جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 24 اسفندماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه بیست و چهارم اسفند ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای رضا قدمی آغاز و پس از اقامه ی اذان ظهر با قاری ممتاز کشوری ، جناب آقای علیرضا بهرامی پور ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 4 إلی 6 سوره مبارکه قَمَر کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، قلب و دل و وجودمان را به نورانیت قرآن منوّر بگرداند ، و همه ی ما را برای فهم آیات خود موفق بفرماید .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه قمر افزودند: در برابر معجزات انبیا ، آنهایی که گرفتار  هوای نفس بودند ، لجاج پیشه مینمودند ، عناد میورزیدند ، تسلیم در برابر حق نمیشدند و اگر نشانه ای از جانب خدا میدیدند روی بر میگرداندند و اعراض میکردند . پیغمبر خدا را هم تکذیب میکردند ، برای اینکه اسیر نفس و دل بخواه خود بودند . و کسی هم خیال نکند که آنها نادان بودند . چرا که اگر کسی نادان باشد واقعاً و نادانی اش جدی باشد ، تکلیف هم نخواهد داشت . اولین شرط تکلیف ، داشتن عقل است . عقل یعنی قدرت تشخیص بین حق و باطل . تشخیص بین درستی و نادرستی . اگر کسی نتواند بفهمد کلام وحی را ، اگر کسی نتواند بفهمد کلام پیغمبر خدا را ، او تکلیف هم ندارد ، او ،بلا نسبت ، سفیه است و دیوانه است . پس مخاطب ، عقلا هستند . آدم هایی که صاحب عقل و خرد ، این نعمت بزرگ الهی و قادر به تشخیص هستند .

امام جمعه ی قائم شهر در ادامه فرمودند:حکمت باید نزد آنهایی که میتوانند و قادرند که بفهمند باید مطرح بشود . گاهی آدم ها ، آنقدر در فساد غوطه ور میشوند و پیش میروند ، که دیگر سخن حکیمانه هم درباره ی آنها اثر نمیکند ؛ لذا آیه ی بعد میفرماید : دیگر آنها را رها باید کرد . ولی اگر آدم واقعاً نادان بوده و معصیت کرده ، اما در برابر یک تذکر و امر به معروف و نهی از منکر ، متنبه میشود ، رحمت بر او باد. اما یک وقتی است که خیر ، بلانسبت ، آدم خیره سر است و در فساد جلو میرود و هرچه هشدار میدهی ، گوش نمیدهد . این آدم کارش به جایی میرسد که دیگر باید او را رها کرد ، و اگر نه اگر ادامه بدهی بی فایده است . و پناه بر خدای رحمان از لجاجت و نپذیرفتن حق .یک وقتی است که آدم یک مستکبر بزرگ میشود ، و یک وقتی است که آدم یک مستکبر کوچک میشود . مرد در برابر فرزندان و در برابر همسرش ؛ و یا اینکه کارگر زیر دست دارد ، در برابر کارگرهای زیر دست ، اگر سخن به حق آنها را نشنود ، خیره سری کند ، او هم نوعی استکبار پیشه کرده است ؛ ولی یک مستکبر کوچکتری قلمداد میشود . یک وقتی است که مستکبر ، مستکبر بزرگتری است . پناه بر خدا ، ریشه های کفر و الحاد ، حرص است و حسد است و استکبار . مبادا ، خدای ناکرده انسان گرفتار حرص و حسد و استکبار یعنی گردنکشی در برابر حق بشود و نخواهد حق را بپذیرد.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:بار دیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را  به تقوای الهی تأکید و سفارش دارم . در قسمت پایانی سال 97 قرار داریم و در آستانه ی فرا رسیدن سال جدید شمسی 1398 ، و فصل ربیع و بهار و تجدید حیات در عالم خلقت و هستی .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: در هفته ی گذشته ، یکی از خبرهای خوش و رویداد مبارک ، این بود ، که مقام معظم رهبری عالیترین نشان نظامی و عالیترین نشان نیروهای مسلح  را به یکی از سرداران رشید سپاه اسلام ، سردار سلیمانی اعطا فرمود . نشان ذوالفقار . نشان ذوالفقار ، در فرهنگ نظامی جمهوری اسلامی ایران ، عالیترین نشان مصوب شده است . و هنگام اعطای این نشان ، ضمن تجلیل از رشادت های ایشان و هم رزمانشان ، دعا کردند و اینگونه فرمودند: ان شاءلله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و زندگی ایشان را با سعادت و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد ، البته نه حالا . فرمود آخر زندگی اش به شهادت ختم بشود ، چون شب های ماه رمضان یکی از دعاها همین است که فقتلاً فی سبیلک فوفّق لنا . خیلی مهم است که معنا را آدم بفهمد و درک بکند . این سبیل الهی ، مساوی است با دروازه ی بهشت ؛ قتل در راه خدا ، نه قتل بی خود . قتل در راه خدا ؛ چه بهتر اینکه انسان ، بدون هیچ معطلی ، با جان دادن ، وارد بهشت بشود ، آن جان دادن شهادت است . ایشان هم که اینجا فرمود سر انجام شهادت ، اما نه حالا ، چرا که هنوز سال ها ، جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد و به ایشان نیاز دارد و بالاخره آخرش ان شاءلله شهادت باشد . این اعطای نشان ، نشان از رضایتمندی ولی امر از این سردار دارد . نشانه ی تقدیر فرمانده از سرباز خود ، که پیشاپیش ، نابودی داعش را وعده داده بود . سردار سلیمانی ، چند ماه قبل از سقوط کامل داعش ، نابودی داعش را وعده داده بود . اینها هم از الهامات الهی است . گاهی خدای رحمان سخن را به دل انسان مومن و مخلص می افکند . یعنی به کار خود و نصرت الهی ایمان داشت ، و اگر آدم به کار خود و نصرت الهی ایمان داشته باشد ، خدا نا امیدش نمیکند . تقدیر و تجلیل از سردار سلیمانی ، به معنای تقدیر از همه ی مدافعان حرم ، که تحت فرماندهی این فرمانده عمل کرده بودند است . این مدافعان حرم ، از سپاه قدس ، حزب الله لبنان ، دلاورمردان حشد الشعبی عراق ، غیرتمندان حشد الوطنی سوریه ، دلیرمردان سپاه فاطمیون افغان ، و زینبیون از پاکستان . آنوقت حالا ، در این روزهای اخیر ، سه رویداد مبارک ، یکی سفر بشار اسد ، و آمدنش به ایران ،آن هم فقط برای تقدیر و تشکر از رهبری و ملت ایران ، و از خانواده های مدافعان حرم ؛ و دیگر هم اعطای این نشان به سردار سلیمانی ؛ و سفر رئیس جمهور ما به عراق .

ایشن در ادامه افزودند: ببینید ، رئیس جمهور آمریکا ، شبانه موقع فرود آمدن هواپیما ، که اصلاً مسائل احتیاطی اقتضا میکند باید فضا خیلی روشن باشد ، هواپیما چراغش را خاموش کردند ، چرا؟ از ترس حشد الشعبی عراق ؛ خب آخر وقتی اینقدر ترس و واهمه داری از وارد شدن به فضای عراق ، چرا خب آمدی؟! با فاصله ی دوهزار کیلومتر از آن طرف عالم . ولی حالا رئیس جمهور ایران ، به عنوان نماد ملت ایران ، با چه عزت و عظمتی ، حد اقل از دو هفته ی قبل ، رسماً در عراق اعلام شده بود ؛ این که رسماً اعلام میشود ، معنایش این است که هیچ احساس خطر نمیکنید و فضا را امن میدانید . ولی در واقع برای آمریکایی ها خیلی نگران کننده بود . خدا رحمت کند شهید بهشتی را ، میفرمود: آمریکا از ما عصبانی است ، در این عصبانیت بماند و دق کند و بمیرد . حالا عصبانی اند از اینکه چرا رئیس جمهوری ایران ، با این عزت و احترام ، روز روشن ، آن هم به صورت یک زائر معمولی  برود حرم امامین همامین کاظمین ، برود حرم آقا اباعبدالله الحسین و کربلا ، و حرم آقا ابالفضل العباس ، برود حرم امیرالمومنین در نجف و بعد هم دیدارهای سیاسی هم در کنار این زیارت ، با رئیس جمهور و نخست وزیر و سران عشائر عرب .که مخصوصاً این خیلی مهم بود که سران عشائر عرب ، رئیس جمهور ایران را احترام فوق العاده ای گذاشتند . اینها نشان از اقتدار جبهه ی مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران دارد . نباید خودمان را دست کم بگیریم .

ایشان در ادامه با اشاره به ششمین اجلاس دوره ی پنجم مجلس خبرگان رهبری فرمودند: این اجلاس که از سه شنبه شروع شده بود ،و تا عصر چهارشنبه اجلاس به پایان رسید و دیروز پنجشنبه هم شرفیابی به محضر رهبر معظم انقلاب. حالا در خود اجلاس ، اولاً صادقانه و صمیمانه عرض کنم که کمیسیون های مختلف داخلی مجلس خبرگان پیشنهاد داده بودند که در این اجلاس ، علاوه بر اینکه رئیس جمهور عضو است ، دعوت بشود برای پاسخگویی. یعنی وقت بگذارد ، حوصله کند ، اظهارات نمایندگان را بشنود و پاسخ بگوید ؛ خب ایشان سفر را بهانه کردند . و البته اگر از طرف عراقی ها قابل تغییر نبود ، اما از طرف ایران قابل تغییر بود . به این معنا که اگر به مجلس خبرگان پیشنهاد میشد که این اجلاس یک هفته قبل یا هفته ی بعد دائر بشود ، اینها قابل امکان بود . ولی خب در هرصورت ایشان رفتند به سفر و نیامدند.وزیر امور اقتصاد و دارایی را فرستادند که مشکل اصلی ، مشکل گرانی و مشکل اقتصاد و معیشت است ، وزیر اقتصاد هم پاسخگو باشد . وزیر اقتصاد هم آمد و مثل اینکه انشایی را از پیش تنظیم کرده بود و انشای خودش را مطرح کرد . طب آئین نامه ی داخلی مجلس خبرگان ، نمایندگان مجلس حق دارند پنج نفر ، ، نفری ده دقیقه ، سوالاتی داشته باشند و بعد هم وزیر وقت بگذارد برای پاسخگویی . منتها ، چون داوطلبان برای صحبت ، تعدادشان زیاد بوده ، حاضر شدند سقف را از ده دقیقه به 5 دقیقه تقلیل بدهند ، و به جای پنج نفر ، ده نفر صحبت کنند  که خود بنده هم از همین جمله افراد بودم و صحبتی داشتیم . سوالاتی داشتیم ؛ به وزیر گفتیم شما در شرایط نامساعد اقتصادی آمدی ، اگر برای سر و سامان دادن آمدی ، خب برنامه ات چه بود و تا الآن چه کار کردی؟ و برای اجرای اقتصاد مقاومتی ، چه قدم عملی را برداشتید که بفهمم این هم یکی از مراحل اقتصاد مقاومتی است . خب دیگران واقعاً محترمانه و خیلی بسیار جدی و در عین حال با رعایت ادب و احترام ، پرسیدند که م در این شرایط و در این وضعیت و مضیقه ی ارزی ، شما ارز به افراد میدهید و خودتان هم اعلام میکنید که اینها بردند و نیاوردند؟! . آیا موقع دادن ارز ، هیچ وثیقه یا و ضمانت اجرایی وجود نداشت ؟! . یا اینکه در خبرها آمده ارز دادید و طرف برده برای سگ و گربه غذای مخصوص وارد کرد از خارج.آیا این شرم ندارد آقای وزیر اقتصاد ، که چنین مجوز دادن برای لوازم آرایش ، برای اسباب بازی صادر بشود به سادگی و کراراً . و بعد هم ، یکی از آقایان هم گفته بود که اینهایی که ابزار و لوازم آرایشی را به کثرت مصرف میکنند ، خانم های زندگی ایرانی نیستند و عمدتاً میگردند برای به دام انداختن جوان های ایرانی ، که همان نفوذ فرهنگ غرب و بیگانه و آلوده ساختن نسل جوان . آقای وزیر ، چرا تا الآن اینچنین؟. خب البته جواب وزیر قانع کننده نبود .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در ادامه افزودند :در مسائل داخلی ، دشمن،و دنباله های دشمن که در داخل هستند که گاهی قلم به دستند و گاهی روزنامه تکثیر میکنند و گاهی در فضای مجازی حرف میزنند ، تلاش زیادی میکنند تا جایگاه خودی را ضعیف و جایگاه دشمن را قوی نشان دهند و در نهایت اینگونه القا کنند که دشمن به مشکلات لاینحل فراوانی مواجه شده است . اینها را دشمن القا میکند و دنباله رو های دشمن در درون هم دامن میزنند .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شده و بین الصلاتین جمعه و عصر ، از قاری ممتاز ، جناب آقای علیرضا بهرامی پور «حائز مقام نخست مسابقات قرائت شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران (مسابقات اسراء) » تقدیر به عمل آمد و ایشان با استقرار پشت تریبون ، به مدت 4 دقیقه به قرائت صوت شیوای کلام الله مجید پرداختند.

c0w6_img_9309.jpg

pj1x_img_9310.jpg

6lgv_img_9313.jpg

wmn7_img_9318.jpg

zyqu_img_9321.jpg

zh2g_img_9355.jpg

aff9_img_9357.jpg

jd9j_img_9372.jpg

74xq_img_9374.jpg

ef1q_img_9377.jpg

vpua_img_9407.jpg

o30n_img_9414.jpg

ugo_img_9419.jpg

lw9p_img_9433.jpg

y42v_img_9438.jpg

e11k_img_9444.jpg

مطالب مرتبط