جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز جمعه سی اُم شهریورماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه سی اُم شهریورماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط جناب آقای شریفی«ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر» خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 17 و 18 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان ، بر توفیقات ما ، بر فهم و درک ما بیافزاید ، با شناخت آیات روشن الهی در برابر اوامر و نواهی ، تعقل و تمکین و تسلیم داشته باشیم ؛جزء تکذیب کنندگان عملی نباشیم.بعضی ها تکذیب قولی دارند و بعضی ها تکذیب عملی . پناه بر خدا از هر دو صورت . خداوند ان شاءلله ما را در مسیر عبودیت و بندگی یاری بفرماید .

ایشان در ادامه افزودند: قرآن دعوت میکند ما را به شناخت مسائل انفُسی و آفاقی.که انسان خودش را بشناسد که از کجا پیدا شده است .از کجا خلق شده است . یک نگاهی هم باید به عالم داشته باشد انسان . یعنی هم خودت را بشناس ، هم دنیا را بشناس و قدرت خدا را بنگر . این پدیده های عالم ، تنها برای انسان نیست ؛ خطاب خداوند به انس و جن است . هم به انسان خطاب میکند و هم به اجنّه . خداوند خورشید با این عظمت را میگرداند . اراده ی خدا میگرداند او را . ماه را چگونه میگرداند . کسی که چنین قدرتی دارد ، اینگونه منظم خورشید و ماه را بگرداند ، اگر نظم در حرکت زمین ، خورشید ، ماه نبود ، از کجا میتوانست منجّم پیشبینی بکند شش ماه بعد ، شش سال بعد و حتی بیشتر از این را .کِی آفتاب گرفتگی و ماه گرفتگی پیش می آید . اینها علم غیب نیست . بلکه علم حساب است . چون حرکت ماه و خورشید و زمین حساب دارد ، میتواند محاسبه را دقیق انجام بدهند ، میرسند به این نکته که این حوادث نجومی چه زمانی پیش می آید . خدایی که چنین قدرتی در نظام هستی دارد ، قادر است بر هر آنچه را که وعده داد .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:اهتمام و تلاش جدی بر انجام واجبات و ترک گناه و ترک محرمات ، تقوا را تشکیل میدهد .بهترین ذخیره از زندگی دنیا تقوا است ، نه زیور و طلا و مال و مِلک و مقام .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ایام سوگواری سالار شهیدان فرمودند:همین الآن هم که همه ی شما سیاه پوش هستید ، خدای رحمان به همه جزای خیر مرحمت بفرماید . اجتماعات و جلسات خوبی دائر شد . خدای منان وسیله ی شفاعت و نجات قرار بدهد حضور در عزاداری اباعبدالله الحسین را برای همه ی مومنین . اجتماع عظیم عصر تاسوعا ، بسیار بحمدالله با شکوه ، در عین حالی که باران می بارید ، در آن فضا در آن هوا ، تشییع پیکر شهید گمنام را با شکوه و عظمت و احترام و عزت برگزار کردید و در محل مدرسه ی محمدیه خاکسپاری شده ؛ آجرکم الله.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: همانگونه که ما الآن از آینده بر اساس گفته های اولیاء خدا ؛ یعنی چه ؟ یعنی ظهور ولی عصر ، حجت بن الحسن را انتظار می کشیم . مشابه این معنا ، انبیاء  پیشین ، بیعث خاتم انبیا را شنیده بودند و خبر داشتند از ناحیه ی حضرت جبرئیل . حضرت موسی پیغمبر شنیده بود از جبرئیل که امت پیغمبر آخر الزمان بهترین امّتان هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: همیشه از نشانه های بندگی خدا در اسلام ، اول نماز مقدم است . گاهی این طایفه هایی که در درون امت اسلام پیدا میشود ، همین الان هم در درون شیعه هم افکار انحرافی را تبلیغ مینند همانند اینکه بگویند ما عزاداری امام حسین را داریم و کاری به کار سیاست نداریم.این اشتباه است.اصل حرکت اباعبدالله بر چه بود؟ . اگر امام حسین کاری به کار سیاست نداشته بود و آرام و ساکت در گوشه ای نشسته بود به بندگی خدا ، مگر یزید کاری به کارش می داشت؟ یزید و معاویه خوف دارند که مبادا حسین بن علی مردم را جمع کند و بساط طاغوتی او را بر هم بریزد.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با مخاطب قرار دادن خانواده ها  فرمودند:امر تحصیل بچه ها را جدی بگیرید.هم در تحصیلشان ، هم در تربیتشان . امیرالمومنین سلام الله علیه می فرمود: دانش ، دل را زنده می سازد . بله گاهی داشن ابزار برای شیطان هم میشود . اما اگر هم خواستی خدا را بندگی کنی ، باز باید از طریق علم پیش بروی . تا علم را اطلاع نداشته باشیم ، نمیتوانیم خدا را بنده باشیم . علم ، بینایی چشم است و حیات دل است . هم دنیا را علم آباد میکند ، هم آخرت را .بنابراین غفلت نداشته باشیم از تحصیل دانش آموزان عزیز.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

 

n6mb_img_0096.jpg

6iq4_img_0097.jpg

g7re_img_0103.jpg

qj4_img_0106.jpg

i52e_img_0113.jpg

k1sp_img_0123.jpg

0ipj_img_0133.jpg

duve_img_0151.jpg

7ltp_img_0153.jpg

spbp_img_0140.jpg

l43k_img_0159.jpg

7n6k_img_0164.jpg

1zwo_img_0169.jpg

wf5c_img_0173.jpg

2i2m_img_0174.jpg

kian_img_0181.jpg

cuxq_img_0185.jpgcc86_img_0192.jpg

 

مطالب مرتبط