جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 19 مردادماه 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه نوزدهم مردادماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از قرائت زیارت آل یاسین توسط پیرغلام مکتب اهل بیت کربلایی محمد حاجیان ، و قرائت کلام الله مجید و اقامه اذان ظهر با نوای جناب دیلمی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیاتی از سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: خداوند عدالت را در بـین بشر برقرار کرد تا مساوات را میان اشیاء برقرار سازند، و هر چیزى را در جاى خودش بکار بسته، حق هر چیزى  را به آن بدهند.

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:  میزان رشد و تعالی انسان بسته به رعایت مقررات الهی است .

ایشان با نقل روایتی از پیغمبر اسلام مبنی بر اینکه اگر اعراب از اسلام روی گردان بشوند ، نسلی از نسل سلمان برای حفظ اسلام به میدان خواهند آمد افزودند: طبق فرموده صریح قرآن ، اعدا عَدوّ اسلام یهود است. چنانکه همین الآن خادم الحرمین دست در دست یهود دارد و در مقابل جمهوری اسلامی ایستاده است.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: واقعاً باید گفت که آن پیچ خطرناکی که مقام معظم رهبری چندی پیش فرموده بود ، همین الآن و در همین شرایط در ابعاد مختلف ، دشمن با ما جنگ اقتصادی دارد ، جنگ سیاسی دارد ، جنگ فرهنگی دارد ، و شرایطی شبیه به جنگ احزاب ، که در آنجا هم خمیرمایه ی فتنه با یهودی ها بوده است در جنگ احزاب. الآن هم واقعاً همین است و خمیرمایه ی فتنه با یهودی ها است . چه یهودی های سرزمین های اشغالی ، و چه یهودی هایی که در آمریکا کارگردانی میکنند و ادعای مدیریت دنیا را دارند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه  افزودند : جنگ احزابی که در شرایط سختی قرار گرفته بودند مومنین ، و بعضاً تزلزل پیدا کردند . و بدانید خدا وعده ی نصرت داد به شرط استقامت . نه به شرط ترک کردن صحنه . اگر اهل ایمان و اهل مقاومت و اهل  مبارزه در صحنه بمانند نصرت الهی شامل حال آنها میشود ،نه اینکه صحنه ترک بشود . این امتحان الهی است.

امام جمعه شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به بیانی از امام محمد باقر«ع» و لزوم بصیرت پیدا کردن و شناختن وظیفه و تکلیف فرمودند: باید در برابر سختی ها صبر پیشه کرد و تدبیر عملی داشت ؛ نه فقط شعار تدبیر دادن. آن وقتی که وقت مذاکره بود ، اهل عقل میگفتند نباید به مذاکره این قدر اشتیاق نشان بدهیم ، و باید راه ستم روا داشتن را می بستیم . تدبیر این بود که از چهار سال قبل فکر امروز را که اگر طرف نقض عهد بکند ما چه باید بکنیم را میکردیم . متأسفانه برای چنین روزی که قطعاً محتمل بود تدبیر لازم اتخاذ نشد . الآن هم باید همه کمک کنند . همه باید سعی کنیم که همین وضعیت موجود دولت را خلاصه حرکت دهیم . اگر بعضی ها رمق حرکت ندارند خودشان کنار بکشند.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در قسمت انتهایی خطبه دوم با اشاره به دست به کار شدن مجلس شورای اسلامی در پیشبُرد امور سخت کنونی افزودند : امیدواریم ان شاءلله همین دولت بتواند شرایط زمان را بهتر از گذشته درک کند . چرا که این ملت سزاوار ذلیل شدن نیستند. در جنگ احزاب پیاده نظام دشمن در داخل بوده اند ، نه اینکه از بیرون آمده باشند. چرا باید با یک جنجال و جنگ روانی ، افزایش کاذب قیمت ارزهای خارجی و طلا در داخل صورت گیرد؟ خب باید با مفسدان در زمینه ی اقتصادی برخورد شود . برای حفظ سلامت جامعه باید جراحی اتفاق بیافتد و عناصر مفسد از درون جامعه پاکسازی شوند تا ملت روی رفاه و آسایش  و راحتی را ببینند.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

0xm1_img_7940.jpg

uhc0_img_7946.jpg

is7x_img_7945.jpg

7e9c_img_7959.jpg

wes_img_7965.jpg

6b9_img_7979.jpg

a1qg_img_7989.jpg

sqmw_img_7999.jpg

w3xg_img_8001.jpg

jeyy_img_8007.jpg

55i9_img_8024.jpg

uj9_img_8038.jpg

eo4y_img_8064.jpgz9o__mg_8112.jpg

239s__mg_8140.jpg

مطالب مرتبط