جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 13 مهر 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه ششم  مهرماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط جناب سرهنگ مرادی «فرماندهی محترم نیروی انتظامی شهرستان قائم شهر» خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 24 و 25 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان ، همه ی ما را توفیق شکرگزاری به درگاه خودش را و قدر دانی و سپاس از نعمت های فراوان مادی و معنوی مرحمت بفرماید.آنی و لحظه ای ، ما را از یاد خودش غافل نگرداند . گذشتگان ما را بیامرزد و بیماران را شفا عطا فرماید.

ایشان در ادامه افزودند: بینی و بین الله بر اساس تشخیص و فهم عرض میکنم این نکته را که اگر نبود امامت و ولایت ، اگر نبود ولایت فقیه ، این انقلاب که دستاورد و حاصل خون های شهدای گرانقدر ، انسان های وارسته بود ، از دست رفته بود . بر اساس همین نکته ای که حافظ میگوید: حافظ از دست مده دولتِ این کشتی نوح ، وَرنه طوفان حوادث ، ببَرَد بنیادت ؛ طوفان حوادث را بگوییم که حالا دشمن از بیرون نعره می کشد و می ترساند و تهدید میکند . متأسفانه بعضی ها هم در درون که خودشان ترسو هستند ، میخواهند مردم هم مثل آنها ترسو باشند . حرف دل خودش را می خواهد بزند ، این حرف را نسبت میدهد به مردم که مردم خسته شدند و وحشت کرده اند و آزرده شده اند . بله مردم از بی کفایتی بعضی از مدیران حرف و گِلِه دارند و حق هم دارند . جدی هم باید مطالبه بکنند.اما انسان با غیرت و مومن ، از ادامه ی راه انقلاب و اسلام ناب محمدی و راه اولیاء خدا که خسته نمیشود . سعدی هم در ادبیات خودش آورده بود : چه غم دیوار امّت را که دارد چون تو پشتیبان ، چه باک از موج بحر آن را که باشد نوح کشتی بان . نوح کشتی بان شد و قوم خود را نجات داد . رسول خدا فرمود اهل بیت من سفینه ی نجاتند . مکتب اهل بیت و اندیشه ی اهل بیت . اگر انسان پایبندی پیدا کند ، همین مکتب عاشورا و شعارهای هیهات منا الذله که دیروز سرتاسر کشور را این شعار و این صدا و این ادعای به حق فرا گرفته بود . امر بسیار مقدسی است که انسان وقتی گفت «خدا» ثابت قدم بمان . الذین قالوا ربّنا الله ثمّ الستقاموا . اصل ایمان با ارزش و مقدس ، اما پایبندی و استقامت و پایداری ، ارزش مضاعف دارد .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: راز و رمز موفقیت انسان ، حسن عمل ، عاقبت به خیری ، همه در سایه ی یاد خدا فراهم میشود . اولیا و بزرگان دین ، با یاد خدا و اهتمام در مسیر عبودیت و بندگی خدا به مراتب عالیه رسیده اند . اگر ما به اندازه ی آنان نمیتوانیم ، اما مسیر را باید بدانیم . مسیر را اشتباه نکنیم . تنها موفقیت انسان در سایه ی بندگی خدا ، استعانت از ذات لایزال حضرت حق است .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به رزمایش و اجتماع دیروز بسیجیان در مراکز استان های کشور ، فرمودند : بسیجیان ، این پابرهنگان مغضوب قدرتهای استکباری ، که امام خیلی بسیج را به تعبیر عامیانه ارج و قرب میداد .نه به تعارف ، بلکه خیلی باورمند بوده . آرزو میکرد خدایا مرا با بسیجیان محشور بگردان . رهبر معظم انقلاب ، در اجتماع صد هزار نفری ورزشگاه آزادی ، در جمع بسیجیان ، مطالب بسیار مهم ، راهگشا ، و ارزنده فرمایش کردند . ببینید مومنین ، انقلاب با مذاکره و سازش به پیروزی نرسید . انقلاب با حرکت انقلابی به ثمر رسید . البته نه مسلحانه . بلکه اصل انقلاب با دست خالی ،ولی مصمم ، جدی و تحمل سختی ها و بعد ، استکبار جهانی برای شکستن انقلاب ، جنگ تحمیلی را پیش آورد برای ما . در عرصه ی جنگ هم نیروهایی که عمل کردند ، نیروهای انقلابی ، جهادی و بسیجی عمل کردند . اما الآن دشمن اداره ی امور کشور را هدف قرار داد.عمده ترین مسأله ی اداره ی امور کشور ، امر معیشت مردم است . امر اقتصاد مردم است . این اقتصاد مردم را دشمن هدف قرار داد . خب آدم هایی در این عرصه میتوانند موفق باشند که دارای روحیات همان جهادی ، همان بسیجی باشند . با روحیات جهادی و بسیجی ، و نه با روحیاتی که رفاه طلب باشند ، راحت طلب باشند . در یک شرایط عادی شاید این فرد راحت طلب و رفاه طلب بتواند مدیر باشد و وزیر باشد و رئیس باشد ؛ اما وقتی شرایط شده شرایط ملتهب ، و دشمن دارد خصومت میکند ، آنجا نیاز به یک روحیه ی انقلابی و جهادی دارد .

آیت الله معلمی در ادامه افزودند: حقیقتاً آنچه که ارادت مرا به رهبری می افزاید ، میبینم به اصطلاح عامیانه قدم به قدم مواضع امام را ایشان تأکید دارد. حالا یک مطلبی را مرحوم امام شاید یک هفت ماه  هشت ماه قبل از ارتحالش در پیامی که به مناسبت سالگرد کشتار خونین مکه صادر فرموده بود این عبارت را دارد که {نکته ی مهمی که همه ی ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قراردهیم این است که بدانیم دشمنان ما و جهانخواران تا کی و تا کجا ما را تحمل میکنند . بعضی ها میگفتند که یک قدری ملایم و با مسالمت رفتار کنیم و قدری کوتاه بیاییم تا آنها هم ما را تحمل کنند . امام میفرمود خیال میکنید آنها چه توقعی از ما دارند و تا کجا باید کوتاه بیاییم؟ و بداینم این دشمنان و جهانخواران تا چه مرزی آزادی و استقلال ما را قبول دارند . به یقین آنان مرزی جز عدول از همه ی هویت ها و ارزش های معنوی و الهی مان نمیشناسند .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: بعضی از کارها در داخل دامن می زند به اینکه دشمنان میخواهند مردم را به این نتیجه برسانند که بن بست است و راه حلی وجود ندارد. خب الآن بعضی از وزارتخانه ها چند ماه است با سرپرستی دارد اداره میشود . واقعاً وقتی که شرایط اقتصادی مملکت و معیشتی این است ، باید تیم اقتصادی دولت تجدید قوا بکند . آقای ظریف آمد و میفرماید که دادگاه لاهه که آمده دولت آمریکا را محکوم کرد که شما باید تحریم های دارویی ، غذایی و هوایی را لغو کنید ؛ اینها به برکت قانونگرایی است . اینها پیروزی حاکمیت قانون است . و یا آقای واعظی میگوید: دولت تلاش بسیاری انجام داد تا بازار ارز و کالا ساماندهی شود . و خود آقای رئیس جمهور محترم می فرماید که اختیارات کامل به بانک مرکزی برای تنظیم بازار داده شد و مردم شاهد اولین آثار آن در پایین آمدن قیمت ارز و سکه هستند . آخر قیمت ارز و سکه و کوتاه آمدن دادگاه لاهه ، هنر موشک جمهوری اسلامی ایران بود.ببینید ، اگر عوامل دشمن ، این جنایت سنگین و فجیع را در اهواز نیافریده بودند ، که کودک چهار ساله را هم هدف قرار دادند ، اگر این جنایت اتفاق نیافتاده بود ، ما موشک پرتاب نمیکردیم به مواضع تروریست ها . بنای  تجاوز به هیچ کشوری را نداریم ، اما آیا باید عوامل استکبار ، همواره بیایند ضربه بزنند و آسیب بزنند و افکار عمومی را متشنج بکنند ، و بعد راحت هم سر جایشان زندگی کنند و بمانند؟ آمریکایی های بی حیا آمدند و گفتند که می بایست دولت ایران ما را مطلع میساخت ، چون قرارگاهی که الآن هدف قرار گرفته ، با جایی که نیروهای آمریکایی استقرار دارند کمتر از سه کیلومتر یا چهار کیلومتر فاصله دارد. خب اینها ادعا دارند که ما آمدیم سوریه با تروریستها مبارزه کنیم ، اما در عمل تروریستها را در آغوش گرفته اند .چرا تروریستها در کنار پایگاه آمزیکایی ها برای خودشان پایگاه درست کردند ؟ چون خیال میکردند که در امن و امان به سر میبرند. اما شوخی ندارد جمهوری اسلامی با کسی ، تعارف ندارد با کسی ؛ پشت سر هم بلا فاصله سپاه غیور دست به تقابل میزند.حالا آدم میفهمد که امام چه خوب آینده را میدید. امام میفرمود اگر سپاه نبود کشور نبود ، اگر سپاه نبود ، این موشک ها نبود ، اگر این موشک ها نبود کشور از دست رفته بود . اقتدار دشمن را سر جای خود می نشاند.اقتدار مملکت را حفظ میکند . قرآن میفرماید که شما اگر آمادگی برای دفاع داشته باشید ، همین آمادگی کفایت میکند و دشمن سر جایش می نشیند . چقدر اثرگذاشت این موشکی که موفق پرتاب شده. دست کسانی که شلیک کردند درد نکند .دست کسانی که ساختند درد نکند . تشکر میکنیم از غیور مردان سپاه پاسداران که اگر نبودند کشور از دست رفته بود .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: هفته ی نیروی انتظامی را داریم . یکی از افتخارات و ارزشهای نیروهای مسلح ما عموماً ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی این است که فرماندهی با عبد صالح خدا ، با فقیه عادل ، انسان وارسته و باتقوا ، نائب امام زمان است . همه ی نیروهای مسلح تحت امر ولی امر مسلمین عمل میکنند و در عرصه ی تأمین امینت ، حفظ امنیت تلاش میکنند . کارهای فراوانی به عهده ی نیروی انتظامی است ؛ و بحمدالله با همکاری عموم خانواده ها و اقشار ، که باید واقعاً به اندازه ای که مقدورمان باشد کمک کنیم و احترام بگذاریم به نیروی تأمین کننده ی امنیت ؛ دشمن میخواهد اقتدار ما را بشکند ، از جمله تعرّض به حریم نیروهای مسلح ما . تعرّض به حریم نیروی انتظامی ، به حریم بسیج ، سپاه ؛ اینها را باید هشیار باشیم . اینها فرزندان این ملت هستند . برخاسته ی از این جامعه هستند ؛ خدای رحمان در ازای خدمات و کارهای ارزشمندشان جزای خیر عطا بفرماید . تشکر میکنیم از مطالبی را که جناب سرهنگ مرادی داشتند . عصاره ی سخنان ایشان اینکه اگر امنیت را میخواهیم قوی تر و محکم تر داشته باشیم ، دست به دست هم و با همکاری بیشتری در جامعه برای حفظ امنیت و آرامش باید داشته باشیم.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزاده اقامه شد.

lwxb_img_0533.jpg

1ncr_img_0555.jpg

8gn_img_0562.jpg

275p_img_0577.jpg

1ck_img_0584.jpg

gc7s_img_0588.jpg

usus_img_0600.jpg

4z6k_img_0617.jpg

y270_img_0639.jpgkfnx_img_0642.jpg

jspr_img_0653.jpg

7grw_img_0661.jpg

g0mf_img_0672.jpg

6fvv_img_0684.jpg

3kuo_img_0694.jpg

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب