جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جلسه شورای اقامه نماز مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان مازندران در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر برگزار شد + تصاویر

جلسه شورای اقامه نماز مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان مازندران در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر برگزار شد.
مدیر درمان(جناب آقای دکترخورشیدی) و رابطین اقامه نماز مراکز درمانی و بیمارستانی ِ مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان مازندران با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر به مناسبت پنجم مرداد ماه ، سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام جمهوری اسلامی ، با آیت الله معلمی دیدار و ارائه گزارش و گفت و گو کردند.

آیت الله معلمی در این دیدار ضمن خیرمقدم به حاضرین  ، فرمودند : جداً تشکر و تقدیر دارم از شما جناب آقای دکتر خورشیدی ، که بحمدالله مدیریت شما الآن می درخشد ؛ ابتکاراتی که در فضاسازی اتاق بیمار ، مخصوصاً توجه به معنویات ، ابتکار بسیار ارزشمند و پسندیده ای است ، و ان شاءلله به مرور تکمیل میشود و شرایط بهتری پیدا میکند .

ایشان افزودند : مستحضرید که اسلام عزیز که در میان همه ی ادیان سرآمد و برتری دارد و تکمیل شده ی ادیان آسمانی است ، یکی از نمونه ها و نماد بارزش همین است که در مسیحیت ، بهترین عبادت را معتقدند در فضای تنهایی و خلوت باید انجام بدهند . دیر رهبانان ، آن هم بیرون شهر ، یک بقعه ی کوچک ، یک نفر هم داخلش نشسته ، از زاهدین و صالحین اهل نصارا . ولی در اسلام عزیز ، عبادت در کنار هم ارزشمند تر است ؛ عالی ترین عبادت ، نماز و زیارت خانه ی خدا است . این ایام موسم حج هم هست  . کعبه در طول سال در آن نقطه وجود دارد ؛ اگر نوبت بندی میشد ، که مثلاً آفریقایی ها در فلان فصل بیایند و آسیایی ها در فلان فصل بیایند ، خب خیلی راحت تر میرفتند خانه ی کعبه را طواف میکردند . ازدحام نبود . این مشکلاتی که بعضاً در پی ازدحام اتفاق می افتد هم نبود . اما چرا همه باهم در یک زمان ؟ اصلاً در طول ماه ذی الحجه ، پس و پیش بروند ، فایده ندارد ؛ هم بعد شخصی دارد و هم بعد اجتماعی ؛ بعد شخصی اش توجه به معنویات و دعا . تضرع به درگاه خدا ؛ هرکسی به تناسب فهم  استعداد خویش ، یک دریافت شخصی از مناسک حج دارد ، اما ضمناً اجتماع همه ی اقوام ؛ آفریقایی و عرب و تُرک و فارس و پشتو زبان مثلاً ، همه با هم همزمان آن هم با یک شعار لبیک ، اللهم لبیک ؛ خب این حکایت از این دارد که اسلام دین عبادی-اجتماعی است . از نمازجمعه هم که تعبیر عبادی سیاسی میکنند بر همین اساس است . خب آنقدر جامعه ی متدینین از سیاست اداره ی کشور دور بودند که عنوان سیاسی را ناپسند تلقی کردند متأسفانه با یک تصورات غلط.

رئیس ستاد احیاء امربه معروف ونهی از منکر قائم شهر افزودند: خب بحمدالله ملت ما استعداد رشد را دارند ، ولی متأسفانه فرصت رشد به ما داده نشده و ما را عقب نگه داشتند  . پیش از انقلاب ، حتی سالهایی هم بعد از انقلاب ، پزشکان بنگلادشی اینجا حضور داشتند . خب بنگلادشی ها چه استعدادی داشتند که ایرانی ها نداشتند ؟ آنها باید تحصیلکرده هایشان صادر بشوند به سایر کشورها ؛ پزشکشان بیاید ایران ؛ ولی بحمدالله در سایه ی انقلاب به فضل الهی ، الآن کار به جایی رسیده است که کشورهای همسایه ، در طبابت و درمان ، نیاز به کشور ما دارند . ما که ظرف 40 سال در رشته ی پزشکی حداقل این اندازه پیشرفت کردیم ، حالا اگر واقعاً در طول مثلاً از صد سال گذشته به این سمت اگر آزادی عمل میداشتیم و محدودیت نداشته بودیم ، از کدام کشور دنیا کم داشته بودیم؟ نظام آفرینش و دستگاه خلقت ، خدای رحمان ، کم نداد به ما ؛ ما صاحبان استعداد های برجسته داریم ، اما فرصت بروز استعدادها ، رشد استعداد ها را آنچنان که سزاوار این ملت بود ، به این ملت نداده بودند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر در ادامه افزودند : آیا این کشور و این نسل ، از اداره ی مثلاً نساجی باید عاجز بماند ؟ از اداره ی صنایع کوچک باید عاجز بماند؟ الآن قائم شهر و این بیمارستان ، بحمدالله با مدیریت خوب و موفق دکتر خورشیدی ، میزبان استانهای مختلف کشور است . زمینه داریم پس ، منتها قدرتهای استکباری همواره میخواستند ما را عقب نگه بدارند. به برکت انقلاب ، امروز رهبری با دانشجویان ممتاز و با دانشمندان جوان مینشیند و حرف و درد دلشان و پیشنهاداتشان را با حصول هدریافت میکند و تأکید فراوان بر مدیران و مسئولان برای پیگیری مطالبات دانشجویان و دانشمندان جوان دارد . اینها یک فرصت های طلایی و استثنایی تاریخ است . خدا نکند که اگر قدر ندانند مسئولان ما و از این فرصت استفاده کردن را غافل بشوند .

4q99_img_2777.jpg

g571_img_2781.jpg

3liv_img_2782.jpg

d5ve_img_2783.jpg

noia_img_2784.jpg

afoh_img_2785.jpg

5mg_img_2786.jpg

kec3_img_2789.jpg

1lhp_img_2790.jpg

qbso_img_2794.jpg

z7sg_img_2798.jpg

jv05_img_2800.jpg

a3lt_img_2802.jpg

jho2_img_2803.jpg

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب