جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متن خطبه های نماز جمعه 18 مرداد 1398 شهرستان قائم شهر – خطیب : آیت الله معلمی

خطبه اول:

دانلود فایل با لینک مستقیم

خطبه دوم:

دانلود فایل با لینک مستقیم

اللهم صلّ علی محمد و آل محمد ؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ  الصّلاه والسلام علی سیّد النّبیین حبیب إله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد و علَی علیٍّ امیر المومنین و علی الصّدیقهِ الطّاهره سیّدهِ نساء العالمین و علی الحسن والحسین سیّدَی الشباب أهل الجنهِ أجمعین و علی  علی ِ بنِ الحسین و محمدِ بن علی و جعفرِ بن محمد و موسیَ بن جعفر و علیِ بن موسی و محمدِ بن علی و علیِ بن محمد و الحسنِ بن علی و الحجه القائم اَلمنتظَر . اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهِ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَویلَا.صلوات…

بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به پایبندی به موازین تقوا ، یعنی ترک معصیت و گناه ، یعنی انجام واجبات ، تأکید و سفارش دارم . خدایا همه ی ما را در این مسیر موفق بدار.خدایا عزت اهل ایمان محفوظ بدار . خدایا گرفتاری از کافّه ی مومنین ، خاصه از امت وفادار به ارزش های انقلاب اسلامی ایران ، مرتفع بگردان .

هفته ی گذشته دیدار بسیار مبارک و بسیار تأثیر گذار و آموزنده ای که مدال آوران المپیاد های علمی کشور و اعضای تیم ملی والیبال با مقام معظم رهبری داشتند ؛ مثل همیشه کلمات بسیار حکیمانه و راهگشا . در این دیدار ، بعضی از جوان ها اجازه ی صحبت پیدا کرده بودند و از عدم توجه مسئولین ذیربط به پیشرفت علمی کشور ، گله کرده بودند . مقام معظم رهبری در پاسخ فرمودند: مشکلات نباید جوانان را متوقف و نا امید کند . زیرا ناامیدی سَم است . یعنی هرکسی گرفتار ناامیدی بشود ، همان جا سقوط میکند . ببینید ، در اصل انقلاب ، آنهایی که به سن و سال ما هستند و مسائل آن ایام را تعقیب میکردند باید یادشان باشد که خیلی ها دلسوزانه امام را نصیحت میخواستند کند که امام از این کارها دست بردارد . برای اینکه میدیدند و باورشان این بود که امام دارد برای خودش و برای علاقمندان به خودش دردسر درست میکند و به تشخیص آنها هیچ نتیجه ای هم ندارد . این معنای ناامیدی و یأس بود . لذا آن شاعر نکته سنج گفته بود که ناامیدی از وجودش (یعنی از وجود امام) دور بود ؛ او رسولی از دیار نور بود . او آینده را میدید ، یعنی آیا اطمینان داشت که حتماً پیروز میشود؟ خیر ! . ؛ بلکه ، آینده ی موفقیت در عمل به وظیفه ؛ او همیشه منطقش این بود که ما باید ببینیم وظیفه مان چیست ؛ نباید به هوای اینکه نتیجه نمیگیریم مأیوس بشویم . لذا مقام معظم رهبری فرمود که مشکلات نباید جوانان را متوقف و نا امید کند ، زیرا ناامیدی سَم است . مثال زد خیلی جالب اینکه اگر نسل های قبل ، یعنی نسل قبل از پیروزی انقلاب ، و نسل حین پیروزی انقلاب ، اگر ناامید و متوقف میشدند ، می بایست در آن دوران فساد و طاغوت میماندیم .اما مأیوس نشدند ، به کارشان ادامه دادند ، پیش رفتند ، اکنون به برکت همان جوانان ، به برکت استقامت همان جوانان نسل قبل ،امروز در  کشور شرائطی فراهم شده ، که استعداد های جوان های نخبه بروز پیدا میکند و میتوانند با صراحت بایستند و حرف های خود را بزنند . یعنی شما الآن در برابر شخص اول نظام جمهوری اسلامی راحت دارید انتقاد میکنید و حرف دلتان را میزنید ، این به برکت همان استقامت همان جوانها است که برای انقلاب ایستادند . وگرنه زمان شاه ، چه کسی جرأت میکرد که پشت سر انتقاد کند ، چه رسد به جلوی رو . خدا میداند گاهی برادر از برادر ، همسر از همسر ، ملاحظه میکرد ، میترسید حرف دلش را پیش طرف بگوید ، مبادا درز پیداکند و اسباب درد سر و گرفتاری برای او بشود .

فرمودند که اکنون به برکت همان جوانان نسل قبل  ، در کشور شرایطی فراهم شده است ، که استعدادهای جوان نخبه ، بروز پیدا میکند و میتواند با صراحت بایستد و حرفهای خود را بزند . این دستاورد آن انقلاب و آن مأیوس نشدن و آن عمل امیدوارانه ، که انجام داده بودند ؛ در ادامه فرمود پیشرفت علمی سودمند برای کشور . خب یک وقتی ممکن است در علمیت پیشرفت بشود . شما الان نگاه کنید ، در صنایع تهاجمی ، دفاعی ، آمریکا الآن چند سال است که سلاح هسته ای در اختیار داشت ، ژاپن را بمباران هسته ای کرد ، چند ده سال قبل ، اما اداره ی مملکت خودش از نظر اجتماعی ، از نظر امنیتی ، چگونه دارد پیش میرود ؟ همین الآن چه وحشی گری در آمریکا و چه جنایات که شب و روز در امریکا دارد اتفاق می افتد ؟ لذا مقام معظم رهبری میفرماید که پیشرفت علمی گاهی سودمند است برای ملت خودش ، یک وقتی هم خطر آفرین است . پیشرفت علمی سودمند برای کشور ، با نگاه انقلابی ، و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان پذیر است . مسیر نخبگان ، مسیر بی انتهای تلاش و پیشرفت است . یعنی اینکه مدال گرفتید ، خیال نکنید به آخر خط رسیدید و اینجا بایستید و توقف کنید همین نقطه . نه ؛ باید حرکت علمی را ادامه بدهید .  هیچگاه تصور نکنید به آخر خط رسیدید  . مثلاً در رشته های ورزشی ، بله ، کشتی گیر بوده ، والیبال میکرد ، فوتبال میکرد ، پا به سن گذاشت ، خب یک وقتی میرسد که باید از ورزش خداحافظی کند ؛ اما به عکس ، در پیشرفت های علمی ، هیچگاه توقف جایی ندارد . پیغمبر خدا فرمود : همه حفظ هستید : اطلبوالعلم من المهد الی اللحد . چنین گفت پیغمبر راستگو ، ز گهواره تا گور دانش بجو .

پس پیشرفت های علمی ، هیچ توقفی نباید داشته باشد . باید هرروز یک نوآوری و یک ابتکار و یک خلاقیت وجود داشته باشد . بنابراین کسب مدال المپیاد های علمی نباید به عنوان پایان این راه و متوقف شدن ظرفیت ها و استعداد های نخبه تلقی شود . رهبر معظم انقلاب فرمودند در ادامه که لازمه ی سودمند بودن جوان نخبه برای کشور و ملت ، نگاه انقلابی است . ار نگاه انقلابی داشته باشد جوان نخبه ، برای جامعه اش سودمند است . وگرنه اگر نگاه انقلابی و اسلامی نباشد ، گاهی حتی برای خودش و خانواده اش هم مضر میشود . تفکر انقلابی و اسلامی ، و بصیرت را در خود تقویت کنید . چرا که بدون این نگاه پیشرفتی به سود کشور ایجاد نخواهد شد . همچنین ارتباط قلبی با خداوند و توکل و استمداد از او را فراموش نکنید . نصیحت اولیاء خدا را رهبری خردمند و فرزانه ی انقلاب به جوانان نخبه منتقل میکند .ایشان افزودند: در ارتباط با ورزشکاران والیبال ، خب هم تشکر فرمودند و فرمودند شخصاً هم خوشحال شدم و  از خوشحالی مردم خوشحال شدم  ، و فرمود از اینکه سرمربی شما ایرانی بود ، این هم مایه ی خوشحالی و افتخار است و من همواره معتقد بودم که مجموعه ی ورزشی کشور ، شایسته است سرمربی ایرانی داشته باشند . این که تأکید میکنند کالای ایرانی ، خب به نیروی انسانی هم که برسد ، نیروی ایرانی ؛ اینجور نیست که کسی که از خارج آمده یک شبه بتواند این تیم را به نقطه ی اعلا برساند  ولی مربیان داخلی نتوانند . یک مقداری اصلاً خورد کردن مربیان داخلی است . باید واقعاً بین مربیان داخلی رقابت ایجاد کنند و موجب رشد و توسعه و پیشرفت بشود .

خبر خوش این هفته خبر صادرات بنزین است . آن ده پانزده سال قبل ،وقتی صحبت فعالیت های هسته ای میشد ، یکی از نگرانی های جدی خواص این بود که اگر مثل همین امروز آمریکایی های بی حیا و اروپایی های دنباله روی شیطان ، اگر ما را تحریم کنند ،آن وقت کشور ما آن ایام که بنزین را وارد میکردیم ، جامعه ی ما فلج و دچار یک تشنجاتی در داخل میشود.خیلی دست به عصا حرکت میکردند . ولی به فضل الهی ، امروز کار به جایی رسید که به این اقتدار رسیدیم . چه کسی اینکار را کرد؟ این کار را سپاه کرد. کار را به کجا رساند؟ این که این پالایشگاه ستاره خلیج ، سه هزار تُن  بنزین را فعلاً صادر کردند . یعنی اضافه و مازاد بر مصرف داخلی را صادرات و فروختن به کشور دیگری انجام دادند . قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا . یک ماه قبل خودم هم عرض کردم خیرخواهانه و دلسوزانه دلمان میخواهد که رئیس جمهور سعی کند اطرافیان خودش را از اینگونه نیروها بچیند، که برای خود او عزت باشند . برای کشور عزت بیافرینند. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، با بهره برداری از پالایشگاه خلیج فارس ، سیصد و شصت هزار بشکه در روز تولد دارند . کمک بزرگی به کشور است . هم تأمین مصرف داخلی و هم صادرات . واقعاً گاهی آدم مثلاً تهران را و مشهد و تبریز را عکسش را از هوا ببیند ، روزانه چقدر اتومبیل داخل خیابان ها؟ این بنزین چگونه تأمین میشود و راحت در اختیار قرار میگیرد ؟ خب این یک خدمت بسیار بزرگی است . این پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم بدون حضور کارشناسان خارجی ، به دست مهندسین ایرانی ساخته شده . شاهکار صنعتی بزرگی و افتخار بزرگی است . امیدواریم خدای رحمان اینگونه توفیقات را برای نسل ایرانی انقلابی مضاعف بگرداند ان شاءلله .

رفته رفته واقعاً اذهان عمومی داشت به یأس کشیده میشد در مورد خبر هایی که از فساد مالی و فساد اقتصادی میرسید . الحمدلله ، خوشبختانه در این مقطع از ریاست جدید دستگاه قضایی ، حرکت هایی آغاز شد؛ من یک مثلی باید عرض کنم  ؛ شما فرض کنید یک باغ یا منزلی یا متاعی دارید ، یک نگهبانی گرفتید برای آنجا ؛ نگهبان امین شما است ، باید آنجا را حفظ کند . اما نگهبان در و دروازه را باز بگذارد و شب راحت بخوابد یک گوشه ای و دستبرد زده بشود و بعد فریاد بزند پلیس ، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بیایید این دزد را بگیرید و کالا را بیابید!؟ ؛ عجیب است جدّاً ؛ این دادگاه محاکمه ی معاون سابق بانک مرکزی که بانک مادر کشور است ، که یک سال و نیم قبل معاون وقت بود . از همان موقعی که آشفتگی در بازار ارز پیدا شد ، همین آدم خبیث بوده . محاکمه ی معاون بانک مرکزی و هشت نفر اخلال گر؛ حالا این هشت نفر یکی دو نفر از بیرون هستند . بقیه داخلی هستند . باز هم ذهنتان را میبرم که بعضی ها گله میکردند که همیشه انتقاد میکنید . عزیز ! داریم هشدار میدهیم که مواظب خودشان باشند . نه اینکه بخواهیم ما تخریبشان کنیم . ما میگوییم مواظب باشید خراب نشوید و درست عمل کنید .  من یک وقتی گفته بودم که اگر به امر خدا باطن آدمی نمایان بشود ، آنوقت میفهمیم که در وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی چه تعدادی آدم ها با چه باطنی و به چه سیرتی و با چه وابستگی به بیرون حضور دارند . خب حالا اینجا ، یکی از متهمین این پرونده میثم خدایی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری است. این شخص در نهاد ریاست جمهوری ، رابطه میشود بین یک نفر از بیرون با معاون بانک مرکزی . کار از آنجا ها آغاز میشود ، عامل ارتباط سالار آقاخانی . حالا این سالار آقاخانی ،خودش را آنجا نماینده ی بانک انصار معرفی میکرد . بدون اینکه از خود بانک نامه ای دریافت کنند . ارز در اختیار این آدم میگذاشتند ، آنوقت الآن در دادگاه ، همین آقای عراقچی میگوید حراست اجازه داده بود ، اگر حراست اجازه نداده بود ما اینکار را نمیکردیم . وقتی نام حراست میآید ، همه خیال میکنند که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ما آلودگی پیدا کردند؟ یکی از گرفتاری این است که همه ی مدیران ، به هیئت دولت تحمیل کردند ، در هیئت دولت مصوب شد حراست با پیشنهاد مدیرکل انتخاب بشود . نه اینکه آن دستگاه امنیتی مستقلاً کسی را خودش به عنوان حراست معرفی کند . یعنی این آدم احسان معافی مدیر حراست در تشکیلات بانک مرکزی ، معرفی شده از سوی رئیس بانک مرکزی بوده است به عنوان حراست . اینها دست به دست هم ، اما چه کار کردند در نتیجه ؟ 159میلیارد دلار ، که به پول ایرانی چقدر بشود ، و  بیست میلیون و پانصد هزار یورو ، با آن واسطه ارز را در اختیار میگذاشتند و او میرفت توزیع میکرد در صرافی هایی که ارتباط داشتند . خب ارز در اختیار بانک مرکزی است ، اگر کسی میگوید مثلاً تجهیزات پزشکی میخواهم وارد کنم ، باید برآورد کند که چه مقدار ارز نیاز دارد و آن مبلغ را در اختیارش بگذارد . یکی میگوید فلان وسیله را مثلاً وارد میخواهم بکندم ، باید برآورد بشود . اما از یک سال و نیم قبل ، این کار را نکردند . به بهانه ی اینکه موجودی نقدی را افزایش بدهند در بانک مرکزی دلار را در اختیار افراد میگذاشتند ، افراد در بازار دست به دست رد میکردند ، رساندند به 16 هزار تومان هر دلار . حالا در دادگاه الآن باید پاسخگو باشند که کارشان خلاف قانون بود . ببینید ، هنوز هم که هنوز است دستگاه های دولتی نیامدند شاکی بشوند علیه اینها . من حرفم این است . و این حرف حرف حقی است . دولتمردان که بیت المال در اختیار ایشان است ، اینها مسئولند برای حفظ بیت المال و هزینه به جای خودش. وقتی که بی مورد هزینه شد ، آیا خبر داشتید یا نداشتید؟ اگر هم خبرنداشتید ، حالا که خبردار شدید چرا شاکی نمیشوید؟ الحمدلله ، یک حرکتی ایجاد شد ، و این عبرتی است ، بدخواهان و دشمنان بدانند ، اگر ماهیت نظام فساد داشت ، دیگر نمی آمدند اینها را افشا کنند . ماهیت نظام وصیت امام است . ماهیت نظام رهنمود رهبری است . ماهیت نظام عملکرد مدیران ما نیست . مدیران با رأی مردم سر کار می آیند و با رأی مردم هم بعضی از آنها که مستحقند به جهنم می روند . ماجرای تلخی است واقعاً ، اما در هر صورت محاکمه ی اینها بخشی از تشفی خاطر مومنین را فراهم میکند .

مناسبت های امروز را کوتاه عرض کنم ، امروز سالروز شهادت امام باقر«ع» در سال 114 ؛ امام باقر از جمله کلماتش این بود که البرّ والصدقه ینفیان الفقر . مومن، نیکی را فراموش نکن . نیکی به پدر و مارد و ارحام و دیگران ؛ خوبی و خیر کردن ، وصدقه دادن ، فقر را برطرف میسازد . و یُزیدان فی العمر ؛ عمر را افزایش میدهند ، از هفتاد نوع مردن بد ، صدقه ، نیکی ، جلوگیری میکند . سالروز شهادت امام باقر است ؛ سلام ما به بقیع و بقاع ویرانش ؛ بقیع و بقعه هایی که چهار امام بارگاه داشتند ، اما همین وهابیت پلید ، همین داعشی های خبیث ویرانش کردند . بر آن حرم که باشد مَلَک نگهبانش ؛ سلام ما به بقیع ، آن تجسم غربت ، گواه بر سخنم تربت امامانش . بقیع ، کعبه ی قدس چهار معصوم است . چهار نور خدا می دمد ز دامانش . یکی است حضرت باقر ، از آن چهار امام ؛ که داغ او زده آتش به قلب یارانش ؛ شهید شد ز جفای حشام ، آن مولا ؛ ز زهر تعبیه گشته که آب شد جانش . غریب او است که در در موسم زیارت حج ، مدینه وآنهمه زائر که هست مهمانش ؛ شب شهادت او یک نفر نمیماند ، که اشک غم بفشاند به قبر ویرانش . غریب آقا امام باقر است که در موسم حج ، که مکه و مدینه زائر فراوان دارد ، اما سالروز شهادت امام باقر ، همه ی زائران در مکه حضور دارند و مدینه خالی و خلوت است و زائری نیست که کنار قبر امام باقر حضور پیدا کند .  غریب او است که در در موسم زیارت حج ، مدینه وآنهمه زائر که هست مهمانش ؛ شب شهادت او یک نفر نمیماند ، که اشک غم بفشاند به قبر ویرانش .

فردا هم یوم الترویه ، روزی که حجاج باید آب تهیه میکردند برای رفتن به عرفات . و روز حرکت آقا اباعبدالله الحسین ، هما نروزی که زائران خانه ی خدا داشتند آماده ی رفتن به عرفات میشدند ، آقا اباعبدالله مکه را به سمت کوفه ترک کرده بود  ای یکه تاز عرصه ی صبر و رضا حسین . وی رهسپار قافله ی کربلا حسین . تو کعبه ی امیدی و در وقت حج شدی ، ناکرده حج ز بیت الهی جدا حسین . پیدا هنوز حسرت آن حج ناتمام ؛ از مشعر است و مروه و رکن و صفا حسین . رفتی به کربلا و در آن سرزمین پاک ، کردی بنای کعبه ی دلها حسین .

یکشنبه پسفردا هم سالروز شهادت مسلم . بر مسلم و جان نثاری اش باد سلام . بر خون وی از مردم آزاده سلام . وین روح بلندش که به زیر شمشیر ، تنها به حسین بن علی داد سلام  .فریاد ز کوفیان که نیرنگ زدند ، بر دامن آشوب گری چنگ زدند ؛ با مسلم اگر چه روز بیعت کردند ، شب عهد شکسته بر سرش سنگ زدند .

همینطور روز عرفه ، روز دعا و روز نیایش است یکشنبه . دعای آقا اباعبدالله الحسین در صحرای عرفات . مومنین فرصت پیدا میکنند مجدداً در اجتماعاتی که تشکیل میشود ، آن دعا بازخوانی میشود ، دعا توحید است و دعا نبوت است و دعا معاد است و دعا معرفت است .

دوشنبه عید قربان ، عید اخلاص ، عید بندگی به درگاه خدای رحمان . صبح عید همینجا نماز عید برگزار میشود . حالا چرا روز عید قربان در مساجد دیگر نماز عید برگزار نمیشود؟ سربسته عرض میکنم که به همان نسبتی که نماز فطر سفارش شده ، به همان نسبت نماز قربان سفارش شده است .به همان نسبتی که نماز قربان تأکید شده ، به همان نسبت هم نماز عید فطر سفارش شده است . هر دو مشابه هم هستند . تعبیر به عیدین است  در لسان روایات . عید فطر و عید قربان ؛ حالا عید قربان اینجا نماز برگزار میشود ، اگر خواستید به ثواب نماز برسید ان شاءلله شرکت میکنید .

همچنین سالروز حمایت از صنایع کوچک و روز جهانی جوانان . سه شنبه هم روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی.

چهارشنبه سالگرد پیروزی مقاومت جنوب لبنان در جنگ 33 روزه ، و همچنین سالروز اعلام استقلال بحرین از ایران . در سال 1350 . هیچ میدانید قبل از 1350 بحرین ملحق به ایران بوده است . بر اساس یک معاهده ی انگلیسی ، چند سالی مستعمره ی انگلیس بوده ، و بعد انگلیس پیشنهاد کرد و شاه موافقت کرد که بحرین از ایران جدا بشود . سال 1350. همان وقت بعضی از روزنامه ها یک انتقادات کوچکی کرده بودند ، یکی از وابستگان به دربار پاسخ داده بود به آنها که ما دختر داشتیم به شوهر دادیم ! . بحرین را در اختیار دیگران که گذاشتند این تعبیر را کرده بودند . حال ، هشت سال جنگ را تحمیل کردند ، به فضل الهی هشت سانتیمتر نتوانستند از خاک ایران را تصرف کنند و در اختیار داشته باشند . اما نظام منحط شاهنشاهی راحت به این معاهده تن داده بود . ای کاش تنها از دست دادن بحرین بود . بحرین را به گونه ای از دست دادند که الآن شده مرکز فتنه علیه ایران و اسلام و انقلاب . امیدواریم که خدای رحمان شرشان را از سر مومنین کوتاه بگرداند . آثارش از عقب کشیدن امارات از یمن دارد نشان میدهد . پنجشنبه هم سالروز افتتاح نخستین دوره ی مجلس خبرگان ، همان ایام که بحث برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری پیش آمده بود ، بعضی از قلم به دست ها آن ایام برای انحراف افکار عمومی میگفتند که ما الآن امام را داریم ، ما نیاز به مجلس خبرگان نداریم . یک حرف انحرافی . بلافاصله امام فردای آن روز در یک صحبت و دیدار عمومی فرمود مجلس خبرگان تقویت رهبری است  . آنها داشتند وانمود میکردند که تشکیل مجلس خبرگان تضهیف رهبری میشود  . امام فرمود که مجلس خبرگان تقویت رهبری است  . آنها قلم به دستان مزدور در خدمت بیگانه همیشه میخواهند افکار عمومی را از یک مسأله درست منحرف کنند . دیروز روز خبرنگار بود ، خبرنگاری بسیار کار سختی است ، خبرنگاری بسیار خطیر و حساس و مهم است . خبرنگاران هم باید خدا را ملاحظه کنند . متأسفانه امتیازات مادی خاصی ندارند که بتوانند مستقل باشند  . خبرنگاران هم باید سبک و سنگین کنند که مطالبه ی جدی امروز جامعه ی ما چیست . امروز مومنین باید از دستگاه قضایی حمایت کنند  . باید از نیروی انتظامی حمایت کنند .نیروی انتظامی با جان کندن دارد فساد را شناسایی میکند و سربازان گمنام امام زمان هم با جان کندن دارند فساد را شناسایی میکنند ، اما آن دستگاه های فسادزا ، خودشان نیامدند مدعی و شاکی بشوند ، ولی الآن بعضی از قلم به دستان مزدور ، برای انحراف افکار عمومی ، میگویند که حضور  زنان در ورزشگاه ها از مطالبات مردم است . این که میگویند حاشیه سازی ، همین حرف ها است . یا اینکه میگویند مردم خواهان برگزاری کنسرت موسیقی هستند برای شادی داشتن. یعنی میخواهند مشکل اصلی فراموش شود . مسأله ی روز کشور مطرح نشود ، و یک چیز دیگر جای او را بگیرد . اینجاهاست که بصیرت مومنین و هشیاری مومنین معنا میدهد.

((((((((((به تبع هرهفته خطبه های نمازجمعه قائم شهر مزیّن به اسامی شهدای شهرستان است که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت آنها است ))))))))))))))) و همچنین سالروز شهادت شهید سربریده همچون سالار شهیدان اباعبدالله شهید حججی هم سالروز شهادتش امروز است ، نثار ارواح این عزیزان همه باهم صلوات.

از جناب آقای دکتر عنایتی ، سخنران قبل از خطبه ها که در باره ی فضای مجازی صحبت کردند تشکر میکنیم . فضای مجازی از دستاورد های علمی امروز است ؛ از همه ی دستاوردها اگر درست استفاده بشود در خدمت بشریت است ، اما اگر استفاده ی نادرست بشود ، مضر میشود ؛ تشکر میکنیم از ایشان .

و همچنین ثبت نام حوزه ی علمیه ی خواهران آغاز شده و از همه ی خواهران دیپلم به بالا دعوت میشود که در حوزه ی علمیه فاطمه الزهرا ، جنب کنسرو گونی بافی ، که آنجا حوزه ی خواهران ساختمان و تشکیلات و مدیریت دارد و البته سال تحصیلی گذشته هم 180 نفر خانم طلبه ی دانشجو مشغول به تحصیل بودند . امیدواریم که ان شاءلله خانواده های مومنین و متدینین استقبال کنند ؛ حضور این خانم ها فردا در عرصه ی آموزش و پرورش و دستگاه های دیگر بسیار مفید خواهد بود .

{{بسم الله الرحمن الرحیم ؛ والعصر ؛ ان الانسان لفی خسر؛ الا الذین ءامنوا و عملوا الصالحات؛ و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر ؛ صدق الله العلی العظیم}}

پایان خطبه دوم//

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب