جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همایش نقش جوانان و دانشجویان در انقلاب اسلامی ، با حضور اساتید ، دانشجویان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر ، در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر ، به مناسبت چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی ، برگزار شد + تصاویر

پیش از ظهر دوشبنه  مورخ 15 بهمن 1397 ، همایش نقش جوانان و دانشجویان در انقلاب اسلامی ، با حضور اساتید ، دانشجویان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر ، در دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر ، به مناسبت چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی ، برگزار شد.

آیت الله معلمی در این دیدار ضمن شکرگزاری به بارگاه احدیت به جهت درک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند: بسیار مسرورم که در جمع شما اساتید ، تحصیلکرده ها ، اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر ، در معیت ریاست محترم دانشگاه ، جناب آقای دکتر هادیانی هستم.

امام جمعه قائم شهر فرمودند: درست به خاطر دارم  که مرحوم امام در همان ایام تبعید و انزوا ، فرصت هایی را که پیش می آمد ، مسائل مربوط به ایران را مطرح میکرد، و رنج مداوم امام از وابستگی کشور به بیگانگان ، و از محدودیت مراکز علمی که آزادی عمل نداشتند .خب در مملکت وابسته ، محدودیت ها در مراکز علمی به شدت نمایان بود . آزادی عمل نداشتن ، و البته آن سنت غلط گذشته سبب شده بود یک اصطلاحی جا بیافتد به عنوان فرار مغز ها . بعضی از جوانانی که صاحب استعداد برتری بودند ، نمیتوانستند طاقت بیاورند در محدودیت بمانند ، خب میگذاشتند میرفتند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر در ادامه فرمودند: امام راحل ، خیلی آرزو داشت که دستگاه آموزشی و پرورشی از سلطه ی بیگانگان آزاد بشود. دستگاه آموزش و پرورش یا به تعبیر دیگر دستگاه فرهنگی در تمامی مقاطع ابتدایی و دانشگاهی ؛ و می فرمود اگر این دستگاه تعلیم و تربیت اصلاح بشود ، کشور اصلاح میشود . البته برگرفته از سخن رسول خدا است . پیامبر عظیم الشأن فرموده بود که : دو طایفه از امت من اگر اصلاح بشوند ، امت اصلاح میشود ، و این دو طایفه اگر به فساد کشیده بشوند ، جامعه هم آلوده شده . دسته ی اول دانشمندان ، تأثیرگذاران و نقشداران عرصه ی تعلیم و تربیت و علم و دانش.دسته ی دوم هم مدیران جامعه.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در ادامه افزودند : هدفی را که در جنگ ، دشمن نمیتواند به دست بیاورد ، میخواهد در سایه ی برقراری صلح به آن هدفش برسد . تقویت بنیه ی دفاعی کشور ، و تقویت بنیه ی علمی کشور . حتی مقدم بر بنیه ی دفاعی ، خود بنیه ی علمی است . باید دانش باشد ، تا ابزار دفاعی فراهم بشود.

9ezb_img_6009.jpg

ana_img_6011.jpg

oz7_img_6013.jpg

slxm_img_6014.jpg

ad8y_img_6015.jpg

1ehp_img_6017.jpg

3wng_img_6020.jpg

fmyz_img_6024.jpg

esfs_img_6025.jpg

xhei_img_6029.jpg

y252_img_6030.jpg

wu66_img_6041.jpg

ibkt_img_6048.jpg

lvgi_img_6050.jpg

r3j_img_6055.jpg

m4gq_img_6064.jpg

7ulf_img_6069.jpg

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب