، باید اطاعت از رسول را هم داشته باشیم . بعضی از آدم های بلانسبت جمع مومنین ، کج فهم یا مُغرض بیایند و بگویند که «چه فرقی دارد بین حکومت شاه یا فقیه ؟ » ، نعوذبالله ، پناه بر خدا ؛ خدا کند که این آدم از روی نفهمی فقط این حرف را بزند ، وگرنه اگر از روی فهم دارد اغوا میکند مومنین را ، در حالی که خدا آیه فرستاده درباره ی پیغمبر که وَ ما یَنطِقُ عَنِ الهَوى‏* إِنْ هُوَ إِلا وَحْیٌ‏ یُوحى ، که درمورد پیغمبر گمان بد مبرید که هرچه میگوید وحی است که بر او الهام شده است ، و در عصر غیبت هم گفتند فقیه عادل ، که اگر فقیه باشد و عادل باشد ، هرگز از پیش خود حرف نمیزند ، بلکه بر موازین دین خدا حرف میزند . اگر دستوری میدهد ، اگر حکمی میکند ، منطبق با معیارهای مکتب اهل بیت است . اگر نعوذبالله غیر از این عمل کند دیگر فقیه عادل نیست . حال اینکه چه کسی باید بشناسد که ایشان فقیه عادل هست یا خیر؟ آیا هرکسی براساس سلیقه ی شخصی خودش میتواند ؟ یا اینکه باید به خبره ی متدین مراجعه کند برای این مهم ، و از آشنایان فَن  نظر بخواهد ؟ در استمرار اطیعوالرسول ، جانشین رسول ، امیرالمومینن ، امامان معصوم ، یکی بعد از دیگری و در عصر غیبت ، فقیه عادل نایب عام ولی الله الاعظم حجت بن الحسن المهدی است . برهمین اساس بود و نکته همین بود که امام راحل در سل 58 موقع تدوین قانون اساسی ، فرموده بودند که ولایت فقیه چیزی است که خدای رحمان درست کرد ، ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است ؛ یعنی در استمرار آن ولایت ، و در طول آن ولایت است ، و نه این که یک ولایت دیگر در کنار ولایت پیغمبر باشد.

ایشان در ادامه افزودند:خب متأسفانه مسئولین کمتر حضور پیدا میکنند که اینجا تذکر ما را بشنوند . بحمدالله جناب آقای فرماندار فرزند شهید و عنصری متدین هستند و اکثراً حضور پیدا میکنند ، و از آنجایی که در شهرستان دو نمازجمعه برگزار میشود ، گاهی اینجا و گاهی در آن محل حاضر هستند و اگر عذری نداشته باشند مقید هستند . ولی سایر مسئولین متأسفانه کمتر حضور دارند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن تشکر از قرائت بیانیه ی مطالبه گری عفاف و حجاب توسط خانم ابراهیمی به نمایندگی از تشکل شهدای گمنام در پیش از خطبه ها ، فرمودند: ماه رجب فرارسیده است . خدا را شاکر باشیم ، که بار دیگر رجب و ان شاءالله برکات رجب را درک میکنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند: مناسبت مهم هفته ی پیش رو ، همزمان با سالروز ولایت باسعادت امام جواد«ع» ، روز ی که بعد از قریب به 15 سال ، یعنی بیشتر از 14 سال ، امام راحل از تبعید در 12 بهمن برگشت. همان روز ، چهارشنبه ، سالروز ولادت امام جواد«ع» هم هست . مناسب با دهه فجر ، و مناسب با حرکت امام و پیروزی انقلاب ، یک جمله ی زیبا و تاریخی که حتماً ترجمه اش را میتوانید به خاطر بسپارید که امام جواد میفرمود: الثقه بالله تعالی ثمنٌ لکل غال . اگر میخواهید به یک جایگاه قیمتی و ارزشی دسترسی پیدا کنید ، ثقه ی به خدا داشته باشید . ثقه به خدا یعنی اعتماد به خدا کردن. یعنی نگاه کردن کاسب به میزان خدایی در معامله ، که اگر میزان خدایی را رعایت کند ، اینجا است که خدا اورا تعالی میدهد . ولی آنجایی که فکر سود بیشتر کرد ، آنجا اعتمادش و توکلش به آن سود میشود و نابود خواهد شد. اعتماد و توکل به خدا و پایبندی به دین خدا ، باعث گرانقدر شدن خواهد شد که در گروِ این است که به غیر خدا دل نبندیم .اعتماد به خدا نردبانی است که به هر مرتبه ی بلندی که انسان بخواهد برسد ، این اعتماد به خدا است که بشر را به آن جایگاه خواهد رساند . خیلی ها سعی داشتند که امام را از ادامه ی این شیوه و رفتار و روش منع کنند . ولی او تنها و تنها دلش به خدا و اجرای فرمان خدا و انجام و مسئولیت هایی که متوجه انسان میشود در شرایط مختلف برای انسان .اگر انسان پاینبد به انجام وظیفه ی الهی باشد ، خدا او را تنها نخواهد گذاشت .

آیت الله معلمی افزودند : این ایام ، که در مقاطع مختلف گذشته هم بوده ، اسلام ستیزی و اسلام هراسی ، شیوه ی دشمنان بوده است و از همان روز اول با پیغمبر خدا مخالفت کردن و پیغمبر را نعوذبالله تهمت بستن ، و استهزاء و اذیت و آزار رساندن و هتک حرمت داشتن ، و همچنان در طول تاریخ ، با مقدسات دین خدا ، هستند عوامل استکبار زمان ، که ستیز کنند . اهانت به مقدسات مثل اهانت به رسول اکرم و قرآن کریم . در فرانسه یک هفته نامه ای است به نام شارلی ابدو ، که مسئولین آنجا مدعی این هستند که این نشریه مطالبی فکاهی منتشر میکند و نشریه آزاد است ، و این حرف ها هم صرفاً برای اینکه خودشان را از مسئولیت کنار بکشند . ولی در حقیقت برای توهین و مذمت اولیاء خدا دارند کار میکنند . آن کتاب آیات شیطانی که آن نانجیب نوشته بود و اخیراً هم به سزای عملش رسیده ، خب اینها را میبینیم که در مقاطع مختلف بوده است و این نیست که فقط الآن پیدا شده باشد ؛ مرحله به مرحله اینها شیطنت های اینچنینی داشتند و همانگونه که یهودیان صدر اسلام ، انواع آزار و اهانت ها را به پیغمبر روا میداشتند ، امروز صهیونیسم جهانی ، مقابله با اسلام ، چه شیعه و چه سنی ، ادامه میدهند . بعضی از مومنین گله مند بودند که : «چرا نسبت به اهانت به قرآن ، به سرعت عکس العملی در جمهوری اسلامی اتفاق نیافتاد ؟ و اگر توهین به امامت میشد ، به سرعت اقدام میکردید » . خب پاسخ به این سوال این است که اگر مختصری خویشتنداری و تأخیر میشود و از دیگر کشورها فریاد بلند میشود ، برای این است که استکبار بداند اسلام تنها نیست ، و اسلام منحصر نیست به جمهوری اسلامی ، بلکه اسلام زنده است در کشورهای اسلامی و مسلمین هم بیدارند و اینگونه نیست که جمهوری اسلامی فقط در این امور جلودار میشود ، بلکه مردم مسلمان هم بیدارند و گاهی جلوتر از جمهوری اسلامی هم حرکت میکنند و اگر در برابر اهانت به امامت و ولایت ، ملت ایران حساس است ، چون ولی خدا حجت خدا است . امامت را توهین کردن قدم اول است ، و قدم بعدی توهین به رسالت میشود و قدم بعدی توهین به توحید و عبودیت و بندگی خواهد بود . گاهی هرکسی یک چیزی به فکرش رسیده ، بدون اینکه مثلاً از خبره و اهل فن سوال کند و علتش را جویا بشود ، خب مینویسند و میگویند ، که ان شاءلله سوء نظری ندارند . امروز در سرتاسر کشور ابراز تنفر و انزجار از این اقدام پلید عوامل استکبار به نمایش گذاشته خواهد شد و اجتماعی بعد از نماز ، بیرون فضای مصلی ، همصدا مومنین ان شاءالله در محکومیت این اقدامات رذیلانه و پست و زشت فریاد خواهند زد .

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

پس از اقامه مراسم نماز جمعه ، نمازگزاران و مردم ولایتمدار شهرستان قائم شهر ،  در محکومیت اهانت به قرآن کریم و مقدسات دین مبین اسلام ، و سکوت مجامع بیت المللی ، تجمع اعتراضی برپا کردند .

 

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب