جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم شانزدهمین یادواره شهداء والا مقام روستای عبداللهی ، بخش یانه سر،از منطقه هزارجریب بهشهر + تصاویر

مراسم شانزدهمین یادواره شهداء والا مقام روستای عبداللهی ، بخش یانه سر،از منطقه هزارجریب بهشهر ، با حضور مردم ولایتمدار این منطقه ، و سخنرانی ابوالشهیدین آیت

الله معلمی برگزار شد.

امام جمعه قائم شهر در این مراسم ، با قرائت آیه شریفه {{فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما }} ، فرمودند : خدای رحمان را شاکرم ، بار دیگر توفیق حضور در جمع شما مومنین علاقمند به معارف اهل بیت را پیدا کردم.حقیقتاً با علاقه و اشتیاق حضور پیدا میکنم . انگیزه ی علاقه من ، اخلاص مومنین این منطقه ، در معیت روحانیت بزرگوار است . یک آبادی به ظاهر کوچک به نام عبداللهی ، نسبتاً در دورترین نقطه ی جنوب شرقی شهرستان بهشهر ، اما ماشاءلله ، چه حضوری در عرصه ی دفاع داشتند ، و چه تعدادی رزمنده داشتند ، که حداقل 5 تَن شهید تقدیم این نظام کردند. این اعتقادات ریشه دار ،نتیجه ی حضور روحانیت متعهد در منطقه بود . ارشادات علما ، اثرگذار بوده از گذشته ی دور در پروراندن اندیشه ی مومنین در این منطقه . چه بخش یانه سر ، چه عشرستاق ، چه سایر بخش ها . خدا را شاکر باشید ، مسیر بدی را انتخاب نکردند گذشتگان شما و بزرگان شما . مسیر ، مسیر خوبی بوده است .

ایشان افزودند :  همه ی عالم هستی ، آفریده ی خدای رحمان است . این عالم هستی را ، میشود به یک اعتبار ، به چهار دسته تقسیم کرد ؛ جمادات ، نباتات ، حیوانات ، انسان . انسان گُل سرسبد عالم هستی است . خورشید اگر نباشد ، زندگی در روی زمین هم ممکن نیست . خورشید است که میتابد بر اقیانوس ها ، و تبخیر آب دریا ابر را تشکیل میدهد ، و بعد هم نقاط مختلف ، سرما و گرما و وزش باد را به وجود می آورد و در نتیجه باران ببارد و زمین قابل سکونت باشد . اگر خورشید نباشد ، واقعاً نه نور و نه حرارت و نه انرژی نخواهد بود در روی زمین . اما این خورشید در طلوع و غروب ، اختیاری از خود ندارد که تمرد بکند یا تمرد نکند . خدای رحمان ، دو گونه اراده دارد ؛ اراده ی تکوین الهی ، همین حرکت خورشید و حرکت ماه و حرکت زمین . تخلفی ندارد . یسبحون بحمده . همه ی عوالم هستی در حال حمد خدا و اطاعت فرمان خدا هستند  . اما این انسان است که اراده و اختیار را خدا به او داد. از او خوبی را خواست خدا ، این خواستن خدا ، خواستن طبیعی حتمی نیست . خواسته ی تشریعی است . خدا میگوید دروغ نگو ، اما بشر میتواند دروغ بگوید ؛ میتواند دروغ نگوید . این میتواند را هم خدا به او داد. خدا میگوید مردم آزار نباش ، خدا میگوید مرا بندگی بنما ؛ اگر یکی دل شب حرکت میکند وضو میسازد نماز شب بخواند ، به اراده ی خودش حرکت کرد . یکی هم همان ساعت میرود دستبرد بزند به زندگی دیگری ، بدزدد ، او هم از قدرتی که خدا به او داد ، و سرمایه ای را که خدا به او داد دارد استفاده میکند . این اراده و اختیاری را که انسان دارد ، حیوان ندارد . شما زنبور عسل و مورچه را نگاه کنید ، یک سبک زندگی دارد و هموراه همان سبک تکرار میشود . اما این انسان است که مکلف به تکالیف الهی است ، و مخیر .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند: خدای رحمان نعمت هایی را در وجود انسان قرار داد و برای این نعمت ، مکمل بیرونی هم قرار داد. به من و شما چشم داد ، آیا چشم ما خودش به تنهایی میتواند ببیند ؟ یا نیاز به یک کمک دیگری دارد؟ مستقلاً چشم ما میبینید؟ یا به کمک یک چیز دیگر؟هیچ انسانی چشمش به تنهایی مستقلاً نمیتواند ببیند، بلکه ، با کمک نور ، یا نور خورشید ، یا نور ماه و ستاره و یا نور چراغ ؛ نور نباشد چشم آدم نمیتواند ببیند.اما خیلی از حیوانات ، در فضای تاریک بهتر میبینند ؛  این من و شمای انسانیم که در فضای تاریک نمیتوانیم ببینیدم.خدا به ما چشم داد ، ولی بهره بردن از چشم را مقید و محتاج کرد به نور برای دیدن.خدای رحمان به من و شما گوش داد برای شنیدن ، آیا گوش ما مستقلاً میشنود؟ نه ؛ گوش را امواج هوا کمک میکند برای شنیدن  . اگر امواج هوا نباشد ، صدای من به گوش شما نمیرسد . به خیلی چیزها محتاجیم؛ سرآمد نعمت ها در وجود انسان هم عقل است ؛ اما عقل انسان به تنهایی کامل نیست ؛ خدای رحمان تکمیل کرد عقل انسان را به بعثت انبیا . لذا فرمودند کل ما حکم به الشرع ، حکم به العقل . تلازم بین عقل و شرع ، یعنی شریعت پیغمبر خدا ، مکمل عقل انسان است و عقل انسان هم مکمل شریعت  .اگر عقل نباشد نمیشود از شریعت بهره برد . و اگر عقل باشد منهای شریعت ، میشود عقل ترامپ و عقل صدام ؛ عقل منهای وحی و عقل منهای رهنمود انبیاء و عقل منهای قرآن .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: به فرموده ی خدا ، برای شکستن شاخ طاغوت ، باید مومنین پیمبران را یاری کنند . و الحمدلله ، در این منقطع تاریخی ، ملت بزرگ ایران ، لبیک جانانه به دعوت اسلام و قرآن داشتند ؛ در حمایت از امام راحل. در دفاع از اندیشه ی نورانی امام راحل . در ساقط ساختن نظام شاهنشاهی. حالا چرا قدرت های بزرگ اینقدر عصبانی شدند ؟ برای خاطر اینکه آنها منافع داشتند . شاه ایران به نوعی مزدوری داشت برای آمریکایی ها . بله به ظاهر خودش زندگی مرفهی داشت ، اما ملت و مملکت چه؟ چگونه مردم زندگی ککند ، برایش مهم نبود . این مهم بود برایش که قدرتش سرجایش باشد و آمریکا از او حمایت بکند ، حال دین خدا ضایع شد ، و حق مردم ضایع شد ، برایش اهمیت نداشت . در چنن شرایطی حضور عامه ، حمایت از حرکت امام راحل ، برای پیشبرد این هدف مقدس ، عزیزانی از جان مایه گذاشتند ؛ از سلامتی مایه گذاشتند ؛ استکبار جهانی ، انواع مختلف توطئه ها را پیش کشید برای تخریب ؛ و اخیراً دیگر از برخورد نظامی مأیوس هستند ، یا اینکه حداقل قضیه این است که خطر را برای خودشان محتمل جدی میدانند ؛ اگر بخواهند برخورد نظامی کنند ، عاقبت کار به کجا منتهی میشود ، برای آنها وحشتناک است . لذا حصر اقتصادی را پیش می آوردند . بحمدالله عموماً اهل قرآنید {{وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ  مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ}}دشمن شما را میترساند و شما را در محاصره ی اقتصادی قرار میدهد که شما گرسنه بمانید ؛ خدا نیاورد آن روز را ؛ البته در آن جنگ جهانی اول ، عزیزانی که لمس کرده بودند ، حضور داشتند ، مکرر برای من نقل کرده بودند که ایران داخل جنگ جهانی اول نبود ؛ اما چهارسال تمام ، واقعاً مضیقه ی تغذیه داشتند ؛ برای تأمین مواد غذایی مشکل داشتند. نقل میکردند که علف صحرا را می آوردیم میپختیم ، که علف صحرا را بخوریم . برای اینکه دو سه سال هم از تقدیر الهی فصل بهار باران کم بود و مزرعه ی شالی هم فاسد شده بود و برنج نداشتند ، و گرانی سرسام آوری آن ایام جنگ جهانی اول صد سال قبل در ایران بود . پیامد آن جنگ را ایرانی ها تحمل کرده بودند . دیگر خدا نیاورد ان شاءلله برای ملت ما .{{ وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ  مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ و بشر الصابرین}}نباید در برابر زورگو تسلیم شد . باید صبر پیشه کرد و مقاومت کرد . آنگونه که در اصل انقلاب ، آنگونه که در دوران دفاع مقدس صورت گرفت .این یادواره هم مقارن هست با عید بزرگ امامت و ولایت . رسول خدا در همان 18 ذی الحجه ، بعد از ایراد خطبه و بعد از معرفی امیرالمومنین ، به مردم خطاب کرد تهنیت بگویید به من ؛ خدای رحمان نبوت را به رسول خدا تخصیص داد و امامت را در ذریه ی اهل بیت من قرار داد . الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین والأئمه المعصومین .

ایشان افزودند: امام«ره» به مجلس و دولت و همه ی دست اندرکاران سفارش میکرد  رعایت حال عامه ی مردم ، طبقات ضعیف ، مستضعفان را. اگر صدای ما به مسئولین میرسد ، ای مسئولین محترم ، یک روستای کوچک عبداللهی و این همه رشادت و اینهمه حضور ؛ اگر 5 شهید داشتند ، پس حداقل 50 رزمنده بیشتر داشتند ؛ امروزه نظام ما که باقی است ، و پرچم جمهوری اسلامی با عزت و اقتدار برافراشته است ، به برکت مجاهدات رزمندگان است. پس بنابراین ، قدر این مردم را بدانیم ؛ در خدمت رسانی به این مردم بکوشیم . واقعاً الآن یکی از نیازمندی ها ، خب اصلاح همین مسیر راه ؛ درست است که باز شده ، اما واقعاً رفت و آمد مشکل است ؛ باید مسئولین امر ، فرماندار محترم منطقه ، ریاست اداره راه و ترابری ، اهتمام داشته باشند ؛ حداقل قضیه این است که به تناسب حضور آن آبادی ها در عرصه ی دفاع باید توجه داشته باشد.واقعاً آدم باید شرمنده باشد در برابر این همت بزرگ.مومنین در صحنه بودند ، و عده وقت رفتنشان رسید و رفتند ؛ عده ای ماندند ؛ و در حال انتظار هستند ، مهم این است که مسیر را عوض نکنند ؛ اگر مسیر را عوض نکردند ، به شهدا ملحق میشوند . بله ، اگر خدای نکرده بی تفاوت شدیم ، و اگر خدای ناکرده رها کردیم ، آن مسیر را ، آن ارزش ها را ، آن ایثار و فداکاری را ، آن وقت است که ما شرمندگی پیدا میکنیم ؛ اما اگر سر زنده و بالنده ، حضور در صحنه داشته باشیم ، آرمان شهدا را مخصوصاً وصیت امام راحل را ، اطاعت از مقام معظم رهبری را ، چه در مسائل سیاست داخلی ، چه در مسائل سیاست خارجی ، چه در اقتصاد و چه در فرهنگ ، اگر رهنمود رهبری ، ولی امر را ، همواره مد نظر ، نصب العین قرار بدهیم ، از شرمندگی بیرون می آییم .

در پایان سخنرانی ، نماز جماعت ظهر و عصر با حضور خیل عظیم مردم شهید پرور منطقه هزارجریب بهشهر اقامه شد.

wvgq_img_6631.jpg

jb79_img_6637.jpg

5s8s_img_6639.jpg

1i5t_img_6641.jpg

2ix3_img_6644.jpg

x2hg_img_7006.jpg

wh9q_img_6996.jpg

7ta4_img_6654.jpg

qi2_img_6660.jpg

8byc_img_6663.jpg

222z_img_6947.jpg

m3gl_img_6952.jpg

hwl_img_6679.jpg

lhrh_img_6684.jpg

 

ttm_img_6692.jpg

4g29_img_6694.jpg

ujw4_img_6695.jpg

 

st7l_img_6706.jpg

l0mg_img_6709.jpg

egml_img_6710.jpg

ap78_img_6723.jpg

5wm_img_6746.jpg

ejfy_img_6784.jpg

fygc_img_6800.jpg

clvt_img_6808.jpg

thy_img_6815.jpg

gamw_img_6816.jpg

k12v_img_6817.jpg

dxb_img_6818.jpg

v4bn_img_6819.jpg

89j6_img_6820.jpg

cj2e_img_6821.jpg

c41v_img_6823.jpg

syz2_img_6824.jpg

rkxa_img_6825.jpg

c7sp_img_6828.jpg

k5ol_img_6831.jpg

2j4l_img_6835.jpg

42x6_img_6861.jpg

emwe_img_6845.jpg

flzz_img_6685.jpg

67ts_img_6686.jpg

36m_img_6687.jpg

cnu_img_6688.jpg

9o43_img_6848.jpg

bww9_img_6690.jpg

1ua6_img_6889.jpg

eq6u_img_6890.jpg

zrms_img_6941.jpg

6ul_img_6892.jpg

w141_img_6895.jpg

kfu_img_6897.jpg

fkev_img_6903.jpg

wnnd_img_6696.jpg

djoj_img_6697.jpg

1ozt_img_6699.jpg

pdtl_img_6921.jpg

xycv_img_6700.jpg

otgs_img_6701.jpg

q33u_img_6702.jpg

t2jo_img_6907.jpg

wgq_img_6927.jpg

tsne_img_6910.jpg

hrgs_img_6912.jpg

 

yydl_img_6925.jpg

u75v_img_6942.jpg

10b3_img_6930.jpg

dgoi_img_6998.jpg

7zi3_img_6961.jpg

xzzh_img_6987.jpg

qwe8_img_6965.jpg

gl1o_img_6632.jpg

 

مطالب مرتبط