جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه 24 خرداد ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 24 خرداد ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، ریاست و معاونین محترم  اداره جهاد کشاورزی قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن قرائت زیارت آل یاسین با نوای کربلایی محمد حاجیان و با اجرای جناب آقای سعید طبری ، و پس از  سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای محسنی «نماینده محترم بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان قائم شهر» و قرائت اذان ظهر با نوای مؤذّن جناب آقای دیلمی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 41 إلی 45 سوره مبارکه قَمَر کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان توفیق فهم آیات نورانی خود را  به همه ی مومنین و دلدادگان به ادیان آسمانی عطا بفرماید و ما را هم مشمول رحمت و رضوان  و مغفرت بی پایان خود قرار بدهد .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه قمر افزودند: انذار یک وقتی به وسیله ی شخص است و پیامبران خدا انذار و هشدار میدادند و از عواقب کارهای زشت بر حذرشان می داشتند ؛ یک وقتی هم اصلاً خلافکاران به سرانجام تلخی مبتلا شده بودند ، عذابی بر آنها نازل شده بود ، خودش هشدار بوده برای نسل حاضر و برای آیندگان که مراقب باشند گه اگر مخالفت فرمان خدا کنند ، سرانجام تلخی پیدا میکنند .

آیت الله معلمی در ادامه خطبه اول فرمودند: اتمام حجت ، در برابر همه ی آدم ها و در همه ی دوره ها ، برای همه ی اقوام بوده ست . اصلاً خلاف حکمت است که اگر انذار نباشد و جامعه رها شده باشد ، آنوقت اگر جامعه گرفتار خلاف شده ، خلافکار را بخواهیم تنبیه کنیم . خلافکار باید بداند که خلاف است عمل او ؛ این بداند را باید انذار کننده ای ، باید نذیر و بشیری در کار باشد ، هم بشارت بدهد و هم انذار بکند . بشارت به اینکه اگر درست عمل کردیم خدا رحمت و رضوانش را شامل حال تو میگرداند و عاقبت به خیر میشوی ، و با نام نیک از دنیا میروی ، ذخیره ی آخرت خوبی خواهی داشت ؛ انذار هم اینکه اگر بد کردی و به کسی ستم و ظلم کردی ، جنایت مرتکب شدی ، کیفر الهی سخت است برای تو .

ایشان در قمست انتهایی خطبه اول فرمودند: در یک منطقه ای در یکی از نقاط کشور ، دزدی و سرقت زیاد ، ناامنی ایجاد کرده بود ، و هر کسی را هم که مثلاً متهم و مظنون است ، نیروی انتظامی معرفی به دستگاه قضا میکند ، ولی به استناد اصل برائت ، خب خیلی راحت بعضاً متهمین تبرئه میشدند.ببینید ، کشف جرم و شناسایی جرم و مجرم ، هنر است ؛ باید هم خود قاضیا ین توان را داشته باشد ، و هم باید به نیروی انتظامی این فرصت را بدهد و این اختیار قانونی را در اختیارشان بگذارد که برای شناسایی مجرم و کشف جرم ، بتوانند کار بکنند ؛ این میشود هنر.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی ، به پرهیز از گناه و معصیت ، دوری از نافرمانی خدای رحمان ، سعی و اهتمام بر اجرای دستورات الهی ، آنچه که در قرآن آمد و آنچه که از کلمات معصومین و به ویژه از سخنان نورانی خاتم پیغمبران و اهل بیت او به ما رسیده ، التزام عملی داشته باشیم ؛ هم عزت دنیا دارد ، و هم عاقبت به خیری برای ما به بار می آورد . ولی مخالفت از فرمان خدا و الیاء خدا ، هم ذلت و نکبت دنیا را در بر دارد و هم گرفتاری های خاص خودش را در آخرت به بار می آورد .

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه افزودند: فضاسازی های عوامل بیگانه ، که واقعاً خوشبینانه اگر آدم برخورد بکند باید بگوییم آدم های غافل و نادان و جاهل هستند ؛ و اما اگر از این حالت خوشبینی آدم بیرون بیاید میبیند که اینها پیاده نظام دشمن هستند . ما جلوتر ها وقتی میگفتیم که بعد از نهضت مشروطیت ، عوامل بیگانه در درون زمینه سازی برای انحراف میکردند ، شاید برای بعضی ها تصور و تحملش مشکل بود ؛  اما الآن در شرایطی که حرفهایی که در برابر فرستاده ی آلمان ، مسئولین ایرانی گفتند ، کمترین حد مقاومت در برابر زورگویی ها بوده . اما بعضی از روزنامه های بی هویت در داخل ، که یک وقتی بلانسبت ، شخص بی هویت میشود و معلوم نیست که والدینش چه کسانی اند و کجا تربیت شده و کجا زندگی کرده ، ولی یک وقتی میبینید که یک رسانه ای ، چه نوشتاری و حقیقی و چه در فضای مجازی ، سر بر می آورد ، و مطالب نامربوطی دارد ، خلاف واقع ، که معلوم نیست این آبشخورش از کجا است و ریشه در کجا دارد ، لذا تعبیر به بی هویت کردم . اینها هم نوشتند که تُندی با فرستاده ی آلمان ، اشتباه مهلکی بود . یعنی میخواهند بترسانند جامعه را که شما با فرستاده ی آلمان بد رفتار کردید و فردا مثلاً جنگ علیه ما شروع میشود و اینگونه زمینه سازی کنند برای تخریب افکار عمومی . یکی از همین جریانات ، اظهار نظر کرد که مذاکره کنندگان کشور ما باید به سمت کاهش تنش پیش بروند ؛ دقیقاً مصداق آن تعبیری که در صلوات شعبانیه وجود دارد که الفلک الجاریه ، یعنی اهل بیت پیغمبر کشتی در حرکت هستند ، یأمن من رکبها و یغرق من ترکها ، یعنی هرکسی که در این کشتی باشد نجات پیدا میکند و هرکسی از این کشتی جدا بشود غرق میشود ، و اگر از اهل بیت پیغمبر جلو بیافتی از دین خارج شدی ؛مصداقش همچین آدم هایی هستند ؛ یعنی درباره ی همچین امر مهمی ، استکبار جهانی دارد ما را تهدید هم میکند و هم قاصد میفرستد . حالا هر بی هویتی هم باید اظهار نظر کند پیش خودش ، قبل از آنی که فرستاده ی ژاپن بیاید ، قبل  از اینکه نخست وزیر ژاپن بیاید بیاید و بگوید که : « مذاکره کنندگان کشورمان باید به سمت کاهش تنش پیش بروند تا منافع هردو کشور حفظ شود . اگر توافق و رفع تنش پیش نیاید پیامد هایی به دنبال خواهد داشت که دیگر میانجی گری کشورهایی مثل ژاپن هم اثربخش نخواهد بود . »یعنی میترساند و میگویند که ما داریم آخرین فرصت را مثلاً از دست میدهیم . آخر ای آدم ذلیل ، اگر خودت میترسی ، برو داخل خانه لحاف به سر بگیر و آنجا در امان باش. اگر میترسی چرا ترس خودت را به جامعه القا میکنی؟ اگر مزدوری ، خب ملت که مزدوری نکرد برای دشمن ، بلکه ملت ایستادگی کرد در برابر دشمن . ملت در برابر دشمنی دشمنان نترسید و جا خالی نکرد ، چرا میخواهی ملت را بترسانی و اینگونه عقده ی خود را از انقلاب و نظام بگشایی؟ . همین طیف مزدور ذلیل جدای از مردم هستند که میخواهند که مقاومت را مساوی با جنگ طلبی معرفی کنند . در حالی که مقاومت معنایش بسیار روشن و شفاف است و سابقه ی مقاومت و اصلاً امام راحل که مظهر مقاومت بود ، برخورد مسلحانه را اجازه نمیداد ، مگر استثناءً در موارد خاصی شاید نقل شده باشد . و انقلاب اسلامی را یک حرکت مردمی و حرکت اعتقادی و فریاد و خواستن معنا میکرد . امام که اجازه ی ترور مسئولین فاسد را نمیداد ، او که مظهر مقاومت بود ، با این تفاسیر ، مقاومت را جنگ طلبی معنا میکنید؟! مقاومت جنگ طلبی نبوده ، بلکه عبور از موانع برای رسیدن به اهداف است . مقاومت واکنش نشان دادن در برابر زورگویی ، نه کُنش و حمله ی اولیه .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : خیلی ها همین الآن هم سوء استفاده از بیت المال دارند و حقوق های کلان نجومی دارند ؛ اینها میخواهند حکومت عثمانی داشته باشند نعوذبالله.

ایشان افزودند: سدّی که ابتدای کار ، نام مرحوم آیت الله العظمی صالحی مازندرانی را بر روی آن سد گذاشتند و نتوانستند تحمل کنند و برگرداندند به نام سدّ البرز . حالا این سد البرز که شده یک دریاچه ی کوچک ، آیا بی صاحب است ؟ لفوری های غیور ، آنجا گویا صاحب ندارد ، شما باید مراقبت بکنید ، برای هنجار شکنی ، آن فضای پاک را که {مِن الماء کلّ شیئٍ حی» ، جایی که آب ذخیره میشود ، به نوعی ذخیره ی حیات است هم باری زراعت و موجودات زنده ، ولی خب اگر ندیدید آن عکس و فیلم را ،  حتماً شنیدید که بی بندباری و ناهنجاری آنجا رقم خورده . خب این قایق ها را چه کسی برده  داخل سد لفور انداخته؟ کجای کارهستند؟ خب اینهمه که گاهی ما ناله میکنیم از دست مسئولین ، خب آیا شنیدید که الآن مدیر کلّ مثلاً سازمان آبیاری ، آمده باشد  و مسئول آنجا را توبیخ کرده باشد و او را از کار برکنار کرده باشد و تنبیه کرده باشد؟ شنیدید تا الآن ؟ خب اینها حکایت از عدم تعهد به موازین دین ، به موازین انقلاب ، به ارزش های سنتی منطقه است . منطقه ی لفور از قدیم الایام یک منطقه ی دین پرور بوده ، متدینین زندگی کردند ؛ چه از عالمان تحصیل کرده گرفته ، چه از افراد عادی جامعه ی آنجا . واقعاً من خیلی برخورد دارم ، بعضی از پیرمردان ، ولو سواد ندارند ، ولی اطلاعات مذهبی خوبی دارند ، یعنی انس با دیانت دارند . آنوقت آنجا باید بشود جای هرزگی آدم های لاابالی و فاسد و انگیزه ای در مسئولین نبیند آدم برای برخورد جدی و مؤثّر با اینگونه مسائل.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری فرمودند : نخست وزیر ژاپن در این دیدار گفت که من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به شما برسانم . اما مقام معظم رهبری فرمود در پاسخ که : در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم ، اما درخصوص آنچه که از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید ، من شخص ترامپ را شایسته ی مبادله ی هیچ پیامی نمیدانم . و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد . مطالبی را هم که بیان خواهم کرد ، در چهارچوب گفت و گو با نخست وزیر ژاپن است و نه فرستاده ی آمریکا .

آیت الله معلمی افزودند : خدا رحمت کند شهید مدرس را ؛ دقیقاً خدا میداند موضع مقام معظم رهبری ،امروز شبیه به آن حرفی است که شهید مدرس ، در آن مجلس که همه میترسیدند از رضا شاه. روسیه اولتیماتومی داده بود به دولت برای پذیرفتن یک تعهد. هم دولت وقت جاخالی کرد ، و هم نمایندگان مجلس ، خواستند بپذیرند و تصویب بکنند ، شهید مدرس یک تنه آمد پشت تریبون قرار گرفت و فرمود که اگر بنا است که نابود بشویم ، چرا با دست خودمان نابودی خودمان را امضا کنیم؟! . الآن اگر ما امضا کردیم ، سند ذلت و نابودی خودمان را امضا کردیم و اگر امضا نکنیم ، دو تا احتمال وجود دارد ، یک اینکه شوروی به ما آسیب بزند ، و یا نه ، رها کند . خب کدام عاقل میپسندد که با دست خود ، خود را شکست بدهد و ذلیل بکند ؟ اینجا هم الآن صحنه همان صحنه است . ایرانی غیرتمند ، و نه ایرانی متدین و بسیج و حزب اللهی حتی ، یک ایرانی غیرتمند باید احساس شرف و افتخار کند از موضع به حق مقام معظم رهبری.خدایا بر طول عمر و دوام عزتش بیافزا.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

7ep3_img_0037.jpg

29kc_img_0047.jpg

hqgt_img_0050.jpg

7cd7_img_0055.jpg

03a7_img_0060.jpg

dzsk_img_0069.jpg

0p5j_img_0096.jpg

km7_img_0102.jpg

sqbg_img_0106.jpg

ni4p_img_0124.jpg

cp9c_img_0135.jpg

n658_img_0150.jpg

ete0_img_0153.jpg

ya08_img_0155.jpg

eu0g_img_0162.jpg

 

مطالب مرتبط