جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 21 تیر ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 21 تیر ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، ریاست و معاونین محترم اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ، و تأمین اجتماعی شهرستان قائم شهر ، و پس از اجرای جناب آقای رضا قدمی ، و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط سرکار خانم قوِیشاوی «معاونت محترم فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان قائم شهر» ، و جناب آقای حسینی « ریاست محترم اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی» ، و اقامه اذان با نوای مؤذّن نوجوان ، جناب آقای فلاح ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات اول إلی 4 سوره مبارکه نجم کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان در دریافت و فهم و درک آیات نورانی قرآن بر معرفت ما بیافزاید و ما را در توفیق عملی در پایبندی به رهنمود های قرآن موفق بدارد .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه نجم افزودند: اصل سوگند به هرچیزی که در قرآن آمده ، حکایت از عظمت آن چیز ، مظهر قدرت خدای رحمان دارد . آنچه که در عالم هستی وجود دارد ؛ از زمین و ستارگان ، خورشید ، ماه ، همه ی ستارگان ، همه مظهر قدرت خدای رحمان هستند . همان گونه ای که خدای متعال ، بشر را آفریده است قبل از خلقت انسان ، افلاک را ، همه ی کرات آسمانی را ، زمین را با همه ی ویژگی هایش ، دریا ، خشکی ، جنگل ، همه ی مظاهر هستی نمونه ی صنع پروردگار متعال است .

امام جمعه ی قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه اول  فرمودند :خداوند در سوره نجم فرموده که پیامبر از پیش خود حرف نمیزند و به دلخواه خود سخن نمیگوید ، سخن و گفتار او چیزی جز وحیی که به او نازل و فرستاده شده نیست. قلب های پاک ، انسان های سالم ، دریافت می کنند ؛ ولی بلانسبت ، آدم های آلوده ، دنبال بهانه میگردند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:تقوای الهی ، مواظبت ، مراقبت بر اعمال خویش داشتن است . آنچه را که در قرآن خدا ، آنچه را که در آموزه های کلمات رسول خدا ، و جانشینان به حقّش نهی شده است ، ترک کردن ؛ آنچه را که تأکید کردند را به جای آوردن. به جای آوردن اوامر ، و ترک نواهی ، زمینه ساز تقوا خواهد بود ، که تقوا وسیله ی نجات انسان میشود .

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه افزودند:امروز سالروز کشف حجاب رضاخانی است . دستوری هماهنگ و همزمان ، هم به ترکیه داده شده بود ، و هم به ایران ، و هم به افغانستان ، برای اینکه با اروپای آن ایام ، همسو بشوند . ببینید ؛ نکته را دقت کنید ، نمی آمدند بگویند که ای اهل ترکیه ، اهل ایران ، اروپایی ها در فلان صنعت یک ابتکار عملی داشتند بیایید یاد بگیرید . یا در فلان تولید ، در فلان ابداع و اختراع ، و شما بیایید بیاموزید . این چیزها را نمی آمدند وادار کنند کشورهای اسلامی یاد بگیرند . اما مظاهر فسادی را که در غرب وجود داشت ، آن را برای کشورهای اسلامی نسخه میپیچیدند . آتاترک در ترکیه ، رضا خان قلدر در ایران ، و محمدظاهر شاه در افغانستان .

ایشان افزودند: کشف حجاب ، قدم اول برای تخریب بنیان اعتقادی بود . برای خاطر اینکه به بی بند و باری و فساد کشیده که بشود ، اعتقادات ضعیف میشود. بله ؛ اگر خانواده بشود خانواده ی غربی ، دیگر مدافع حرم از آن خانواده بر نمیخیزد ؛ مدافع حرم باید از خانواده ی متدین و عفیف و با حجاب برخیزد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره با آیات کلام الله مجید فرمودند : طبق فرموده ی قرآن اگر عفاف و حجاب رعایت شود در جامعه آزار و اذیتی نخواهد بود . آقایان ، خانم ها ، اگر میبینید الآن زن بدحجاب ، با وضعی که حجم بدنش نمایان است ، راحت رفت و آمد میکنند ، یعنی امنیت دارد ، ولی این امنیت ، به برکت خون شهدا است که در کشور ایجاد شده است ؛ اگر خدای نکرده این امنیتِ بالا آسیب ببیند ، آن وقت میفهمند آنهایی که بدحجابی و بی حجابی دارند ، چگونه در خیابان و کوچه در معرض تعرض قرار میگیرند . الآن به اقتداری جمهوری اسلامی ایران ، به اقتدار نیروهای مسلح ، احساس آرامش میکنند ؛ احساس امنیت میکنند ، و از این امنیت سوء استفاده و کفران نعمت دارند . اگر امنیت داریم ، باید شاکر باشیم امنیت را ؛ خدا را شاکر باشیم ؛ اولین قدم شکر عملی همین است که رعایت مقررات الهی را در جامعه داشته باشیم .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به آغاز هفته ی حج افزودند : خدا به ابراهیم خلیل فرمان داد . خدا به خاتم انبیا ، محمد مصطفی فرمان داد ،حج را اعلام کنید در میان مردم ، برای دریافت منافع فراوان برایشان . حج برکات مادی و معنوی دارد و باید داشته باشد ؛ اگر نداشته باشد ، حج بی روح میشود . بی خاصیت میشود . ببینید ؛ آدم هایی که میگویند حج را سیاسی نکنید ، اینها پیاده نظام دشمن هستند . یا پول گرفته و اجیر شده دارند عمل میکنند ، یا نه ، از روی بلانسبت نفهمی  ، مفت و مجان در خدمت شیطان دارند عمل میکنند . حج سیاسی عبادی است ؛ عبادی سیاسی است . به چه دلیل؟ ببینید ، خانه ی خدا در طول سال در همان مکان هست و هروقت بروی میتوانی طواف کنی . عرفات  و منا وجود دارد ، اما چرا همه باید در یک زمان ، شیعه و سنی و فرق مختلف سنی و فرق مختلف شیعه ، همه باید در یک زمان موسم حج داشته باشند؟ چرا؟ ممکن است بگویند یکدفعه رفتن همه ی امت اسلام در موسم حج زحمت هایی دارد ؛ بله ، آن میشود عمره ، اما حج تمتع را باید همه با هم و هماهنگ ادا کنند ؛ این تعبیر همه باهم ، سیاسی است . دو تا ثمره دارد حج ؛ یکی تربیتی و شخصی است ، یعنی تحولی مثبت در فرد باید ایجاد کند . این یک بخش ، بخشی دیگر اینکه همه ی مسلمان ها ، درد و دل مسلمان ها را بشنویم و مشکلات مسلمان ها را خبردار بشویم . هرکسی از دستش هرچه بر می آید ، آن مشکل دار را کمک کند . مشکات را بشناسد . دوست را بشناسیم و دشمن را بشناسیم . ببینید ، آنی هم که میگوید حج را سیاسی نکنید ، خود این حرف سیاسی است. او میخواهد حج را به سیاست دیگری برگرداند ، که آن سیاست سیاست شیطانی است.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقا سعید دهنوی  اقامه شد

 

jj47_img_1842.jpg

teka_img_1843.jpg

0dy0_img_1849.jpg

qzmo_img_1853.jpg

0f6u_img_1866.jpg

ehup_img_1871.jpg

43gk_img_1878.jpg

0pp2_img_1886.jpg

m8nq_img_1909.jpg

nc57_img_1917.jpg

iptm_img_1920.jpg

814c_img_1929.jpg

6gjb_img_1930.jpg

fmo0_img_1936.jpg

2wd5_img_1938.jpg

pw39_img_1943.jpg

w2rx_img_1953.jpg

276w_img_1959.jpg

2hwu_img_1962.jpg

hdr7_img_1920.jpg

bg9c_img_1980.jpg

 

مطالب مرتبط