جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 12 مرداد 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

5bt1_3dhr_img_6800.jpg

مراسم نماز جمعه دوازدهم مردادماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای رضا قدمی آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای اسماعیلی گرجی «دبیر محترم قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان مازندران» ، و اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید حسینی ، خطبه های نمازجمعه توسط خطیب این هفته ی نمازجمعه شهرستان قرائت شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم حسینی گل افشانی در آغاز خطبه ی اول با دعوت به تقوای الهی و دوری از معاصی و گناهان ، افزودند: خیلی مهم است که انسان آبروی مومنی را حفظ بکند . حتی در شرایطی که بسیار گناهی کرده باشد ، اما در نقلی آمده که این انسان به واسطه ی حفظ آبروی مومن ، عاقبت به خیر می شود . برعکس ، یک عده ای همه ی کارهای نیک و خوب را انجام میدهند ، اما میگردند یک عیبی از کسی پیدا بکنند و این عیب را ذکر بکنند . چه بسا گناهان آن فرد را در پرونده ی این فرد بنویسند و ثواب این فرد که عمری کارهای خیر انجام داده در پرونده ی آن فرد بنویسند. گفته شده که در قیامت بعضی پرونده های اعمالشان را میگشایند و می گویند خطاب به خدا که : خدایا اینجا هم مثل دنیا اشتباه میشود؟ در پرونده ام ثواب مکه و عتباتی که رفتم اینجا نوشته نشده ؛ ثواب نمازهایم اینجا نوشته شده نیست . خطاب میشود که خیر ، اشتباهی نیست ، بلکه ثواب آن اعمال خیر شما در پرونده ی کسی نوشته شده است که پشت سر او بسیار غیبت کردی و آبرویش را بردی و تهمت زدی . حفظ آبرو از سبک زندگی امام رضا و شیوه ی آن حضرت و سایر ائمه ی معصومین هست .

ایشان در خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: نکته ای که باید مطرح بشود این است که طرح سوال نمایندگان را داریم از رئیس جمهور محترم . چند مرحله این طرح در دست اقدام بود که نماینده ها پشیمان میشدند و کنسل میشد. اما اینبار نود نفر از نمایندگان پای  امضایشان ماندند و قرار شد که از رئیس جمهور سوال بکنند و رئیس جمهور محترم باید به این سوالات پاسخ بدهد ؛ در پنج محور ، یکی عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق که توضیح بدهد رئیس جمهور . همچنین توضیح بدهد رئیس جمهور استمرار تحریم های بانکی را بعد از گذشت چند سال از اجرای برجام . همچنین سوال میخواهند بکنند از رئیس جمهور ، عدم اقدام جدی دولت در کاهش آمار بیکاری. همینطور محور چهارم ، سوال کنند رکود اقتصادی شدید چندین ساله ای که در کشور حاکم است . همچنین سوال کنند افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش ارزش پول ملی ما را . اینها محورهای پنج گانه ای است که نماینده ها حق دارند بر اساس اصل هشتاد و هشت قانون اساسی جمهوری اسلامی از رئیس جمهور سوال بکنند و این حق البته بر خاسته از حق مردم است . مردم میتوانند سوال بکنند و در واقع نماینده ها این حق را از مردم گرفته اند . سوال بکنند که چه شده که 5درصد از دلار در دست این صرافان و این واسطه ها در مثلاً چهارراه استانبول تهران ردّ و بدل میشود و 95درصد دلار در اختیار دولت است . چطور این 5درصد تعیین تکلیف میکنند و این 95درصد نمیتواند تعیین تکلیف بکند؟ این سوءمدیریت نیست پس چیست؟ توضیح بدهد رئیس جمهور محترم . البته این طرح عدم کفایت رئیس جمهور نیست ؛ خیر ؛ این طرح سوال از رئیس جمهور است . طبق قانون رئیس جمهور هم یک ماه فرصت دارد پاسخ بدهد به سوالات مردم . البته اگر از وزیر بود وزرا ده روز فرصت داشتند . اگر پاسخ بدهد رئیس جمهور و قانع کننده باشد چه بهتر ؛ اگر نه ، پاسخی ندهد رئیس جمهور به درخواست نمایندگان محترم ، طبق قانون آن موقع مسأله ی استیضاح رئیس جمهور مطرح میشود . که البته این بسیار بعید است . حالا غیر از نمایندگان و مردم ، علمای ما هم اخیراً بیانیه دادند . حضرت آیت الله مکارم ، حضرت آیت الله نوری همدانی . که مردم به ما تذکر میدهند و از ما میخواهند که چرا ما به دولت تذکر نمیدهیم . ما هم چند بار در جلسات خصوصی و عمومی به دولتمردان تذکر دادیم که مردم گله دارند از بالارفتن نرخ تورم .

خطیب این هفته نمازجمعه قائم شهر افزودند: تذکر لازم است به دولت که اگر تیم اقتصادی شما ضعیف است ، خب قحط الرجال که نیست ، یک گروه دیگری را بیاورید . حضرت آیت الله مکارم ، و علمای دیگر ، گفتند ما نسبت به قوه ی قضائیه تذکر میدهیم ، مردم از قوه ی قضائیه شکایت دارند . بلأخره اینهایی که مخلّ اقتصاد مملکت هستند ، اخلالگرند ، مفاسد اقتصادی از آنهاست ، چرا با آنها با قاطعیت برخورد نمیشود . مگر در قضیه ی 5000 خودرو ، معلوم نشد اخلالگران چه کسانی هستند؟ خب ظرف چندهفته ، یک ماه ، بیایند بلأخره برخورد قاطعانه ای داشته باشند تا یک آرامشی در جامعه ایجاد بشود .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم حسینی گل افشانی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

فایل صوتی سخنرانی جناب آقای اسماعیلی گرجی «دبیر محترم قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان مازندران»:
دانلود فایل با لینک مستقیم

فایل صوتی اقامه نمازجمعه به امامت حجت الاسلام حسینی گل افشانی و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی:
دانلود فایل با لینک مستقیم

مطالب مرتبط