جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه بیست و سوم آذرماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

c1nd_img_9258.jpg

مراسم نماز جمعه بیست و سوم آذرماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای دیلمی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 46 إلی 49 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان ، بر توفیقات ما ، بر فهم و درک ما بیافزاید ، با شناخت آیات روشن الهی در برابر اوامر و نواهی ، تعقل و تمکین و تسلیم داشته باشیم ؛جزء تکذیب کنندگان عملی نباشیم.بعضی ها تکذیب قولی دارند و بعضی ها تکذیب عملی . پناه بر خدا از هر دو صورت . خداوند ان شاءلله ما را در مسیر عبودیت و بندگی یاری بفرماید .

ایشان در ادامه افزودند: قرآن دعوت میکند ما را به شناخت مسائل انفُسی و آفاقی.که انسان خودش را بشناسد که از کجا پیدا شده است .از کجا خلق شده است . یک نگاهی هم باید به عالم داشته باشد انسان . یعنی هم خودت را بشناس ، هم دنیا را بشناس و قدرت خدا را بنگر . این پدیده های عالم ، تنها برای انسان نیست ؛ خطاب خداوند به انس و جن است . هم به انسان خطاب میکند و هم به اجنّه . خداوند خورشید با این عظمت را میگرداند . اراده ی خدا میگرداند او را . ماه را چگونه میگرداند . کسی که چنین قدرتی دارد ، اینگونه منظم خورشید و ماه را بگرداند ، اگر نظم در حرکت زمین ، خورشید ، ماه نبود ، از کجا میتوانست منجّم پیشبینی بکند شش ماه بعد ، شش سال بعد و حتی بیشتر از این را .کِی آفتاب گرفتگی و ماه گرفتگی پیش می آید . اینها علم غیب نیست . بلکه علم حساب است . چون حرکت ماه و خورشید و زمین حساب دارد ، میتواند محاسبه را دقیق انجام بدهند ، میرسند به این نکته که این حوادث نجومی چه زمانی پیش می آید . خدایی که چنین قدرتی در نظام هستی دارد ، قادر است بر هر آنچه را که وعده داد .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:اهتمام و تلاش جدی بر انجام واجبات و ترک گناه و ترک محرمات ، تقوا را تشکیل میدهد .بهترین ذخیره از زندگی دنیا تقوا است ، نه زیور و طلا و مال و مِلک و مقام .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: همانگونه که ما الآن از آینده بر اساس گفته های اولیاء خدا میگوییم ؛ یعنی ظهور ولی عصر ، حجت بن الحسن را انتظار می کشیم . مشابه این معنا ، انبیاء  پیشین ، بیعث خاتم انبیا را شنیده بودند و خبر داشتند از ناحیه ی حضرت جبرئیل . حضرت موسی پیغمبر شنیده بود از جبرئیل که امت پیغمبر آخر الزمان بهترین امّتان هستند. ایشان افزودند: غفلت نداشته باشیم ، که همه ی مواهب الهی در خدمت بشریت است ؛ بی جهت نبود که آن حکیم بلند آوازه میگفت: ابر و باد و مَه و خورشید و فلک در کارند ، تا تو نانی به کَف آری و به غفلت نخوری. همه ی آسمان و خورشید و ماه و نباتات ، فرمانبردار هستند . همه ی اینها به صورت تکوینی ؛ یعنی تخلف ندارند ، یعنی اراده ندارند. امر الهی  را اطاعت میکنند ، پذیرای قانون هستی و آفرینش خدای رحمان هستند .ولی من و شما ، آدم ها ، انسان ها ، ما هستیم که در برابر اوامر و نواهی دینی که تشریع شده قرار داریم . ما مختاریم  و میتوانیم اطاعت کنیم ، و میتوانیم نعوذبالله معصیت داشته باشیم . میتوانیم با نظم الهی رعایت کنیم و زندگی کنیم . هم نعوذ بالله میتوانیم خلاف نظم الهی حرکت کنیم .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: هرقدر بیشتر فکر کنیم در عظمت آیات الهی ، کمک میکند ما را برای تقرّب به ذات اقدس حق ، و برای پرهیز از گناه و برای انجام واجبات که میشود مصداق تقوا ، پاکی و پاکدامنی ، و ذخیره ی آخرت میشود ؛ توشه ی زیبا برای انسان میشود یاد خدا . اساس گرفتاری بشر غفلت از یاد خداست .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح در سال 1358 ، فرمودند: ایشان یک شخصیت برجسته ی علمی و حوزوی و دانشگاهی بود و سالروز شهادتش به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه و روز ملی مبارزه با خشونت و افراط گرایی نامگذاری شده است که امام راحل میفرمود: دست های پلیدی در کار است که بین حوزه و دانشگاه تقابل ایجاد کنند . تقابل حوزه و دانشگاه ، هلاکت ملت و کشور و اسلام است.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد .

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب