جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جمعی از خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

پیش از ظهر پنجشنبه مورخ 17 مرداد 1398 ، مصادف با روز گرامیداشت جایگاه خبرنگار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، جمعی از خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر با آیت الله معلمی دیدار کردند.

امام جمعه قائم شهر در این دیدار فرمودند: خدای رحمان را شاکر و سپاسگزاریم که بار دیگر ، همزمان با سالروز شهادت یکی از خبرنگاران متعهد ، که امروز به احترام آن عزیز ، به نام روز خبرنگاران و اصحاب رسانه تلقی شده است ، درک کردیم و جمع حاضر که در خدمتتان هستیم ، خوشآمد عرض میکنم .

ایشان فرمودند:  حقیقتاً کار خبرنگاری از جمله کارهای سخت است . نه تنها سختِ سخت افزاری ، بلکه از جمله کارهای سخت اخلاقی ، معیشتی است ؛ برای خاطر اینکه گاهی مسئولین یک توقعی دارند ، اما صاحب قلم یک تشخیصی دارند ، اینجا بین تشخیص خود و توقع مسئول سیاسی-اجرایی شهر گیر میکند و لذا تصمیم گرفتن کار سختی میشود . مشابه این معنا در خیلی از کارها وجود دارد ؛ علی القاعده میبایست میرسیدیم در طول چهل سال گذشته به این نقطه که باید جایگاه اصحاب رسانه در قانون مشخص بشود ؛ معیشت آنها هم در قانون دیده بشود . اینگونه نباشد که اگر باب طبع مسئولین قلم زدند ، از یک امکانات ناچیزی برخوردار بشوند و اگر باب طبع مسئولین قلم نزدند ، همه ی منافذ بسته بشود . متأسفانه الآن گاهی اینجور هست ؛ بعضی از شهرها شهردار  ، شورای شهر ، از اصحاب رسانه دعوت کنند و مصاحبه مطبوعاتی و پرداخت هزینه و … ؛ اینها اولاً با شأن رسانه منافات دارد ، در ثانی گرفتار میکند . باید اصحاب رسانه در معیشت مستقل باشند ؛ نیاز نداشته باشند . در سایه ی استقلال میتواند مستقلاً بیاندیشد و مستقلاً قلم بزند ؛ امیدواریم که برسیم به آنجا ؛ دورنمای قضیه این است ، شأنیت قلم ، شأنیت بسیار بالایی است که خداوند در قرآن به آن قسم خورده است . آنچه را که قلم مینگارد باید سزاوار سوگند باشد ؛ چه وقتی سزاوار سوگند میشود ؟ زمانی که قلم به حق روان گردد و بنگارد . تا زمانی که در مسیر حق و حقیقت ، قلم حرکت میکند ، آن قلم سزاوار سوگند است . پس بنابراین اگر خدای ناکرده یک جا برخلاف حق و حقیقت قلم جریان پیدا کرد ، آن قلم میشود قلم منحرف . قلم مستقیم ، سزاوار سوگند است که خدای رحمان ، دو نعمت بزرگ به بشر داد ، یکی بیان و یکی بنان . انسان هم با بیان میتواند انتقال مفاهیم کند ، و هم با بنان با نوشتن .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند  : واقعاً در شرایط امروزی جامعه هم مستحضرید که عوامل رسانه ای استکبار جهانی در صدد فریب اذهان عمومی همه ی مردم دنیا ، مخصوصاً هدف گرفتن ملت بزرگ ایران است.در چنین شرایطی وظیفه ی اصحاب رسانه سنگین تر و سنگین تر میشود . یکی از چیزهایی که خیلی مهم است ، اینکه اینهمه در قرآن ، در کلام امیرالمومنین ، و در روایات از امامان معصومین ، از بالا بردن سطح بصیرت تأکید شده است و خردمندی و خردورزی را میستاید . چرا ؟ یکی از نشانه های بصیرت و یکی از نشانه های خردمندی این است که انسان بسنجد ، ممکن است که جامعه ی ما نیازهای مختلفی داشته باشد ، اما ضروری ترینش را باید بداند و بفهمد که کدام است . مثلاً همین الآن کار به جایی رسیده است که الآن دادگاه معاون رئیس بانک مرکزی تشکیل میشود ، و متهم میشود این آدم به اخلال در بازار ارز ، و خارج کردن ارز از بانک مرکزی ، و در اختیار دلال ها گذاشتن ، و آنوقت در ازاءش چقدر رشوه دریافت کردن ؛ خب اینها مشکلات جدی امروز جامعه ی ما است . برای اینکه ذهن اصحاب رسانه را به یک سمت دیگر بکشانند و آنها هم دست به کار بشوند برای کنترل اذهان مردم به سمت دیگر ، برای اینکه مشکل اصلی الآن به فراموشی سپرده بشود ، میایند بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها را به عنوان مطالبه ی عمومی عنوان میکنند.نمیگوییم این نکته یعنی حضور بانوان بد است ، نه خیر . اگر هم خواسته و حق باشد ، این خواسته و حق دست چندم است . امروزه الآن چه مطلبی را باید تعقیب کنیم در جامعه ؟ آیا اصحاب رسانه حق ندارند صدا بزنند که آقای دولت ، این رئیس بانک مرکزی را چه کسی انتخاب کرد و آن معاون را چه کسی انتخاب کرد ؟ و چرا جامعه را دچار مشکل کردید و چرا این نابسامانی را ایجاد کردید؟ عمده ی افزایش قیمت ها نتیجه ی آن خروج ارز از بانک مرکزی بود . این ریشه ها کمتر تعقیب میشود .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: ببینید ، در برگزاری کنسرتهای موسیقی ، اگر کسی موسیقی هم بخواهد ، همه در خانه خب ابزار پخش  موسیقی را دارند ، و اگر هم مورد نیاز باشد  ، نیاز دست چنددهمی است ، نه نیاز دست اول . نیاز دست اول ، اشتغال جوان ها و رونق تولید در کشور ، و جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل تولید میشود ، اینها نیاز دست اول است . الآن سه چهار سال است که رهبری روی این مسائل تأکید دارد ، هنوز هم یک اقدام جدی و عملی مؤثر صورت نگرفته است .

ایشان در قسمت انتهایی افزودند: من به نوبه ی خودم از همه ی شما برادران و خواهران ، عزیزانی که الآن حضور ندارند ، اصحاب قلمی که با علاقه و صداقت و شفافیت قلم میزنند قدر دانم .

0xvn_img_4970.jpg

jzzs_img_4975.jpg

v3c9_img_4977.jpg

bt6p_img_4984.jpg

m9tm_img_4985+.jpg

j2wj_img_4992.jpg

مطالب مرتبط