جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 12 مهرماه ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 12 مهرماه ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، فرماندهی و معاونین محترم انتظامی شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی به مناسبت هفته نیروی انتظامی آغاز و ضمن اجرای جناب آقای رضا قدمی ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب سرهنگ مرادی «فرماندهی محترم انتظامی شهرستان قائم شهر» ، و اقامه ی اذان ظهر با نوای مؤذن جناب آقای دیلمی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه 32 سوره مبارکه نجم کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان در پیمودن راه تقوا ، همه ی ما را یاری بفرماید و ما را از ارتکاب گناه باز بدارد و به انجام واجبات موفق بگرداند.

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه نجم افزودند:آنهایی که بد عمل کردند ، خداوند به آنها پاداش بد میدهد ، ولی آنهایی که نیکو عمل کردند ، خداوند هم به ایشان پاداش میدهد . الآن در تشکیلات اداری ما ، گاهی کارمندان را پاداش میدهند و تشویق میکنند . خب ان شاءلله که سزاوارند و به حق است . ولی طبع دنیا گاهی ممکن است که ناحق و ناروا و یا گاهی هم حق و روا باشد ؛ اما کار خداوند ، نعوذبالله که ناروایی داشته باشد ؛ کار خداوند متعال همیشه حق است و آنهایی که درست عمل کردند ، خصلتی و نشانه ای دارند و از جمله نشانه های آنها پرهیز از گناهان کبیره است . و همچنین از کارهای زشت دورند . تفاوت بین گناه کبیره و کار زشت به تعبیر قرآن «فواحش» ، این است که گناه کبیره آن است که در قرآن ، در کلمات معصومین ، وعده ی عذاب آخرت برای او داده شد. اما فواحش و کار بدی که زشتی بیشتری دارد ، در همین دنیا کیفر دارد . مثلاً دروغگویی حرام است و از گناهان کبیره است ، و یا آزردن پدر و مادر از گناهان کبیره است ، ولی نگفتند کسی پدرش یا مادرش را آزرد ، در دنیا چند تا شلاق بخورد ، ولی اگر کسی مرتکب شُرب خَمر شد و شراب خورد ، حرام است و گناه است و کیفر آخرت دارد ، ولی در دنیا هم باید 80 شلاق بخورد .اگر مرتکب زنا شده ، محصن نبود ، یعنی همسردار نبود ، عزب بود ، او را باید یکصد تازیانه بزنند ، اما اگر زنای محصنه مرتکب شود ، رجم دارد در دنیا . یکی از فرقهای بین تعبیر فواحش و کبائر ، گناه کبیره آن گناهی است که وعده ی عذاب آخرت داده شده ، ولی فواحش ، علاوه بر عذاب آخرت ، در همین دنیا هم کیفر دارد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی تأکید دارم . غفلت از یاد خدا ، اساس گرفتاری انسان میشود . در ورطه های خطرناک ، یاد خدا دستگیره ی محکم برای نجات انسان میشود . اِتّقوالله ، یعنی خدا را ملاحظه کنید و خدا را لحاظ کنید و آنی و لحظه ای از یاد خدای رحمان غافل نشوید .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند : در شرایطی که حد اقل از دو سال پیش به این سمت ، مشکلات اقتصادی  واقعاً برای قشرهای کم درآمد جامعه رنج آور بود ، هم زمان با یک چنین شرایط سخت که از سویی استکبار جهانی تحریم کرده بود ، واز سوی دیگر ، متأسفانه تنها توجه به همان خارج بود و حل مشکل بیرونی بود ، برنامه ی منظمی برای جوشش از درون در امر اقتصاد ، اشتغال ، مدیریت صحیح ، کمتر مورد توجه بود ، در چنین فضایی فساد اداری و فساد اقتصادی ، شدت گرفته بود ، و اسباب بدبینی عمومی فراهم شده بود . خوشبختانه از یک سال پیش به این سمت ، دستگاه قضایی شجاعانه ، حق طلبانه ، دلسوزانه وارد صحنه شد .البته رادیوی بی بی سی متهم میکند که دستگاه قضایی سیاسی برخورد میکند . ولی در این قضیه ی اخیر ، خودشان بی حیاها گفتند که «دستگاه قضایی ایران سیاسی برخورد میکرد ، ولی پرونده ی آقای حسین فریدون ، به گونه ای نیست که اینجا را هم بگوییم سیاسی برخورد کرد ». یعنی گفتند « قابل دفاع نیست که از او دفاع کنیم» . خب ببینید ، الآنه این حرکت ، حرف دل مردم است و خواسته ی عموم است و سزاوار تحسین و تقدیر عمومی است . مطالبه ی مردم همین اقتضا را دارد که مردم مطالبه گر باشند و از دستگاه قضایی بخواهند . حالا فساد در یک دستگاه اداری اگر اتفاق افتاد ، علی القاعده باید مدیر آن دستگاه مدعی بشود و طرح شکایت بکند ؛ ولی نکردند . سربازان گمنام ، چه در اطلاعات سپاه ، و چه در اطلاعات وزارت اطلاعات ، بعضی از فساد ها را کشف کردند ؛ این که برادر رئیس جمهور بیاید محکوم بشود در دستگاه قضایی ، درست است که رنج و شرمندگی دارد ، ولی واقعاً یک افتخار بزرگی است در تاریخ ؛ انقلاب ماهیتش این است . در بعضی از کشورهای کمونیستی حتی وزرا را ، رئیس جمهور را ، به اتهام فساد مالی محاکمه و مجازات های شدیدی هم برایشان قائل میشوند ؛ ولی متأسفانه ما گرفتار ملاحظه کاری بودیم ، که فلانی فلان کس است و به فلان جا وصل است مثلاً . ! . اینهمه تحمل سختی ها ، شهادت ، جانبازی و گرفتاری های سنگین در طول این مدت ، برای اینکه چنین فسادهایی رشد کند؟! نعوذبالله . حالا محتوای پرونده ی این آدم را که انتشار پیدا کرد ، متأسفانه سخنگوی دولت که باید بگویم با وقاحت آمد گله کرد که چرا آمدید محتوای پرونده را رسانه ای کردید ! . حالا می گوید که محکومیت و این که حکم صادر شده را احترام میگذاریم و قابل قبول است ، ولی میگوید چرا محتوای پرونده را رسانه ای کردید! . حالا خود این آدم با این کلام ، پس معلوم است که خودش مشکل دارد ، که اگر مشکل ندارد باید دنبال شفافیت باشد . چرا محتوای پرونده روشن نباشد برای افکار عمومی؟! . یک نفر هم تیتر بزند و بگوید که غرب را رها کنید ، فریدون ها را کنترل کنید .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر  در ادامه فرمودند: یک آدمی به نام رسول دانیال زاده ، در تهران ، خیابان کریم خان زند ، یک ساختمانی را در جریان انتخابان در اختیار ستاد انتخابات رئیس جمهور میگذارد .از این طریق با برادر رئیس جمهور نزدیک میشود و آنوقت رفته رفته کارش به جایی میکشد که در نهایت بیست و شش میلیارد تومان در اختیار حسین فریدون میگذارد ، چند سال قبل ، و از حسین فریدون که میپرسند این چه پولی بود که گرفتی ؟ میگوید که قرض گرفتم از ایشان ، . سوال این که آیا پرداخت کردی قرضت را به آن آدم مجدد؟ خیر ، قرضی که هرگز پس داده نشده . خب حالا این آدم چه قدر پولدار بوده که بیست و شش میلیارد تومان پول بدهد؟ . نکته را دقت کنید ، آنوقت این آدم لحظه ای که دستگیر شده و پرونده برایش تشکیل شد برای محاکمه ، چهار هزار میلیارد تومان بدهکار بانک بوده است . یعنی از بانکها گرفته.خب آدمی که چهار هزار میلیارد از بانکها بگیرد ، طبیعی است که بیست و شش میلیارد برای رشوه دادن ، خیلی سنگین و کلان نباشد برای او . اینها است که اوضاع بازار را آشفته ساخت . اینها است که اساس گسترش فساد اقتصادی در جامعه را فراهم کرد . آنوقت این آدم کارش به جایی میرسد که چهار هزار میلیارد بدهی معوقه به بانکها دارد و بعد به واسطه ی ارتباط با حسین فریدون ، کارش به اینجا میرسد که برای تعیین مدیران عامل ، نقش اصلی را داشته باشد . هم برای مدیرعاملی بانک ملت ، هم برای بانک رفاه و برای مدیران داخلی بانک ملی ، صریحاً در دادگاه میگوید من مشاوره دادم! . خب تو چه کاره بودی که مشاوره دادی؟! آدمی که به بانک بدهکار است ، برای همان بانک تعیین مدیر بکند ، آیا آن مدیر میتواند سالم عمل کند؟ اینها است که کار بانکها به اینجا رسیده که الآن نامه ی مکتوبی در دفتر من است و بنده خدایی ناله نوشته که 160 میلیون تومان وام گرفته از بانک و بانک الآن از او سه برابر ، یعنی چهارصد و هشتاد میلیون تومان از او مطالبه میکند .خون مردم را بمکند ، آنوقت یک مشت زالوهای تروریست اقتصادی از بانکها دریافت کنند و بازپرداخت نکنند به واسطه ی ارتباط هایشان . کجا هستند بعضی از مومنینی که گاهی گله میکردند که شما چرا علیه دولت حرف میزنی؟ کجا هستند بیایند الآن گوش کنند ؟ من ایام نمایندگی ، علیه وزیر فرهنگ و ارشاد ، مهاجرانی ، صحبت کرده بودم ؛ آن ایام خدا رحمت کند مرحوم آقای نواب اینجا امام جمعه بود . یک جمعه آمده بودم اینجا ، چند نفر از عزیزان نمازگزار دور من را گرفتند و شروع کردند گله و انتقاد کردن که چرا علیه وزیر فرهنگ و ارشاد حرف زدی . دیدم فرصت نیست تحلیل کنم برایشان ؛ گفتم من امروز علیه وزیر فرهنگ و ارشاد حرف زدم ، شما دو سال دیگر میفهمید که حق با کیست . که آیا من حق داشتم علیه او حرف بزنم یا نداشتم . الآن آن وزیر در آغوش انگلیس نهفته و خوابیده است  ؛ همان وقت هم مرتبط بود ، ولی نمایان نشده بود . حالا بعد ها نمایان شد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر در ادامه افزودند : این انقلابی را که امام به پا کرد ، انقلابی را که مومنین برایش جان دادند ، آیا واقعاً جان دادند که این اتفاقات بیافتد ؟ نه تنها از پردخت بدهی های خودش طرف سر باز زده ، بلکه در تعیین مدیران عامل نقش ایفا کرد . منزلی را هم در سعد آباد ، ششصد و چهل متری ، به اصطلاح تعبیر ویلایی میکنند ، این را هم رشوه داده بود و در اختیار گذاشته بود . برای برگزاری مراسم تشییع مادر حسین فریدون ، 250 میلیون تومان در اختیار داماد ایشان ، آقای حسن نجار میگذارد . اصلاً شناسایی و پیگیری کردن و سر درآوردن این مسائل ، کار واقعاً بسیار سخت و مهمی بود ، مرحبا .دستشان درد نکند ، اطلاعات سپاه ، وزارت اطلاعات ، پیگیری کردند . در بانک رفاه مردی به نام صدقی و در بانک ملت مردی به نام رستگار را و در بانک ملی چند تن از مدیران داخلی را . حالا سخنگوی دولت میاید میگوید که پرونده که حکم داده شده را به او احترام میگذاریم ، اما محتوای پرونده را چرا در سایت ها آوردید ، یعنی چرا مردم را خبردار کردید ؟! . خب مردم خبردار نباشند؟ اگر هرکسی تابع ولایت فقیه است واقعاً ، باید در عمل خودش را نشان بدهد . مدیران باید در عمل ببینند که ولی فقیه ، فرزندان و برادرانش در تشکیلات او دخیل هستند ؟ . اینها آیده نگری و هشیاری و عاقبت کار را فکر کردن است ، برای اینکه مبادا گرفتار یک مشکلی بشوند . به فرزندانش اجازه ی ورود ، نه در امر اقتصاد و بازار ، و نه در تشکیلات اداری نداده اند. خب چرا مدیرن یاد نگیرند ، چرا مدیران به گونه ی دیگر عمل کنند ؟

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: در این هفته که هفته ی پرخیر و برکت ، مخصوصاً دیدار فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری ، که ایشان فرمودند : سیاست فشار حداکثری آمریکایی ها سیاستی شکست خورده و بی فرجام است . سلطه گران میخواهند ایران کشوری عادی باشد ؛ عادی باشد یعنی چه ؟ از نظر آنها منطبق با ساز و کار نظام سلطه ، یعنی هرچه آنها دیکته کردند گوش کند ، مثل زمان شاه . شاه اسم و رسم بزرگی در داخل داشت ، اما در برابر آمریکایی ها ذلیل بود . الآن هم توقع آمریکا و اروپا همین است . ولی خب این آرزو را باید به گور ببرند . جمهوری اسلامی از آغاز شکل گیری خود با نظام سلطه مقابله کرد و از این پس نیز تسلیم زورگویان جهانی نمیشود . سپاه را از پرافتخارترین مجموعه های کشور و فرزندان خود معرفی کرد.البته انحصاری نیست ها ، همه ی نیروهای مسلح، انتظامی ، ارتش ، افتخار همه ی مومنین هستند . ببینید ، آن جمله که رسول خدا میفرمود من و علی پدران مردم هستیم ، واقعاً رهبری در جایگاه پدر دلسوز برای ملت عموماً ، به ویژه برای نیروهای مسلح خصوصاً هستند . فرمود صد در صد از سپاه راضی هستم ، ولی به این حد از پیشرفت قانع نیستم . خیلی لطیف و ظریف است . یعنی نباید درجا بزنید ؛ شما ظرفیت پیشرفت ها را دارید ، نه ده برابر وضعیت حال ، بلکه صد برابر ؛ دشمن ولو ضعیف باشد ، نباید دشمن را ضعیف شمرد ؛ بلکه باید احتمال توانمندی دشمن را داشت . این تعبیر قرآنی سزاوار دقت است وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ  ، چرا نفرمود علیهم ؟  یعنی اگر شما آماده ی دفاع باشید ، حتی به دشمن کمک کردید ، چرا؟ برای اینکه دشمن جرئت برخورد نکند و تلفات هم ندهد و خسارت هم ندهد . خب این میشود به نفع دشمن هم. بعضی از سیاسیون شعار میدادند که ما اگر سر کار باشیم سایه ی جنگ برداشته میشود . الآن بزرگ و کوچک  و دوست و دشمن و داخل و خارج فهمیدند که سایه ی جنگ را اقتدار از سر ملت برداشت . اگر ملت ، نیروی مسلح مقتدر  نداشته بود ، آنها رحم به صغیر و کبیر نکرده بودند و در سوریه لانه نکرده بودند و در عراق آشیانه درست نکرده بودند . الآن هم از حضور و اجتماع سنگین اربعینی ، آنقدر هراس و وحشت داشتند ، سرمایه گذاری سنگین کردند ، و البته متأسفانه در عراق داعشی ها لانه دارند ، و خب برای خاطر اینکه بخش عمده ای از عراق سنی هستند و با آنها هم اندیشه هستند ، لذا میتوانند نفوذ کنند ، برای ناامن جلوه دادن این ایام عراق ، و کاستن از آمار جمعیت زائران ، یک سر و صدا و آشوب هایی را در درون عراق ایجاد کردند . خب اینها اگر واقعاً توان برخورد نظامی را در خودشان میدیدند که معطل نمیکردند .

ایشان افزودند: تشکر میکنیم از خدمات نیروی انتظامی ، قبل از خطبه ها هم فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ، جناب سرهنگ حاج آقای مرادی ، که امسال توفیق داشتند زیارت خانه ی خدا را صحبتهایی داشتند و استفاده شده است . اینها نشانه ی ایمان و توکل و تعبد است .  بحمدالله همکاران ایشان و پرسنل عزیز نیروی انتظامی ، پا به کار ، ولی همواره باید شهروندان همکاری داشته باشند با پلیس ، در تأمین امنیت ، در مقابله ی با اشرار ؛ حالا که دستگاه قضایی مصمم شده است ، نیروی سرافراز انتظامی دیگر مشکلی  ندارد ، برای برخورد جدی با اشرار و سارقین و زوربگیران و فاسدین .

در پایان خطبه ها نمازجمعه به امامت آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

0di5_img_0600.jpg

b95w_img_0604.jpg

5y2h_img_0616.jpg

yer_img_0625.jpg

hb5f_img_0639.jpg

423t_img_0657.jpg

n4t8_img_0665.jpg

eab_img_0676.jpg

mt6_img_0683.jpg

q5da_img_0708.jpg

9x98_img_0715.jpg

htt_img_0693.jpg

مطالب مرتبط