جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه نوزدهم بهمن ماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر+فایل صوتی

مراسم نماز جمعه نوزدهم بهمن ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای رضا قدمی آغاز و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 70 إلی 75 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم در برابر مواهب عظیم الهی ، نعمت های بزرگ خداوندی ، همه ی ما توفیق شکرگزاری به درگاه حضرت حق داشته باشیم و جزو تکذیب کنندگان ، نه در قول و نه در عمل ، و ان شاءلله با بهره گرفتن از آیات نورانی قرآن ، به زیور تقوا متزیّن و زمینه ی مغفرت و آمرزش ما فراهم ، در نتیجه در پیشگاه حق روسفید و سربلند باشیم .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند: فردای قیامت در فضای بهشتی ، قطعاً نعمت ها و مواهبی که در دنیا چشمی ندیده ، و گوشی نشنیده ، خدای رحمان برای بندگان مومن ، فراهم میسازد ؛ اما در دنیا ، برای ترغیب به نیکوکاری ، و ترغیب به ایمان و نتیجه ی ایمان و عمل صالح که پاداش الهی خواهد بود ، چیزهایی را که بشر در دنیا به عنوان نعمت می فهمد ، و درک میکند ، و آرزوی داشتنش را دارد ، این ها را هم مطرح میکند خدای رحمان .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: خود پیغمبر خدا را شکر میکند ، یا به تعبیر عامیانه ی ما افتخار میکند که خدا به او دختری داد ، فرزندی داد ، مَثَلش مَثَل مریم . اما عَظَمت زهرا سلام الله علیها فزونی دارد. چرا؟  ببینید ،  بزرگترین موهبت الهی بر بشریت «امامت» است .  بعد از رحلت پیغمبر ، امامت را کنار گذاشتند. از شریعت پیغمبر ، کَم کردند ، کسی نبود که دفاع کند ، کسی نبود که پا به عرصه ی جهاد سیاسی ، جهاد فرهنگی ، جهاد اجتماعی برخیزد  . نه جهاد نظامی.اینطور نیست که جهاد صرفاً نظامی باشد . نه ، جهاد به معنای تلاش در راه خدا است . این تلاش در راه خدا ، یک وقتی نظامی است ، اما نه اینکه همیشه نظامی باشد . یک وقتی هم با قَلَم . یک وقتی هم با بیان ، یک وقتی هم با مال . {{ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَهٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ }} جهاد کنید در راه خدا ، با مالتان ؛ پس اگر کسی پول داد ، هزینه ی مالی کرد در راه خدا ، قرآن میفرماید این هم جهاد است . و پشت سرش میفرماید جهاد با جان {{ تُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ}}.عظمت زهرا«س» در این است ، که امامت را که رها کرده بودند و کنار گذاشته بودند و انحراف ایجاد کرده بودند و کسی نبود که دفاع کند ، زهرا به عرصه ی دفاع آمد . در این مسیر آسیب دید ؛ امامت تنها مال خودش نبود. امامت مال آن نسل حاضر و مال آیندگان ، تا انقراض نسل آدم بوده و هست . امامت مال بشریت بوده و هست . لذا بشریت مومن در برابر جهاد زهرا سلام الله علیها احساس دَین دارد .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: امامت آنقدر مهم است که امام معصوم میفرماید: (هرکه روزش را بگذراند از این امّت ، و امامی ظاهر ، و عادل ، از طرف خدا نداشته باشد ، او روزش را با گمراهی و سرگردانی میگذراند . اگر با همان حال بمیرد ، مرگش مرگ کفر یا نفاق است . آنهایی که در رأس امور قرار دارند ، و جائر هستند ، یعنی عادل نیستند ، فاسقند و ستم میکنند به مردم ، آنها بر اساس دین خدا نمیتوانند حاکمیت داشته باشند . هم خودشان گمراهند و هم دیگران را گمراه میسازند . اعمال عبادی آنها هم مثل یک خاکستر در برابر طوفان باد از دست میرود و نمیماند و پراکنده میشود . اگر امامت و ولایت نداشته باشد.) امام منحصر به امام معصوم نیست ؛ امام یعنی رهبر. حال اینکه اصل ولایت مال خدا . از خدا به پیغمبر ، از پیغمبر به امامان معصوم . و در عصر غیبت از امامان معصوم به فقیه عادل . بزرگترین دستاورد انقلاب امام راحل ، همین ولایت الهی در جامعه و احیاء ولایت فقیه در جامعه بوده و هست . آرزوی 1400 ساله ی شیعه . و دو شنبه هم به خواست خدا ، همه با هم و دیگران را هم خبر میکنیم که امسال باشکوه تر از هر سال گذشته در راهپیمایی 22 بهمن ماه ، در چهل سالگی انقلاب اسلامی ، حضور گسترده پیدا کنیم.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد ، و بین الصلاتین جمعه و عصر ، جناب آقای دکتر رضیان ، نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران بین الصلاتین این هفته ی نمازجمعه شهرستان، ایراد سخن فرمودند.

 

فایل صوتی سخنرانی جناب آقای دکتر رضیان به عنوان سخنران بین الصلاتین:
دانلود فایل با لینک مستقیم
2z6j_img_6658.jpg

9hqw_img_6662.jpg

rsvm_img_6667.jpg

atcw_img_6672.jpg

aeha_img_6679.jpg

mpu0_img_6683.jpg

8lt_img_6689.jpg

srd5_img_6691.jpg

g4us_img_6730.jpg

g7q_img_6760.jpg

efjv_img_6785.jpg

mbc5_img_6795.jpg

eu35_img_6818.jpg

ojun_img_6820.jpg

4tzp_img_6822.jpg

3nxy_img_6824.jpg

e8al_img_6827.jpg

tvy_img_6831.jpg

7obl_img_6833.jpg

xt41_img_6835.jpg

znv4_img_6837.jpg

q8fg_img_6838.jpg

7rzx_img_6842.jpg

sjw_img_6859.jpg

g0h7_img_6866.jpg

v0lp_img_6874.jpg

z547_img_6895.jpg

2fpz_img_6926.jpg

n6u6_img_6931.jpg

tbg_img_6943.jpg

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب