جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 23 اردیبهشت ماه 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 23 اردیبهشت ماه 1401 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با استقرار ایستگاه سنجش سلامت و میز خدمت و پاسخگوییِ شبکه بهداشت شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و پس از اجرای جناب آقای سعید طبری ، سخنرانی پیش از خطبه های جناب آقای دکتر محمد گران «مدیریت شبکه بهداشت شهرستان قائم شهر» و اقامه اذان ظهر به افق شرعی با نوای آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 15 سوره مبارکه {فتح} کلام الله مجید ، فرمودند: در همین انقلاب و در دفاع مقدس هم دیدیم ، که افرادی آمادگی حضور در عرصه ی انقلاب نداشتند . مثلاً آدمی پس از پیروزی انقلاب مطالبه جایگاهی داشت ، و از خود شخص بنده کمک میخواست که اگر شما به فلانی بگویید ، مقدور میشود ، اما همین آدم کسی بود که وقتی در جریان انقلاب به او میگفتیم بیایید حضور پیدا کنید چون در جامعه جایگاهی دارید ، همین ایشان میگفت که نه ، چرا بیایم و شاید جایگاهم هتک بشود و سنگ پراکنی و بشود و از این قِسم حرف ها . یعنی حوصله ی حضور در راهپیمایی ها و صحنه های انقلاب نبود ، اما وقتی انقلاب پیروز شد ، حالا دلشان میخواست در جایگاه های مختلفی حضور پیدا کنند . این ها همیشه بوده و هست . همیشه تن پروران طماع ، به سراغ لقمه های چرب میروند . ولی زحمت پذیر نیستند . از میدان های خطر میگریزند . همچنین برای رزمندگان مومن باید حساب ویژه و امتیاز مضاعف داد به رزمندگان مخلص مومن خطر پذیر ؛ ولی متأسفانه در این مقاطع مختلف ، مدیران و مسئولان ما آنگونه ای که می بایست خانواده های ایثارگر و رزمندگان و جانبازان و شهدا را و زحمت پذیران  در عرصه ی انقلاب را به اندازه ی کافی رعایت نکردند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن تشکر از بیانات آقای دکتر گران بعنوان سخنران پیش از خطبه ها فرمودند: یاد خدا انسان را حفظ می‌کند از ارتکاب گناه از آلوده شدن به ناروایی ها . هر وقت انسان از یاد خدا دِل بکند ، ابلیس در کمین انسان برای به انحراف کشاندن او تلاش می‌کند.

ایشان افزودند : امروز مصادف  است با سالروز لغو کاپیتولاسیون در سال 1358 توسط شورای انقلاب اسلامی به اشاره ی امام راحل «ره». کاپیتولاسیون همان مصونیت اتباع خارجی به ویژه آمریکایی ها . چرا این قانون را اجرا کرده بودند ؟ برای خاطر اینکه میخواستند از آمریکایی ها وام بگیرند و از حمایت آمریکا برخوردار شوند . بعد از چند روز ، یک وام 200 میلیون دلاری تقاضا کرده بودند از آمریکا . دولت و مجلس هم تصویب کرده بودند و در عرض 5 سال ، 200 میلیون دلار دریافت کنند ، و در عرض 10 سال 300 میلیون دلار پرداخت کنند. و همچنین فردا سالروز لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای مرحوم میرزای شیرازی .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر فرمودند: فردا سالروز اعلام موجودیت اسرائیل غاصب ، در سال 1327 هجری شمسی یعنی تا الآن 74 سال . یعنی 75 سال پیش اصلاً دولت اسرائیلی وجود نداشت. از کجا پیدا شد؟ استکبار جهانی ، آمریکا ، انگلیس ، یهودی ها را از دنیا جمع کردند ، آوردند آنجا ، مسلمان ها را آواره کردند ، الآن آوارگان فلسطینی در سوریه و اردن ، اردوگاه دارند ، هنوز در اردوگاه زندگی میکنند ، نسل اول فوت شده باشند و نسل بعدی آنها هم در اردوگاه دارند زندگی میکنند و اسرائیل در سرزمین اینها تشکیل داده شد . چقدر پلیدی و جنایت . برای اینکه صدای اعتراض مردم را خبرنگاران منتشر نکنند ، خبرنگار شبکه ی الجزیره را ، نه خبرنگار فلسطینی را حتی ، بلکه خبرنگار عرب شبکه ی الجزیره را راحت در روز روشن مقابل چشم مردم هدف قرار دادند که چرا دست به کار است و دارد گزارش تهیه میکند! مدعیان جمعیت حقوق بشر و سازمان ملل ،سکوت مرگ پیشه کردند در برابر اینگونه جنایات اسرائیل خفه شدند و خاموشند و هیچ فریاد بر نمی آورند ، اما اگر در ایران یک جاسوس دستگیر و زندانی بشود ، فریادشان بلند میشود که نقض حقوق بشر شده!

ایشان افزودند: پنجشنبه سالروز جنگ خندق که معروف شد به جنگ احزاب . این روز را هم به اعتبار غلبه ی امیرالمومنین بر عمروبن عبدود ، بعنوان روز ورزشکاران سنتی و پهلوانان و قهرمانان زورخانه ای نامگذاری کردند . همین الان هم در برابر اسلام ناب ، جنگ احزاب راه افتاده است . پایگاه اصلی این جنگ بیرون است ، ولی متأسفانه در درون هم اینها عوامل و ریشه دارند و به موقع هم میخواهند آسیب بزنند .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: در هفته ی گذشته ، رهبر معظم انقلاب دیداری با رئیس جمهوری سوریه داشتند . بشار اسد . بعد از سه سال بار دیگر بشار اسد بیاید ایران ، معنای بسیار روشنی دارد ، که پیوند بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوریه پیوندی عمیق و مستحکم بوده و هست . رسانه های استکباری داشتند تبلیغ میکردند که “بشار اسد دیگر ارتباطش را با کشورهای عربی وابسته به آمریکا تقویت میکند و از ایران فاصله خواهد رفت” . ولی قبل از هرکس ، خود بشار اسد ، برای خنثی ساختن این شایعات و برای به رخ کشیدن ماهیت باطنی خود به دشمن ، حرکت کرد ، بدون اعلام قبلی ، آمده به زیارت رهبر معظم انقلاب ، و ملاقات با رئیس جمهوری ، و بسیار هم مطالب و حرف های خوبی داشتند . رهبر معظم انقلاب نصیحت و راهنمایی ها و تذکرات بسیار مهمی را ارائه فرموده بودند نسبت به ایشان . رهبری فرمودند سوریه در یک جنگ بین المللی پیروز شد . یعنی از یک سمت آمریکا و از یک سمت اسرائیل و انگلیس خبیث کنار آنها و اتحادیه ی اروپا کنار آنها ، برای اینکه بشار اسد را بردارند . خیلی از اطرافیان بشار اسد همان سه دقیقه ی اول وحشت کردند و جاخالی کردند و فرار کردند ، اما همین که نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی ، به دعوت دولت قانونی سوریه ورود پیدا کرد به سوریه ، دلگرمی بشار اسد تقویت شده و استقامت کردند ، حقیقتاً استقامت سختی اتفاق افتاد و خلاصه آنها تمام توانشان را به کار بردند ولی بحمدالله نتوانستند بشار اسد را بردارند . انتخاباتی هم بعداً برگزار شد و باز هم مردم سوریه مجدداً به بشار اسد رأی دادند .

آیت الله معلمی فرمودند: در دیدار کارگران با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند که “دولت کارهای اقتصادی مهمی پیش رو دارد و همه باید کمک کنند” . ببینید اصل قصه چیست ؟ میگویند آزادسازی قیمت ها . تا الآن که قیمت ها آزاد نشده بود چه اتفاق می افتاد و الآن دورنما چیست ؟ آن قصه ی دلار 4200 تومانی که اینهمه سر و صدا به پا کرده بود چه بود ؟ اینکه در همان دولت قبل دلار گرفته بودند ، به بهانه ی اینکه میخواهیم ذرت وارد کنیم ، به بهانه ی اینکه میخواهیم گندم وارد کنیم و به بهانه ی اینکه میخواهیم مایع روغن وارد کنیم . ببینید ، طرف میگوید من رفتم برزیل ، مثلاً آنجا فلان قدر خریدم ، آیا آنجا هم جمهوری اسلامی باید برود بالاسر آنها حضور داشته باشد و نظارت آنجا هم داشته باشد ؟ این قصه اصلاً مال دولت قبل هم نیست، این قصه ریشه دار است و من به یاد دارم از همان سال 1375 تا 1379 . این اقتصاد وقتی بیمار بوده ، یک جراحی میخواهد ، بیمار یک وقتی با دارو و درمان بهبودی پیدا میکند ، اما یک وقتی است که باید جراحی بشود و خب جراحی ها هم به قول معروف درد سرهای خاص و ریسک کردن دارد . باید همه همدل بشوند برای جراحی اقتصادی در کشور . همین امروز صبح ، یک بنده خدایی به من گفته بود که متاعی را مثلاً دوماه قبل 15 تومان میخریدیم و ولی الآن قیمت کردم گفته 60 تومان . گفتم خب این چند برابر اضافه شده ؟ 4 برابر ؛ گفتم خب یارانه ای را که دولت میداد به افراد نفری 45 تومان ، اگر الن بخواهد 450 هزار تومان بدهد چند برابر اضافه میشود ؟  ؛ ببینید ، این یارانه را آن وارد کننده ی کالا میبرد . به هر نفری 45 تومان میدادند ، اما آن آدمی هم که وارد میکرد کالا را ، او هم دلار 4200 تومانی الآن هم توقع دارند 4200 تومانی بگیرند ؛ چون دولت مطمئن است که باز تخلفات وجود دارد ، لذا اینگونه محاسبه کردند که ما به جای 45000 تومان ، 10 برابر کنیم ، برای طبقه ی متوسط جامعه . ولی دست آن دلالان و واسطه ها را کوتاه کنیم . آنها دلار را به نرخ آزاد بخرند و به نرخ آزاد هم بفروشند ، باز هم یک تفاوتی وجود دارد . اینجا الآنه افزایش قیمت چهاربرابر شد ، ولی یارانه ای که میخواهد دست افرد برسد 10 برابر و حداقل 8 برابر . یعنی به سود جامعه میشود . گاهی این نکته ها تبیین درستی نمیشود و اختلافاتی پیش می آید . اینکه رهبری فرمود دولت در مسائل اقتصادی کار مهمی در پیش دارد و همه باید کمک کنند . خب این کار مهمی دارد را همه ی دستگاه ها باید توجه بکنند به این نکته و به تبیین محتوای کار . ولی بعضی ها به جای کمک کردن دارند افکار مردم را تخریب میکنند و دارند ایجاد وحشت و هراس میکنند . برای اینکه منافع خودشان به خطر می افتد .چهارشنبه کمیسیونی بود در تهران ، این جمله  را عرض کردم ، گفتم عزیزان ، وقتی گفته میشود که اقتصاد بیمار هرکشوری نیاز به جراحی دارد ، اعضای خانواده همه همدل میشوند و جراحی را انجام بدهیم یا انجام ندهیم؟ مجموعه ی اعضای خانواده به یک تصمیم میرسند ، یا انجام بدهند یا انجام ندهند . هنوز دولت پیشنهاد خود را عملی نساخته ، یکی از روزنامه هایی که متأسفانه نام جمهوری اسلامی دارد ، از بیت المال استفاده میکند ، 8 سال گذشته نه تنها خاموش و ساکت بود ، بلکه مؤید سیاست های غلط بوده ، الآن لب باز میکند که «شما نمیتوانید اداره کنید اقتصاد را ، کنار بروید و با صراحت و با شجاعت بپذیرید ، شما مرد این میدان نیستید! » اینها همه برای تخریب افکار عمومی . مومنین ، هشیار باشید .

پدر بزرگوار دو شهید فرمودند : الآن برادر عزیزمان فرماندار محترم فرمودند به من که روزانه بیش از 35 تُن مرغ ، به نرخ مصوب دولتی ، دارد وارد قائم شهر میشود . 3500 کیسه آرد روزانه وارد قائم شهر میشود . 48 تُن روغن خوراکی ، همه ی اینها به نرخ مصوب دولتی ؛ اما وسوسه گران میخواهند تخریب اذهان عمومی داشته باشند به ناحق که کمبود میشود و هجوم بیاورید و پس انداز کنید و این حرف ها که جنگ روانی درست کنند . کشتارگاه ها همه با ظرفیت کامل مشغول هستند . مومنین ، مردم ، شهروندان عزیز ، نگران نباشند ، و اصلاً نیازی نیست برای خرید هجوم آورده شود . اینگونه نیست که بخواهند قیمت ها افزایش پیدا کند و دولت جبران نداشته باشد . این قدیم الایام تا امروز میگویند خدا صبر کننده را دوست دارد .

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

مطالب مرتبط