جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همایش نقش بانوان در انقلاب اسلامی در دفتر امام جمعه قائم شهر برگزار شد + تصاویر

ظهر سه شنبه مورخ 16 بهمن 1397 ، همایش نقش بانوان در انقلاب اسلامی در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر برگزار شد.

در این همایش که به مناسبت چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت ، سرکار خانم فلاح«رئیس اداره کتابخانه ها و تسهیل گر امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان قائم شهر» و جمعی از بانوان فرهیخته و فعّال فرهنگی ،  با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر ، ضمن دیدار با آیت الله معلمی ، امام جمعه قائم شهر و عضو مجلس خبرگان رهبری ، با آرمان های انقلاب تجدید میثاق کردند.

آیت الله معلمی در این دیدار ضمن شکرگزاری به بارگاه احدیت به جهت درک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و خیرمقدم به حضار و اشاره به بیانات مقام معظم رهبری فرمودند:  انقلاب چهل ساله شد ، و چهل سالگی ، دوران کمال بلوغ و رشد است ، و نه دوران عقب ماندگی و پیری .

ایشان در ادامه با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر امسال با ایام فاطمیه ، فرمودند : پیغمبر خداوند را شاکر بود که خدا به او فرزندی عنایت فرمود که مَثَلش مَثَل مریم بنت عمران است . در کمالات نفسانی ، واقعاً مریم مثل فاطمه بود و فاطمه هم مثل مریم . واقعاً آنچه که از کلام خود پیغمبر آدم میفهمد ، نمیتواند بگوید فاطمه بر مریم اضافه دارد . خیر . نفسانیات مریم و نفسانیات فاطمه مشابه هم . ایمان ، اخلاص ، عفاف ، تقوا ، خدا ترسی ، مشابه هم . اما امتیازی که زهرا دارد ، زهرا سلام الله علیها در یک شرایطی قرار گرفت ، در یک روزگاری قرار گرفت ، که پا به عرصه ی جهاد نهاده . تا آدم بگوید جهاد ، ذهن اول میرود به جنگ با اسلحه . و حال اینکه نه . جهاد یعنی تلاش در راه خدا . این تلاش در راه خدا ، یک وقتی نظامی است ، یک وقتی فرهنگی است ؛ یک وقتی سیاسی است ،یک وقتی اقصادی است .تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم ، اگر مال داد در راه خدا که شمشیر نکشید که ، مال پرداخت کرد ، ولی خداوند میفرماید جهاد در راه خدا کردند با اموالشان . پس جهاد یعنی کار و تلاش در راه خدا . یک وقتی مال میدهی در راه خدا ، در راه خدا کار کردی ؛ یک وقتی واقعاً در راه مقابله با تبلیغات سوء دشمن دست به قلم ببری و در فضای مجازی ورود پیدا کنی ، اینها همه مصادیق جهاد است. زهرا سلام الله علیها ، جهاد کرد در راه خدا ، و این جهاد برای مریم پیش نیامد .این میشود امتیاز فاطمه سلام الله علیها.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه با اشاره به نابسامانی اقتصادی کنونی افزودند :  این نابسامانی اقتصادی فعلی ، یک بخشی اش برمیگردد به دشمنان خارجی ما ، یک بخشش هم واقعاً برمیگردد به بی کفایتی مدیران ما ؛ از چهار سال قبل ، یا از پنج سال قبل ، رهبری معظم اینهمه تأکید داشت اقتصاد مقاومتی ، ولی اصلاً جدی نگرفتند . اینهمه وقت گذاشتند ، پول خرج کردند ، تلاش کردند ، برای اینکه مذاکره را به جایی برسانند در طول سه سال ، چهار سال؛ایکاش 50درصد این تلاش را و این وقت گذاشتن را و این پول خرج کردن را میگذاشتند برای رونق اقتصادی داخل کشور.

gjbu_img_6333.jpg

iyho_img_6335.jpg

xafz_img_6343.jpg

qnqt_img_6341.jpg

0s0a_img_6345.jpg

gphg_img_6347.jpg

29hx_img_6350.jpg

nl8g_img_6351.jpg

kk1n_img_6355.jpg

rl5x_img_6358.jpg

tc0_img_6360.jpg

jxgq_img_6373.jpg

yasa_img_6391.jpg

6vm_img_6399.jpg

vpgg_img_6402.jpg

8dmf_img_6404.jpg

sf67_img_6406.jpg

3klj_img_6441.jpg

vq00_img_6444.jpg

مطالب مرتبط