جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 9 آذر 1397 قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه نهم آذر ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای  سعید طبری آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای قاری و مؤذّن ممتاز کشوری جناب آقای علیرضا بهرامی پور ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 43 إلی 45 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، توفیقمان دهد که خود را از ورطه ی جهنم برهانیم ، و به وادی رحمت و رضوان الهی راه یابیم ؛نمیشود مگر در سایه ی عبودیت و بندگی خدای رحمان و اتّصاف به صفت برجسته ی تقوا .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه الرحمن افزودند:یکی از نشانه های اهل بهشت این است که بهشتیان در جای خود مستقر هستند ، به امر الهی خدمتگزارانی دارند که به آنها خدمت میکنند ، یا به تعبیر دیگر ، دورشان میگردند ؛ اما اهل جهنم در حیرت و ضلالت و سرگردانی ، گرفتارند ؛ آرامش هم ندارند . تکریم اهل بهشت و تحقیر اهل جهنم در آیات فراوانی از قرآن مطرح است . ورود به جهنم ، در همین دنیا ورود به عرصه هایی است که آدم امتحان میشود ، عرصه هایی که آدم امتحان نشود که انسان هنر نکرده ؛ باید امتحان بشود ، اگر خلاف نکرد ، او میشود نجات یافته .یعنی این اعمال دنیا ، یک صورت ظاهری دارد ، و یک سیرت ملکوتی . برای مثال ، اگر کسی به جای عیادت و صله ی رحِم ، ناحق و ناروا کسی را بیازارد ، و دلش را به درد بیاورد ، آن لحظه ، همینجا ، همین دنیا ، وارد جهنّم میشود و فردای قیامت هم جهنمی خواهد بود .

؛ امتحانات و ابتلایی که در دنیا برای انسان پیش می آید ، اگر خوب امتحان پس بدهد ، از ورطه ی جهنم دنیا میگذرد ، و فردای قیامت هم جهنمی نخواهد بود .

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: هنگامی که اعلام میشود ، برپایی نمازجمعه ، پس بشتابید به یاد خدا ؛ کارهای بزرگ و کوچک ، در میان همه ی شان ، خرید و فروش است که زمان کمتری میبرد ، اما معذلک همین را هم میفرماید رها کنید در لحظه ی شنیدن اذان ظهر جمعه ؛ اگر نگاه عمیقی انسان به آینده و لحظه ی مرگ و جان دادن و شب اول قبر ، و اگر انسان عاقبت خویش را التفات بکند ، نجات پیدا میکند . عمده ی گرفتاری ، غفلت از آینده است برای انسان .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی مبنی بر تشریح ماهیت مقاومت فرمودند: معنای مقاومت در سخنی ساده یعنی اینکه آدم زیر بار ظلم دیگری نرود و از حق خودش دفاع کند . خب اگر کسی از حق خودش بخواهد دفاع کند ، آیا او را باید ستیزه جو معرفی کنند یا مظلوم؟ . اصلاً یکی از نشانه های دوره ی آخر الزمان این است که معروف منکر جلوه میکند و منکر معروف نمایانده میشود . یعنی کلمات جا و مفهوم خودشان را عوض میکنند گویا . جلوتر از مقام معظم رهبری امام راحل بود و میفرمود: فرهنگی که اجانب تحویل جامعه ی ما بدهند حالا چه با ماهواره و رسانه ها و رادیو و تلویزیون در قدیم و الآن هم که پناه بر خدا و نعوذ بالله از این فضای مجازی؛ که بعضی از مسئولین ما واقعاً جای تعجب دارد که چگونه صد و هشتاد درجه عوض بشود آدم که بگوید: «بستن کانال تلگرام کار خوبی نیست ، کار درستی نیست ، مردم باید دسترسی داشته باشند و آزاد باشند» یعنی یک تعبیرات بلانسبت عوام پسند عامیانه که مردم را خوش بیاید و رأی بدهند به او.. فرهنگ هم که یعنی آداب زندگی و روش ها و اعتقادات.امام در صحیفه ی نور ، جلد بیست و یک ، صفحه ی چهارصد و سی و چهار میفرمود: «فرهنگی که اجانب تحویل جامعه ی ما بدهند ، از اسلحه ی ابَر قدرتها بدتر و خطرناک تر است ».از همین فضای مجازی القای فرهنگ و مُد و روش کنند.مثلاً عروسی را چگونه ، و عزا را چگونه برگزار کنید. امام  میفرمود: «باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران میشود ، از نظر اسلام و عقل محکوم است ، نه اسلام قبول دارد آن آزادی را ، نه عقل قبول دارد.و تبلیغات بر خلاف اسلام و عفت عمومی ، و مصالح کشور حرام است ، و بر همه ی ما و همه ی مسلمانان ، جلوگیری از آنها واجب است.»کانال تلگرام  مسائل خلاف عفت عمومی نداشت و ندارد ؟ . حالا که خود مسئولین الآن آمدند گفتند که پایین آمدن اعتبار پول ملی ، و بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی ، نتیجه ی اطلاع رسانی های غلط تلگرام بوده. شب نرخ میدادند و منتشر میکردند در فضای مجازی و فردا هم میدیدی که بیرون در جامعه هم اثر میگذاشت . امام در جای دیگر در صحیفه ی نور ، جلد ششم صفحه ی 194 میفرماید: «کتاب های درسی را چه دبستانی و دبیرستانی و دانشگاهی ، تغییر اساسی دهید و آنچه از عکس و مطالبی که به نفع استعمار و استبداد است تصفیه کنید .دروس انقلابی و اسلامی که بچه های ما را بیدار و جوانان را مستقل و آزاده بار آورد جایگزین آن کنید.» .

ایشان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ثمره ی شیرین مقاومت افزودند:رژیم صهیونیستی ، چند سال پیش در جنگ با حزب الله در جنوب لبنان ، 33 روز کشید تا اسرائیل عقب نشست ؛ اسرائیلی ها خودشان میگفتند: جنگ را آغاز کرده بود که حزب الله را نابود کند . 33 روز طول کشید ، دیگر خودشان بریدند ؛ ولی به فضل الهی حزب الله نبریده بود  . حزب الله در صحنه ی مقاومت مانده وبد و اسرائیل به ناچار عقب کشیده بود . بعد فرمود که دو سال قبل اسرائیل در مقاب فلسطینی ها ، بعد از 22 روز عقب نشینی و شکست را پذیرفت . در جنگ غزه 8 روز ، و فرمود که هفته ی پیش ، دو روز اسرائیل توانست دوام بیاورد و آتش بس پذیرفت .ببینید . غزه یک شهری حداکثر به اندازه ی همین قائم شهر.مگر چقدر جمعیت دارد؟ . ولی اراده ، عزم ، ایمان ، توکل ، اخلاص . دنیا را به اعجاب وا داشت . چند ماه قبل فشار می آوردند بعضی ها برای اینکه از برجام خارج نشویم و این لایحه ی پولشویی را امضا بکنیم و مجلس رأی بدهد و بپذیریم و اگر نکنیم این کار را جنگ میشود . هی اصرار داشتند به اینکه جنگ میشود ؛ تا اینکه آقا فرموده بودند که جنگ نمیشود ، و مذاکره هم نمیکنیم . بعد تا الآن چه اتفاقی افتاد؟ حقیقتاً این روحیه ی مقاومت ، راز و رمز عزت ، دوام ، پیشرفت ، در طول تاریخ برای مومنین بوده است . اما بعضی ها واقعاً این روحیه و توان را ندارند ، متأسفانه در یک جایگاهی قرار میگیرند ، گویا از زبان مردم دارند سخن میگویند .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سید حسن مدرس ، فرمودند: سید حسن مدرس ، دهم آذر در سال 1316 ، در 67 سالگی در حال روزه ، همان نزدیک مغرب و اذان ، او را به شهادت رساندند در کاشمر . جلوتر ، 6 سال در سال خاف که شهر مرزی است تبعید بود . جلوتر از تبعید ، در تهران یک بار ترورش کردند به تحریک رضاشاه . ولی ترور موفق نشده بود . ببینید ، مدرس در دوره ی دوم مجلس مشروطه ، به عنوان مجتهد برجسته برای نظارت بر مصوبات مجلس حضور داشت . اما 5 دوره ی بعد به عنوان نماینده ی مردم تهران منتخب شد . مدرس در مجلس تنها بود ، اما در عین تنهایی کاری کرد که خود را در تاریخ ایران و اسلام ماندگار ساخت ، مدرس را هم تهدید میکردند که ساکت و خاموش بشود ، هم تلاش داشتند برای تطمیع او . یعنی وعده و وعید و پول بردن ، ولی میدیدند که نه پول در او اثر دارد و نه تهدید در او اثر دارد . موحد چو در پای ریزی زرش ، چو شمشیر هندی نهی بر سرش ، امید و هراسش نباشد ز کس ، بر این است بنیان توحید و بس . یک انسان موحد بود مدرس . گفتند سالروز شهادت مدرس ، روز مجلس جمهوری اسلامی است . پیشگامان انقلاب این طراحی را فرمودند ، چه خوش خیال بودند ، خیال میکردند که مجلس همواره مدرس را مینگرد و راه او را میرود . ولی افسوس ، مدرس کجا و شرایط امروز مجلس کجا . آنها که سالروز شهادت مدرس را روز مجلس نامیدند ، برای اینکه مدرس الگو باشد برای نمایندگان ؛ برای مقاومت در برابر بیگانگان ؛ برای حفظ عزت ملت ایران.برای پیشرفت ملت ایران  . کو آن رشادت مدرس؟ . کو آن بی اعتنایی مدرس به مال و مقام دنیا؟ . آن شرائطی را که مدرس داشت و رضاخان میخواست مدرس را از سر راه خود بردارد . ترور در سال 1305 نتیجه نداد ، دو سال بعد او را تبعید کرد خاف و بعد از 7 سال در خاف ، منتقل به کاشمر کردند و بعد از دوسال در کاشمر ، با دهان روزه ، حین افطار ،مأموران امنیتی به عنوان میهمان ، چیزی را در چای او ریختند و سید نوشید و مسمومش کردند  و آنها دیدند دارد زان میبرد سم و اثر سریع نداشت ، عمامه اش را به گردنش پیچیدند و او را خفه کردند و کشتند .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: هر چند وقت یک بار ، یک شایعه ای در قائم شهر پراکنده میشود ، و این هم یکی از مصادیق جنگ نرم دشمن است واقعاً . شایعه ی اینکه میگویند: «اینجا ، مصلا ، نماز ندارد» ؛میپرسیم چرا؟ میگویند: «که اینجا مال بهائی بودند و از او گرفتند.» . ببینید ، شما اهل قائم شهر هستید .صدقت راه نجات است. بعد از پیروزی انقلاب اگر واقعاً شما نمازگزاران ، سراغ دارید که یک بهائی را از منزلش بیرون کرده باشند و خانه و زندگی اش را گرفته باشند ، دستتان را بلند کنید که من بدانم که یک نفر اقلاً شهادت بدهد.در کلّ قائم شهر و حومه و این سمت و آن سمتش ، خانواده های زیاد بهائی بوده اند و الآن هم هستند . ما نشنیدیم که یک نفر بهائی را از زندگی اش محروم کرده باشند . اما اینجا ، چه؟ . ببینید ، اینجا را بهائی غصب کرده بود . اینجا حسینیه بود . شما الآن اینجا نشستید ، تصور کنید موقعیت مکانی را ، جلو ، سمت غربی ، سمت شمال کوچه است ، و سمت شرق خیابان است . اینجا اصلاً محوطه ی باز بود . حسینیه داشت ، سقا تالار داشت ، خدا رحمت کند یک پیرمردی بود جناب رستمی ، سالهای اولی که آمده بودم قائم شهر ، در سال 82 که ایشان زنده بود ، بارها برای من تعریف میکرد: ساق نفار را میگفت من دیدم که حسینیه مخروبه شده بود ؛ یک نفر بهائی اینجا را تصرف کرده بود . بازجویی این آدم در دادگاه انقلاب بعد از پیروزی انقلاب هنوز باقی است . بازجویی را من خواندم ، از او قاضی سوال میکند : شما نمیدانستی اینجا حسینیه بود ؟ میگوید چرا میدانستم. میگوید قاضی که پس چرا این جا را غصب و تصرف کردی؟ او در پاسخ میگوید که افشارطوس اجازه و دستور داد. افشارطوس ، یک ظالم بالفطره ، یک جانی طبیعی ، او اجازه داد که حسینیه اباعبدالله الحسین تعطیل بشود و این محل در اختیار یک نفر بهائی قرار گیرد . به برکت انقلاب ، مومنین و اهالی حسن آباد ، و خب چون مومنینی که خودشان دستخالی بودند و کم درآمد بودند و خودشان نداشتند که مسجد را بسازند ، آن قسمت جلوئی را گرفتند به صورت مغازه واگذار کردند به افراد و سرقفلی گرفتند و از محل سرقفلی این مسجد را ساختند . این یک مسئله ؛ مسئله ی دیگر اینکه چند نفر از مومنین از من پرسیدند که این سازمان تبلیغت میخواهد ساختمان بکند ، شما چرا مخالفت میکنید؟ . خب این هم واقعاً یک دروغ و شایعه ی دیگر است . آخر برادر عزیز ، کِی آمدند اقدام کنند بسازند که ما مخالفت کرده باشیم؟ . ریشه ی این محوطه این است که آنجا که الآن گاراژ است ، موقوفه است ، اجاره دارد از اداره اوقاف ؛ مغازه ها هم اجاره دارند . این سازمان تبلیغات در این وسط را خانواده ی آن بهائی یک شیطنتی کرده بودند و آمدند پیشنهاد دادند که این ساختمان را ما ساختیم ، این ساختمان را از ما بخرید . حاج آقای دارائی اقدام کرد آن ساختمان را بخرد برای سازمان تبلیغات . اما آنها شیطنت کردند در سند نوشتند عرصه و اعیان . بعد به استناد آن سند ، چون قبلاً تمام محوطه را یک سند داشتند ، آمدند تفکیک کردند آن قسمت را به سازمان تبلیغات فروختند و همزمان چند قطعه را در نقشه تفکیک کردند . مثلاً آن سمت را جدا و این سمت را جدا ؛ حالا الآن آمدند مرحله به مرحله در دادگستری طرح دعوا میکنند ، و به همین علت سر زبان ها می افتد و شایعه می افتد که این مصلا غصب است و مال بهائی ها بود و گرفتند . آقا اینجا حسینیه بود و بهائی غصب کرد و انقلاب اینجا را به همت مومنین آزاد کرد . من الآن اینجا صریحاً میگویم ، تا الآن این را نگفتم : سازمان تبلیغات هم اگر احساس میکند آنجا مالک مشروع است ، خب بسازد ، اما اگر نه ، این شبهه برای او هم باقی است ، بداند که ادامه ی تصرفش هم حرف دارد . ادامه ی تصرف هم متفرع بر همین قضیه است که آیا واقعاً مجاز است و ملک او است بر اساس سندی که دریافت کرد ؟ که سند مشروعیت دارد یا نه ، سند صوری است و ریشه اش چیز دیگری است.

لازم به ذکر است در مراسم نمازجمعه امروز شهرستان قائم شهر ، خدمات مخابراتی سیمکارت های همراه به نمازگزاران به صورت رایگان ارائه شد.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد .

zswn_img_2903.jpg

nytf_img_2896.jpg

f7j2_img_2908.jpg

mnta_img_2911.jpg

9exo_img_2912.jpg

4e2c_img_2922.jpg

sv4g_img_2924.jpg

مطالب مرتبط

دکتر یدالهی«مدیر کل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 17 اردیبهشت 1404 ، دکتر یدالهی«مدیر کل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر

ادامه مطلب

کاروان زیر سایه خورشید(خادمین حرم مطهر امام رضا«ع») با در دست داشتن پرچم بارگاه مقدس ثامن الحجج«ع» و حضور دفتر امام جمعه شهرستان قائم شهر با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

پیش از ظهر چهارشنبه مورخ 17 اردیبهشت 1404 ، کاروان زیر سایه خورشید(خادمین حرم مطهر امام رضا«ع») با در دست داشتن پرچم بارگاه مقدس ثامن

ادامه مطلب

مراسم بزرگداشت شهادت حضرت آیت الله سلیمانی و یادواره شهید آیت الله قاسمی سوادکوهی و تجلیل از مقام حضرت آیت الله العظمی صالحی مازندرانی ، در مصلی جمعه شهرستان قائم شهر برگزار شد+تصاویر

مغرب شنبه مورخ 13 اردیبهشت 1404 ، مراسم بزرگداشت شهادت حضرت آیت الله سلیمانی و یادواره شهید آیت الله قاسمی سوادکوهی و تجلیل از مقام

ادامه مطلب