جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 24 آبان ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 24 آبان ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، ریاست و معاونین محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز و ضمن اجرای جناب آقای رضا قدمی ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط سرکار خانم زارعی «ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی» ، خانم شعبانی «کتابخوان برتر کشوری به مناسبت هفته وحدت» ، و جناب آقای مهندس شیرسوار«به مناسبت هفته ی جهانی حمایت از بیماران خاص کلیوی و دیالیزی» ، و ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه 47 إلی 50 سوره مبارکه نجم کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان برای درک و دریافت مفاهیم قرآن ، همه ی ما را موفق بدارد و در پایبندی به موازین قرآن در عمل ، خدای رحمان همه ی ما را نصرت و یاری بگرداند.

ایشان در ادامه با اشاره به آیات کلام الله مجید افزودند: بعد از ذکر اموری مربوط به تدبیر عالم و قدرت بالغه ی حضرت حق ، خلقت عالم و آدم و همه ی موجودات که همه ی پدیده ها نتیجه ی تدبیر و حکمت و خلقت خدای رحمان است ؛ حیات انسان و همه ی موجودات ، مرگ انسان و همه ی موجودات ، و قدرت خدای رحمان ، در بعضی از مخلوقات ، در بعضی از مقاطع ، بیشتر سزاوار دقت است .پیچیدگی کار که از یک نطفه ی بی مقدار ، انسانی آفریده میشود ، که میتواند خلیفه الله شود . انسانی آفریده میشود ، که میتواند خاتم انبیا بشود  ؛و  انسانی آفریده میشود متقابلاً که شرورترین آدم های روی زمین میشود . همه از یک نطفه ی بی مقدار ؛ اما عوامل تشکیل دهنده ی شخصیت انسان ، سزاوار فکر کردن و دقت کردن است . اگر انسان خود را به خدا و دین خدا بسپارد ، که معنای توکل این است ، و اگر به خدا توکل بکنیم ، یعنی خودمان را به خدا بسپاریم و خودمان را در اختیار دین خدا و کتاب خدا و کلمات نورانی رسول خدا اگر قرار دادیم و پایبند ماندیم ، آنوقت است که به مدارج عالیه ی انسانی ، به مقامات و کرامات و خلیفه اللهی ، امکان دسترسی برای انسان خواهد بود. اما به هر نسبت که انسان خود را از خدا دور ساخت ، به همان نسبت گرفتار رذیلت ، گرفتار پستی ، گرفتار ظلم و ستم ، گرفتار آلودگی های اخلاقی میشود ، و هم دنیای خود را خراب میکند ، و در نتیجه در پایان کار آخرتش هم تباه خواهد شد.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:بار دیگر بر خودم و به همه ی شما برادران و خواهران ، نمازگزاران بزرگوار ، تأکید بر تقوا دارم . یاد خدا ؛ از یاد خدا غافل نشویم . هرکه از یاد خدا لحظه ای غافل شده ، در معرض خطر وسوسه ی ابلیسی و نفسانی و انسانی خواهد بود . انسان انواع مختلف خطر ها را پیش رو دارد و برای مصون ماندن از لغزش ها و برای مصون ماندن از آلودگی به گناه ، بهترین راه یاد خدا است . انسان خود را به خدا بسپارد . اعوذ بالله من الشیطان الرجیم داشته باشد . استغفرالله ربی و اتوب الیه بر زبان داشته باشد . استغفار به درگاه خدا ، اکسیر اعظم است ، اثرات و ثمراتی دارد . همیشه و همواره در هرحال ، اگر ولو واجباتش را به خوبی و به جا انجام میدهد ، اما معذلک باز نیاز به استغفار به درگاه خدا دارد . سعدی خیلی زیبا گفته بود که : از دست و زبان که برآید کز عهده ی شکرش به در آید . کسی نمیتواند از عهده ی شکر نعمت های خدای رحمان بیرون بیاید و ادای وظیفه کند . وقتی نمیتواند ، بنده همان به که ز تقصیر خویش ، عذر به درگاه خدا آورد ؛ این عذر آوردن همین استغفرالله ، ور نه سزاوار خداوندی اش ، کس نتواند که به جای آورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند:  تشکر میکنم از عزیزانی که قبل از خطبه ها صحبت داشتند ؛ سرکار خانم زارعی ، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ، که من هفته ی قبل مطالبی تقدیم کرده بودم و ایشان این هفته صحبت داشتند ، تشکر میکنیم ؛ و همچنین برادر عزیزمان جناب مهندس شیرسورا ، به مناسبت هفته ی جهانی حمایت از بیماران خاص کلیوی و دیالیزی ؛ خدا خیرشان بدهد ، امیدواریم که خدای رحمان والد شهیدشان را در معیت همه ی شهدا با اصحاب اباعبدالله الحسین محشور بگرداند . وقت گذاشتن و کمک کردن و پیگیری کردن کارهای بیماران خاص ، که هم بیماری دارند و هم نوعاً تنگدستی هم دارند ، مشکلات معیشتی و مضیقه ی مالی هم دارند . لذا واقعاً سزاوار است افرادی وقت بگذارند و پیگیر کارها باشند و خیرین هم همراهی کنند تا از آلام این گرفتاران کاسته بشود . ان شاءلله همه ی کسانی که همراهی و کمک میکنند خدای رحمان به آنان جزای خیر مرحمت بفرماید .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند:عراق و لبنان ، از قبل اربعین ، آثارش پیدا شده بود و در ایام اربعین متوقف شده بود ؛ بعد هم شروع کرده بودند ؛ مقام معظم رهبری در یک بیانی فرموده بود که خیرخواهان و دلسوزان عراقی و لبنانی ، اشاره و خطاب به آنها بود ، امنیت منطقه شان را فکر کنند و مقدم بر هرچیز بدارند . ببینید ، چگونه اجانب و استکبار برای فریب دادن سرمایه گذاریم یکنند و عوامل را به کار میگیرند . ببینید ، مشکلات عامه ی مردم عراق ، که عامه ی مردم عراق داعشی و تروریست نیستند ، ولی آمدند به صحنه هزاران خرابکاری هم اتفاق افتاد ؛ این که مقام معظم رهبری میفرمود امنیت را مقدم بدارند ، یعنی مراقب باشید ، الآن وقتش نیست ؛ ولی گفتند که نه ، ما فقط بحث های صنفی داریم ، و مسائل معیشتی و مشکلات مطرح است .عرض کردم ، قبلاً که آیا واقعاً این مشکلات را مردم عربستان ندارند؟بخدا گرفتاری مردم عربستان ، اگر از مردم عراق بیشتر نباشد ، کمتر نیست ؛ ولی آنجا را چرا ترغیب نمیکنند مردم را برای تظاهرات و آمدن به خیابان ها؟ . یا کشورهایی که خلاصه ذلیل آمریکا هستند،زیر سلطه ی آمریکا پذیرا هستند سلطه اش را ، آنجاها را کاری ندارند ؛ حالا اینجا عراق و لبنان را یک قدری درگیر کردند ، آنوقت در این بازار آشفته ، اسرائیل آمد از فرصت سوءاسفتاده کند ، عوامل آمریکا و اسرائیل ، اوضاع لبنان و عراق را آشفته کردند و در چنین اوضاع آشفته ، طرح رذیلانه ی ترور فرمانده جهاد اسلامی را پیاده میکنند (ابوالعطا) یکی از فرماندهان جهاد اسلامی سرزمین فلسطین . کجا او را زدند ؟ آیا در معرکه ؟ یک وقتی است که جنگ است و رو در رو قرار گرفتند ، خلاصه یک نفر کشته میشود و یک نفر می کشد ؛ اما هیچ خبر دارید این ابوالعطا فرمانده جهاد بوده ، ولی در عرصه ی جهاد مرد میدانش نبودند ، از آسمان خانه اش را بمباران کردند ؛ داخل خانه ، زنش به شهادت رسیده و دو تا بچه اش داخل خانه با جراحات سخت گفتند الآن در بیمارستان، هنوز زنده اند ، ولی ، حالا چه میشود ، ان شاءلله خای رحمان عافیت و شفا بدهد ، اما در معرض خطر هستند ایشان هم.ببینید دشمن چقدر پست است؛با گستاخی تمام ، دفتر نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل کودک کش ، بیانیه داد و اعلام کرد : این عملیات با موافقت کابینه و شخص بنیامین نتانیاهو صورت گرفت ؛ حتی نیامدند بگویند مأموران خودسر این کار را کردند.گفتند که کابینه ی اسرائیل تصویب کرد و نخست وزیر اسرائیل امضا کرد هواپیما حرکت کند برود بالای خانه ی مسکونی بمب بریزد . ببینید ، ماهیت اسرائیل اینجاها خودش را آفتابی میکند به عالم نشان میدهد . خوشبختانه مقاومت فلسطین انتقام سختی گرفت و اسرائیل ر موشک باران کردند ، تا جایی که رسانه های خود اسرائیلی گفتند اسرائیل تعطیل شد . تل آویو به شهر ارواح تبدیل گشت . یعنی اهالی تل آویو ، یا فرار کردند از شهر بیرون رفتند ، یا به پناهگاه ها پناه بردند و شهر خالی از سکنه و خلوت شد . و باید آن روز برسد که امام راحل وعده داد اسرائیل باید محو گردد از صفحه ی روزگار ، اتفاق بیافتد ان شاءلله .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند : تشکر جانانه ای هم داشته باشیم و دست مریزاد بزرگ باید عرض کنیم به سپاه پاسداران ، به ویژه سازمان اطلاعات سپاه ، که پس از دستگیری و کشاندن مفسد سیاسی به داخل کشور ، این بار ، یک مفسد بزرگ اقتصادی را با شیوه ی خاصی به دام انداختند و آوردند . چه بعضی از مسئولین خوششان بیاید ، و چه نیاید ، ادامه ی این کار ، یعنی مبارزه با فساد ، خواست ملت هوشیار ما است . اطلاعات سپاه ، دستگاه قضا ، قاطعانه به کارتان ادامه بدهید ، که عنایت الهی و حمایت مردمی، در مبارزه ی با فساد ، پشتوانه ی کار شما است. همه ی آدم های مومن و با غیرت ، در برابر فساد ، رنج میبرند ؛ کیست که راضی باشد کشورش ، دست اندرکاران کشور و مسئولین به سوی فساد کشیده بشوند ؟ . حالا این که بعضی از مسئولین بگویند چرا فلان جا نگرفتید و این حرف ها ، خب آنجا را اگر شما خبر داری گزارش کن . اگر موردی را گزارش کردی و دستگاه قضایی وارد نشد ، آنوقت گله و برملا کند . ولی وقتی چیزی را گزارش نکردی ، حالا بیایی بگویی که مثلاً چرا فلانی را گرفتید ؟ خب این حرف ها حرف های سبک و سخیفی است ؛ حرف محکم و قوی این است که بگوید مرحبا و بارک الله و ادامه بده این کار را . و مثلاً بگوید ما تا الآن مثلاً امیدوار نبودیم دستگاه قضا عمل کند ، گزارش نمیدادیم . حالا که شما عمل میکنید خب ما هم گزارش میدهیم چند تا را مثلاً .خب اگر اینچنین برخوردی باشد این برخورد بسیار مطلوب است . ولی این که با طعنه و کنایه و نیش زدن به دستگاه قضا وارد بشوند صحیح نیست . الآنه عامه ی مردم ، سرتاسر کشور دارند احساس امیدواری میکنند ، وگرنه جلوتر میرفت که ذهن ها مأیوس بشود  . بخدا اسلام به ذات خود ندارد عیبی ، هر عیب که هست از مسلمانی ما است  . الآنه دشمنان داشتند این فساد را به پای انقلاب و نظام مینوشتند . فساد اقتصادی و فساد اداری و حالا هرکجا که باشد . خب دشمنان سعی میکردند اذهان را از انقلاب انصراف بدهند ، آیا نعوذبالله این شهدا رفتند که این مفسدین میدان پیدا کنند ؟ یا رفتند و جان دادند که این کشور آزاد بشود از فساد و سالم بماند و سالم زندگی کنند آیندگان؟

ایشان در انتهای خطبه ی دوم ، با اشاره به هفته ی وحدت ، و بیان روایات ، این هفته مبارک را گرامی داشتند .

در پایان خطبه ها نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

2g27_img_3622.jpg

n76b_img_3642.jpg

a5oq_img_3649.jpg

ed9_img_3660.jpg

xrc8_img_3693.jpg

k4d6_img_3695.jpg

suj_img_3698.jpg

n9d2_img_3708.jpg

x5rr_img_3724.jpg

gzpi_img_3727.jpg

za51_img_3730.jpg

8ge5_img_3793.jpg

wnyf_img_3805.jpg

t41k_img_3809.jpg

60tv_img_3816.jpg

pfsc_img_3819.jpg

49od_img_3822.jpg

f6x_img_3856.jpg

lyi0_img_3877.jpg

مطالب مرتبط