جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 30 دی 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 30  دی 1401 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز و پس اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه موقت شهرستان قائم شهر قرائت شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید قاسم حسینی گل افشانی در آغاز خطبه ی اول با دعوت مستمعین به تقوای الهی و دوری از معاصی و گناهان فرمودند: پیشاپیش تبریک عرض میکنم ایام ماه رجب و همینطور اعیاد رجبیه و ولادت امام باقر «ع» در هفته ی آتی در روز دوشنبه ؛ روایتی از امام باقر«ع» در زمینه تقویت ارتباط با خدا نقل شده است که اوج این رابطه بیشتر در نماز شب تجلی پیدا میکند .

خطیب موقت جمعه  قائم شهر افزودند: از دست دادن مقامات معنوی بسیار میتواند باعث ناراحتی بشود . حضرت آدم وقتی از آن مقامش هبوط پیدا کرد ، چندین سال فقط گریه کرد که آن مقام را از دست داده است . جبرئیل به ایشان فرمود که با یک سری مناسک میتوانی به مقام پیشین خود برگردی . در حالی که وقتی شیطان هبوط پیدا کرد ، اصلاً اهمیتی نداد که چنان مقامی را از دست داده است . گاهی ممکن است ما نماز اول وقت را از دست بدهیم ، یا نماز صبحمان قضا بشود اهمیتی ندهیم . شهید مصطفی فرزند امام خمینی«ره» نقل میکنند که یک روز بعد از نماز صبح دیدم حضرت امام خیلی گریه میکنند . به مادرم گفتم چه اتفاق افتاده است که پدر اینچنین گریه میکنند . متوجه شدند که دیشب نماز شبشان قضا  شده است و اشک و گریه و ماتمش برای این است که نماز شب دیشبش قضا شده است . شهید اول صاحب کتاب لمعه ، در ششصد سال قبل که شهیدش کردند و بعد از شهادتش بدنش را به دار آویختند و بعد هم به آتش کشیدند پیکرش را ، درمورد ایشان میگویند که نماز شبشان یک بار در طول عمرشان فقط قضا شد که چنان میگریستند که گویی مصیبت عظیمی بر ایشان وارد شده است .

خطیب موقت نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: قطعاً یکی از راه های تقویت تقوا و دوری از گناهان ، استفاده از ماه عبودیت ، ماه دعا و استغفار است . پیشاپیش تبریک عرض میکنم مجدداً ماه رجب را ، که در واقع فروردین عبودیت و بندگی و آغاز سال بندگان سالک الی الله است . ماه رجب و شعبان و رمضان ، این سه ماه به هم پیوسته ، طبق روایت نقل از رسول خدا ، ماه هایی است که خداوند از میان هه ی ماه ها انتخاب کرده است . خداوند از میان همه ی اماکن ، مساجد را برگزید و از میان همه ی انسان ها انبیا را برگزید و از میان همه ی کتاب ها قرآن را برگزید و از میان همه ی ماه ها ، ماه رجب و شعبان و رمضان را برگزید .

امام جمعه موقت قائم شهر فرمودند : در بحث این روزها و تلاش اروپایی ها و غربی ها که مجدداً به تکاپو افتادند ، وقتی بعد از اغتشاشات دیدند نتیجه ای نگرفتند و وقتی دیدند در مذاکرات هسته ای به نتیجه ای نرسیدند و توان حمله ی نظامی را هم که ندارند ؛ باز این بار نقشه های دیگری چیدند. از جمله نقشه هایی که اینبار چیدند نقشه های دیپلماتیک بوده که سفرای خودشان را از کشور جمهوری اسلامی ایران فرا بخوانند ؛ یک کار سیاسی لااقل کرده باشند . به تعبیر مقام معظم رهبری اینها یک بار در آن قضیه ی مربوط به قهوه خانه ی میکونوس در برلین ، در آنجا هم وقتی انفجاری اتفاق افتاد و به جمهوری اسلامی نسبت ناروا دادند ، سفرای خودشان را از جمهوری اسلامی بردند تا به این نظام سیلی بزنند ، در حالی که جمهوری اسلامی به آنها سیلی محکم تری زد و آنها بعد از یک مدتی دست از پا درازتر برگشتند . اینبار هم تصمیم گرفتند این را تکرار بکنند و یک بار دیگر آزمایش کنند و سفرای خود را فرابخوانند و قطعاً این بار هم از جمهوری اسلامی ایران سیلی محکم تری خواهند خورد ان شاءالله.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزودند: نقشه ی دیگر اینها بعد از جریانات این اغتشاشات این بود که اخیراً سپاه را هم بعنوان سازمان تروریستی اعلام کنند  . خب قبل از اروپایی ها آمریکا این کار را کرده بود . قبلاً آمریکایی ها سپاه را بعنوان سازمان تروریستی اعلام کرده بودند و اصلاً ایران هم در مقابل نیروهای آمریکا در خلیج فارس به عنوان تروریست معرفی کرده . خب آمریکایی ها سپاه را قبلاً بعنوان تروریست معرفی کرده بودند . چه غلطی کردند ؟ آیا توانستند جلوی خدمات صادقانه ی نظامی و امنیتی و فرهنگی سپاه برای این مملکت را بگیرند ؟ اتفاقاً این عزیزان خوشحال خواهند شد که دشمنان از آنان خشنود نباشند . اروپایی ها و آمریکایی ها در واقع خودشان را در جرگه ی تروریست قرار میدهند وقتی سپاه را تروریست میخوانند . مردم دنیا میدانند که سپاه در مقابل تروریست های داعش ایستاده است . مردم دنیا میدنند که این سپاه از روز اول در مقابل منافقین ایستاده است . لذا به کسانی که در مقابل تروریستها ایستاده و مقاومت کرده و جنگ کرده و شهید و جانباز داده و بیشترین حملات را از تروریست ها تحمل کرده نمیشود برچسب تروریست زد ، و این را هم اینها میفهمند و میدانند ، اما از سر ناچاری مجبور به این کار هستند . وقتی هیچ کدام از نقشه هایشان نگرفته ، خب به خودشان حق میدهند که این حرف ها را در ظاهر بزنند . یا شبیه این میبینند در مقابل مقام معظم رهبری چهل و چند سال است که هربار که میخواهند این حکیم فرزانه را به سمت تسلیم ببرند ، نمیتوانند . چرا که این حکیم و این رهبر آزاده ی جهان از فرزندان امام حسین است و اهل عزت است و نه ذلت که با اینها کنار بیاید . لذا وقتی نمیدانند در مقابلش چه کار کنند ، به جسارت و کاریکاتور و اینها روی می آورند ، چرا که از تمامی نقشه هایشان شکست خوردند . و قطعاً این بار هم با صبوری ملت نجیب ایران ، و ملت همیشه در صحنه ی ایران ، با توکل به خدای سبحان و رهبری های حکیمانه ی مقام معظم رهبری قطعاً این بار هم نقشه های دشمن را نقش بر آب خواهند کرد .

ایشان افزودند: در بحث این حجاب های ضعیف و بدحجابی ها و کم حجابی هایی که از آثار این اغتشاشات باقی مانده است و طبیعی است که همه ی مومنین و آنهایی که دلشان به قرآن است و دیندار هستند و صدمه خورده اند و ناراحتند از این قضایا وقتی در سطح شهر میبینند .اما ببینید ، توطئه ی دشمن این است که یک دوقطبی سازی در میان مردم ایجاد کند و دوگروهی در میان مردم ایجاد کند . باز هم مقام معظم رهبری پاسخ دندانشکنی به آنها داده اند و فرمودند بعضی از این بدحجاب ها و بی حجاب ها و ضعیف الحجاب ها را در شب قدر میبینم ، یک جوری گریه میکنند که من خودم به حال آنها غبطه میخورم . حتی آنها هم دلشان به دین و نظام و انقلاب است و این باید تقویت بشود و طبیعی است که تذکرات مستقیم و برخوردهای ارشادی جواب نمیدهد و باید در ابعاد مختلف کار بشود . هرچند که در اماکن تجاری فرماندار محترم که ارادت داریم به محضر ایشان ، توجه هم دارند ، ولی بیش از گذشته باید توجه داشته باشند ؛ به دانشگاه ها هم همینطور ، که من تشکر میکنم حضور فرماندار محترم در دانشگاه فرهنگیان در هفته ی گذشته را ، بحمدالله دانشگاه فرهنگیان قائم شهر از دانشگاه های نمونه است و دانشجویان محجب ، اما باید خود دانشگاه ها توجه بیشتری به حجاب داشته باشند و کمیته های انضباطی بیش از گذشته توجه بشود و تذکرات به خانواده های بعضی از دانشجوهاداده بشود . بالاخره نباید رها بشود . ما نباید این را با مرور زمان بی توجه بشویم و یک قدم عقب نشینی اتفاق بیافتد و بعد برویم به سمت خانواده های غربی که اینهمه معضلات و گرفتاری ها ، و چیزی که از بزرگترین آسیب های غربی در خود کشورهای اروپایی اتفاق افتاده است از بین رفتن بنیان خانواده است که باید جلوگیری بشود و دقیق در ابعاد مختلف فکر بشود و نباید یک وقتهایی کارهای هیجانی و عواطف و احساساتمان فزونی بگیرد ، بلکه باید منطقی و عاقلانه کار بشود که دشمن هم از این موضوع سوء استفاده نکند .

خطیب موقت جمعه قائم شهر افزودند: من همینجا از استاندار محترم هم تشکر داشته باشم ؛ دغدغه ی ایشان نسبت به مسائل سرمایه گذاری واقعاً خیلی مهم است . به کسانی که اهل تولید هستند گفتند که من به آنها احترام قائلم و فرمودند که دست این سرمایه گذاران را میبیوسند . بله بسیار خوب است احترام به تولید و سرمایه گذاران . ولی یکی از کارهایی که آنها میخواهند این است که زمینه ی تولید برایشان فراهم بشود . در این شهرک های صنعتی در این بشل و سنگتاب و جاهای دیگر که هست ، بعضی از اینها زمین را گرفتند و رفتند و بعضی از اینها هم سوله ای زدند و رفتند و این قیمت زمین برایشان سرمایه گذاری حساب میشود در واقع صرفاً . در حالی که بعضی از تولید کننده ها واقعا دارند اجاره میدهند . خیلی از سرمایه گذاران در حالی که استان های همجوار از آنها دعوت کردند که بروند آنجا کار کنند و به آنها زمین هم داده بشود ، اما عرق محلی و شهری آنها به آنها اجازه ی سرمایه گذاری در جای دیگر خارج از استان و شهر را نمیدهد ، ولی در شرایط اجاره و مستأجر بودن هستند ، و سخت است کار برای ایشان . مدیرکل صنعت آقای صبور میفرماید که اینها نباید اجاره بدهند ، درحالی که اینها هم اجاره میدهند این بندگان خدا و هم باید مزد کارگر بدهند . یکی از اینها میگفته که اصلاً امارات از او خواسته که برود آنجا سرمایه گذاری کند ، و زمین 99 ساله در اختیار ایشان قرار میدهد ، اما ایشان جواب منفی دادند و گفتند که میخواهند برای همین کشورشان خدمت کنند . خب اینها را باید استفاده کرد و این زمینه ها را فراهم کنیم . به ویژه زمینه های سخت افزاری را . زیرساخت را اگر برای اینها فراهم کنیم ، آب و برق و گاز و سایر این موضوعات اگر فراهم بشود ، درواقع احترام به سرمایه گذار خواهد شد .

استاد حوزه و دانشگاه افزودند: واقعاً باید تشکر کرد از تدبیری که داشتند و ما قطعی گاز را خیلی خیلی کم داشتیم امسال و شما نمازگزاران هم کمک کنید ، بالاخره بعضی ها در این اردوهای جهادی در جای دوری میروند تا زلزله زده ها را و سیل زده ها را کمک کنند . اما ما میتوانیم در خانه و اتاق ، کمتر مصرف کنیم و صرفه جویی داشته باشیم ، که این کمک به دیگران است . البته این به معنی این نیست که تدبیر بیشتری نشود ، نه خیر باید تدبیر بیشتری بشود و اینهمه تولید گاز که داریم باید ذخیره سازی کنیم برای زمانی که سرد میشود . دشمن هم که نمی آید نکات مثبت را ببیند ، آنها هم منتظرند که نکته ی منفی را بزرگ کنند . الآن کشور جمهوری اسلامی ایران بر اساس بیانات وزرای نفت ، 96 درصد مردم ایران از گاز استفاده میکنند و هیچ جای دنیا اینگونه نیست . این که 96 درصد از گاز بهره مند هستند ، وقتی به یکباره کل کشور سرد میشود ، خب همه در حال ااستفاده میباشند و باید برای ذخیره سازی هم تدبیر بشود و در اوقات پیک هم ما باید کمی مراعات کنیم.

 ایشان فرمودند: در پایان خطاب به قوه ی قضاییه عرض میکنیم که عزیزان نیروی انتظامی ، که البته در هفته های گذشته ، مضاعف خیلی تلاش کردند ، بعضی از افراد سارق و دزد را دستگیر که میکنند ، کسانی هستند که خودشان در زندان هستند و در ایام مرخصی دوباره به سرقت میپردازند . اینها خب وقتی به زندان میروند ، در خود زندان چه برنامه ای برای این زندانی ها هست؟ آنجا باید این زندانی ساخته بشود ؛ یاباید انسان سازی بشود و کلاس و درس برایشان گذاشته بشود و هدایت بشوند . یا اگر نه ، تنبیه بشوند. بالاخره اینها بروند آنجا در جای امن بخورد و بخوابد و بعد در مرخصی دوباره دزدی کند و دوباره تکرار و تکرار بشود ؛ خب نیروهای خدوم انتظامی هم اینجا خسته میشوند . در روایت داریم که امیرالمومنین زندانی ها را به نمازجمعه میاوردند . اُسرای عراقی هم در ایام اسارت در ایران ، گاهی اوقات در نمازجمعه تهران هم شرکت میکرند . خب زندانی ها را چرا به نمازجمعه نمی آورند که شرکت کنند و هدایت بشوند ؟ واقعاً چه برنامه های فرهنگی برای ایشان اتفاق می افتد؟ زندانی سارق که از زندان 48 ساعت بیرون بیاید و ماشین و کیف و موبایل مردم را سرقت کند و در همین شهر به راحتی راه برود و دوباره نیروی انتظامی دستیگرش کند! قوه ی قضاییه به نظر باید بیشتر در این حوزه برنامه داشته باشد .

دکتر حسینی افزودند: دعای ما برای همه ی عزیزانی است که امروز مشغول امتحانات و کنکور هستند و ان شاءلله خداوند فرزندان و عزیزانمان که مشغول این آزمون سراسری هستند موفق و مؤید و منصور بدارد.

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب