جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 17 آبان ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 17 آبان ماه 1398 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز و پس از اقامه اذان با نوای مؤذّن جناب آقای نبوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 42 إلی 47 سوره مبارکه نجم کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان همه ی ما را موفق بدارد که در نشئه ی اُخری ، سربلند و روسفید و نامه ی عمل به دست راستمان داده شود ، و جزو اصحاب یمین قرار بگیریم ، که اصحاب یمین نجات یافته اند.

ایشان در ادامه با اشاره به آیات کلام الله مجید افزودند: یک اصل مسلم در همه ی ادیان آسمانی و در همه ی کتب آسمانی این بود که همه ی امور به پرودگار متعال برمیگردد . امکان عمل در دنیا از خدا است ، و پاداش عمل هم از خدا است . امکان عمل یعنی چه؟ یعنی شما که الآن از خانه حرکت کردید برای اقامه ی نماز جمعه قدم برداشتید و آمدید ، از سلامتی و از توانمندی و داشتن پای سالم برخوردارید ، که اینها داده ی خدا است  . متقابلاً اگر انسانی در همین لحظه و ساعت قدم برداشت و به سوی عرصه ی گناه رفت ، او هم از سرمایه ای که خدا به او داد دارد استفاده میکند . انسان خلافکار از سرمایه ی الهی ، بهره ی نادرست میگیرد ، و انسان درستکار از سرمایه ی خدادادی بهره ی درست دارد میگیرد .پس همه چیز به خدا منتهی میشود ، آنجا باید انسان پاسخگو باشد که سرمایه ای که خدا به او داد ، این سرمایه را در چه راهی مصرف کرده است . نه تنها جزای آخرت به دست او است ، بلکه در این جهان سلسله ی اسباب هم از آن خدا است .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: باردیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی ، به یاد خدا بودن سفارش دارم که یاد خدا بودن زمینه ساز تقوا و پرهیزکاری است . ترک گناه ، انجام واجبات ، در سایه ی متذکّر بودن قدرت بالغه ی حضرت حق ، و در سایه ی یاد مرگ ، و قبر ، و آخرت بودن . خدایا آنی ما را از یاد خودت غافل مگردان . ما را از یاد مرگ و پس دادن حساب غافل مگردان .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: به مناسبت اینکه گام چهارم را دولت محترم ما در قضیه ی فعالیت های هسته ای برداشتند ، یاد شهدای عزیز هسته ای را گرامی میداریم ؛ تلاش های دانشمندان جوان هسته ای را هم ارج مینهیم . یک سال و نیم صبر شده ، بعد از کنار کشیدن آمریکا از برجام ؛ اروپایی ها وعده میدادند که خودشان در برجام بمانند ؛ ماندن در برجام معنایش چه بود ؟ چه آمریکا و چه اروپایی ها ، اولین ، مهمترین کاری که آنها می بایست انجام میدادند ، برداشتن تمامی تحریم ها بود . برداشتن تحریم ها یعنی چه ؟ یعنی جمهوری اسلامی ایران ، شهروندان ایرانی ، در انجام معاملات ، در هر گوشه ی دنیا ، مشکلی برای مراوده نداشته باشند ، مشکلی برای معامله نداشته باشند ، مشکلی برای داد و ستد و انتقال پول و دریافت کالا نداشته باشند . اما در طول این یک سال و نیم ، حالا آمریکا که با پررویی و بی حیایی و صریحاً گفت که من از برجام خارجم و تحریم ها را تشدید میکنم و فشار را افزایش میدهم . اما اروپایی ها گفتند که نه ، شما حالا منتظر باشید ، ما فکر میکنیم و راهکاری می یابیم که چه کار کنیم . یک سال و نیم ، یعنی هجده ماه گذشته ، هیچ قدمی برنداشتند اروپایی ها . حالا با این شرایط که هیچ قدمی برنداشتند ، خویشتنداری جمهوری اسلامی ، آیا باز هم می بایست ادامه پیدا میکرد ؟ که قطعاً خیر . اروپایی ها خودشان را از مسیر آمریکا در طول این مدت جدا نکردند ، و به تأهدات خود عمل نکردند . دیگر جای مسامحه نبود ؛ لذا رهبری معظم انقلاب ، صریح و شفاف در دیدار اخیر با دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت سیزده آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار ، فرموده بود که نباید بیش از اندازه معطل آمریکا و اروپا بمانیم . گام چهارم را که دولت در پایان این هفته برداشت تشکر میکنیم . خب یک حرکت انقلابی است . بعضی ها ممکن است گله کنند چرا زودتر اتفاق نیافتاد . شاید هم مصلحت نبود ، در هر صورت الآن که اتفاق افتاد ، سزاوار حمایت است.کاهش دادن گام به گام تعهدات پذیرفته در برجام از ناحیه ما منظور هست . ما تمام و کمال تعهداتمان را عمل میکردیم ، ولی آنها حتی یک قدم ، حتی یک درجه از تعهداتی را که پذیرفته بودند پابند نماندند.مقام معظم رهبری فرمود نباید همچنن که مدتی بیهوده منتظر برجام ماندیم ، حالا در انتظار اقدامات اروپایی ها ، یا مسائل دیگر معطل بمانیم . بلکه باید به داخل بنگریم و دل ببندیم . و همه ی توان را برای رونق تولید به کار گیریم . چیزهایی را که گِله میکنیم گاهی ، از این قبیل است ؛ ببینید ، امسال را مقام معظم رهبری فرمود رونق تولید ، اما سال قبل چه؟؛ چون خیلی جدی پیگیری نشد متأسفانه ، الآن همه ی جمعیت شاید یادش نباشد. حمایت از کالاهای داخلی،حمایت از کالاهای ایرانی ؛ دو سال پیاپی تأکید داشتند مقام معظم رهبری ، اما همین هفته ی گذشته ، در جلسه ی سران قوا مصوب کردند کالاهایی را که تولید داخلی دارند  ،واردات  مشابه خارجی اش ممنوع . کسی حق ندارد وارد کند . خب این مصوبه می بایست فروردین سال 97 اتفاق می افتاد . اینکه گاهی عرض میکنم گله برای چیست . آنوقت مقام معظم رهبری تأکید کرد حمایت از کالای داخلی ، خب دولت هم می بایست عمل میکرد ، ولی متأسفانه نکردند ، فرصت را از دست دادند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: درود خدا به امام راحل ، امام مرد استثنایی تاریخ است . البته واقعاً مقام معظم رهبری هم شبیه امام هستند . امام میفرمود که در نهاد و سرشت آمریکا ، کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج میزند . آمریکایی های سردمدار ،رؤسایشان . سخن امام است : هرکس نگاه کند به سیره ی انبیا ، از صدر عالَم تا به حال ، یعنی از زمان آدم ابوالبشر ، میبینید کسانی که اطراف انبیا جمع شدند مظلوم های روزگار بودند . آنهایی هم که مقابل انبیا بودند ، قلدرها ، ظالمین .امام میفرمود :  ما هیچ نبی(پیغمری) را سراغ نداریم که با یک قلدری ساخته باشد یعنی سازش کرده باشد . هرگز .اگر یک وقتی صلحنامه ای امضا میشد، که بین پیغمبر هم با دشمن امضا شده وبد ، معنایش سازش با دشمن نبود ؛ بلکه پذیرفتن یک تعهدات بوده است. یک تعهداتی را مشرکین پذیرفته بودند ، یک تعهدی را پیغمبر پذیرفته بود . یا همین که معروف شده به صلح امام حسن مجتبی ، بعضی ها بلانسبت به غلط و با نادانی تصور میکردند امام حسن سازش کرد با معاویه . نه ، تعهدی را معاویه پذیرفت ، و تعهدی را امام حسن پذیرفت . منتها امام حسن به تعهدش پایبند مانده بود ، ولی معاویه به تعهدش پایبند نمانده بود . حالا بگوییم حداکثر مشابه همین برجامی را که جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را پذیرفت ، ولی متقابلاً شیطان بزرگ و کوچک ، تعهداتی را در نشوته پذیرفتند ، ولی در پای عمل استقامت نکردند . امام میفرمود که هیچ وصی نبی را هم سراغ نداریم که ساخته باشد و بر ضد ملت خود عمل کرده باشد؛ در ادامه سخن امام است : بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران ، خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشتند ، نه ؛ آنها هرگز از دشمنی با ما دست بر نمیدارند . ما نباید لحظه ای از کینه ی دشمنان غافل بمانیم . باید دشمن را دشمن بدانیم ، و باید به هوش باشیم ، با فراست فکر کنم که چگونه روی پای خود بایستیم و راه زندگی مان را درست بشناسیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند : دیروز که همزمان و مقارن بود با سالروز اولین روز از امامت ولی الله الاعظم، از طرف مقام معظم رهبری مسئول دفتر ایشان ، جناب حاج آقای محمدی گلپایگانی ، آمده بودند برای معرفی امام جمعه ساری، و نماینده معظم له در استان مازندران . جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ محمدباقر محمدی لائینی ؛ روحانی متدین ، روحانی فاضل ؛ از دودمان و خانواده ی شریف ، اصیل ؛ مرحوم ابوی ایشان از قبل پیروزی انقلاب در جریان انقلاب و در معیت مرحوم آیت الله روحانی بودند ، و ما هم در خدمتشان از نزدیک بودیم نوعاً در جلسات ، واقعاً علاقمند به امام و انقلاب ؛ خانواده ی بسیار شناخته شده و شریف و نجیب و خوب ؛ امیدواریم خدای رحمان بر توفیقاتش بیافزاید ان شاءلله . و همچنین حاج آقای طبرسی را هم که بیمار در بیمارستان تهران هستند ، خدای رحمان همه ی بیماران را و ایشان را شفا مرحمت بفرماید.

در پایان خطبه ها نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

bsiz_img_3447.jpg

27br_img_3457.jpg

tj8f_img_3468.jpg

pe0b_img_3486.jpg

f6v_img_3488.jpg

dsa_img_3502.jpg

59nk_img_3506.jpg

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب