جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نماز عید سعید فطر شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز عید سعید فطر مورخ بیست و پنجم خرداد ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای حاجیان آغاز ، و پس از اقامه نماز عید سعید فطر به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، خطبه های نماز عید فطر توسط ایشان قرائت شد.

آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با بیان روایتی از رسول خدا «ص» فرمودند: اولین روز شوال که امروز روزی باشد ، منادی حضرت حق اعلام میدارد : ای مومنین ، بشتابید برای دریافت جایزه و پاداش . اگر بچه ی خردسالی سال اول ورزه گرفتن باشد ، به او جایزه عطا میکند انسان ؛ خدای رحمان به همه ی روزه داران در همه ی سال ها ، جایزه ی مغفرت میدهد . جایزه ی آمرزش و استجابت دعوات میدهد . جایزه های الهی هم مثل جایزه ی پادشاهان نیست ، جایزه ی پادشاهان مادی است ، اما جایزه ی الهی معنوی و آمرزش از گناه و دادن عزت و عظمت است . این روز ، روز دریافت جوائز است .

امام جمعه قائم شهر در ادامه فرمودند:اجتماع مومنین چگونه و چرا اینهمه تأکید شده است ؟ برای حضور روز جهانی قدس ، برای حضور بیست و دوی بهمن ؛ بی تأثیر و بی فایده و بی ثمر نیست . هم برای دنیایمان ، و هم برای آخرتمان. به همین نسبت ، روز عید اجتماع ما ، باید از همه ی اجتماعات دیگر ، عظیم تر و سنگین تر باشد .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: رهبر معظم انقلاب ، در ماه مبارک رمضان ، همه ساله ، نشست هایی دارد ، بسیار مهم و تأثیرگذار ؛ امسال هم نشستی با همه ی مسئولان و دست اندرکاران ؛ نشست هایی با دانشجویان و جلسه ای هم با اساتید . مسائل مهم پیش رو ، و شرایط جاری را مطرح فرمودند . یکی از بیانات مهم ایشان در این ماه مبارک رمضان ، مخصوصاً در سالگرد ارتحال امام «ره» ، افشای برنامه ریزی دشمن برای فشار اقتصادی بر ملت ایران که از سالها قبل آغاز کرده بودند . مقصود اصلی آمریکایی ها که پیشنهاد برجام را داده بودند ، در ماجرای برجام ، مقابله با این فشار اقتصادی ، که آنها میخواستند فشار بیاورند و ما هم میخواستیم مقاومت کنیم . اما چقدر توان مقاومت داشتند مذاکره کنندگان ما ؟ ملت ما که بحمدالله مقاوم بودند و هستند و خواهند بود . اما گاهی مسئولان کم می آورند.

ایشان در ادامه افزودند: جلوترها ، یک سال قبل ، دو سال قبل ، من بارها اینهمه عرض میکردم که چرا اینهمه اشتیاق نشان میدهیم برای مذاکره؟ خدا میداند همان وقت ، آنچه را که الآن اتفاق افتاده را آدم احساس و درک میکرد.هرچه ما بیشتر اشتیاق نشان داده بودیم و بزرگ کرده بودیم مذاکره را ، آنها هم بیشتر ناز میفروختند و امتیاز خواهی شان هم بیشتر میشد . چطور درآن دولت پیشین ، اینهمه گرانی به این حد نبود ؟ نفت قیمتش بالا بود اتفاقاً . جهتش روشن است . برای خاطر اینکه دولت در آنوقت زیر بار خواسته ی آمریکا نمیرفت ؛ کارتلهای نفتی خیال میکردند جنگ اتفاق می افتد ؛ اگر جنگ اتفاق می افتاد هم میدانستند که دیگر تنگه ی هرمز نمیتواند نفت صادر کند ، برای اینکه در تیررس و تحت اختیار جمهوری اسلامی ایران است. آنها سعی میکردند انبار خودشان را ذخیره سازی بیشتری کنند . خب قیمت نفت هم افزایش پیدا کرده بود ، جنگی هم اتفاق نیافتاده بود . دشمن از اتفاق افتادن جنگ ، ما را میترساند که خودمان ، خودمان را ذلیل بکنیم . قبل از عید اینهمه میگفتند که نگران افزایش قیمت دلار نباشید ؛ مقطعی است ، مال مسافرت های عید است ، بعد از عید حل میشود . الآن چه ؟ حل شده است ؟ الآن میگویند که افزایش قیمت ها واقعی نیست و منشأ روانی دارد! همه دارند گرانی را احساس میکنند آقایان .یعنی چه روانی؟! ؛ خودتان آمدید خودروهای سازندگان خودرو را چند درصد افزایش قیمت دادید.خود دلار را در لایحه ی بودجه از پارسال به امسال چقدر افزایش داده اید . خب شما ده درصد افزایش بدهید ، بازار 20 درصد ، 30 درصد ، اجناس و کالاها گرانتر میشود . واقعاً اگر جوانمردانگی بود ، بعضی از این وزرای ذیربط ، حق بود که برای کمک به دولت می بایست استعفا میکردند و خودشان کنار میکشیدند ، شاید یک چهره ای تغییر کند و روحیه ای تغییر کند ؛ شاید یک طرح و برنامه ی بهتری بیاید . ببینید قبل از انتخابات میگفتند اگر این جناح رأی نیاورد جنگ اتفاق میافتد .دیدید که این سخنان فریب بود؟ آیا شده یک بار که عذرخواهی بکنند از ملت و مردم ؟ ببینید ، دشمن دشمن بود و دشمنی میکند و میکرد ، برای او فرق نمیکرد که رئیس جمهور این آقا باشد ، یا آن آقا باشد . منتها بله ، خود عوامل استکبار سعی دارند افرادی سر کار بیایند که در برابر خودشان انعطاف بیشتری داشته باشند . متقابلاً نقطه ی مقابل این است که ملت باید هشیار باشد و باید بصیر باشد . برای خاطر اینکه انقلاب کرده و خون و سلامتی داده ؛ برای اداره ی امور کشور دولتمردان انقلابی نیاز است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند:خبرنگار از رئیس سازمان محیط زیست جناب آقای کلانتری سوال میکندکه آیا شما به شکارچیان آمریکایی در محوطه ی شکار ممنوعه اجازه ی شکار دادید؟ او در پاسخ خیلی راحت میگوید بله یک تعدادی از گله مثلاً باید از رده خارج بشود و شکار بشود و برای اجازه ی شکار هم هرکسی پول بیشتری میدهد ، خب می آید و شکار را انجام میدهد ! الله اکبر! آیا واقعاً طبل حراج زدیم به منافع خودمان ، طبل حراج زدیم به امکانات داخلی خودمان که هرکسی پول بیشتری بدهد با هر انگیزه ای و هر مفاسدی بخواهد بیاید از منابع ما بهره وری کند؟ این تعبیرات آمدنش در سطح جامعه و رسانه ها ، نه شأن انقلاب است و نه شأن دولت انقلابی و نه شأن ملت انقلابی.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه دوم فرمودند: رئیس بانک مرکزی هم بیاید و بگوید : نوسانات بازار ارز ریشه ی روانی دارد ! خب این ریشه ی روانی دارد یعنی چه ؟ گرانی را همه دارند احساس میکنند ، اینهمه گرانی شده ، اینها همه روانی است؟! یا اینکه نه ، بی تدبیری شما ، علیرغم ادعای تدبیر در امور ، کار را به اینجاها کشانده است که به جای عذرخواهی از پیشگاه ملت و به جای چاره اندیشی جدی . ببینید ، عزیزان ، فرد مهم نیست . امروز بنده اینجا ایستاده دارم صحبت میکنم ، فردا هم دیگری . امروز یک نفر مدیر است و فردا دیگری . آنچه مهم است اصل نظام و ملت و مصلحت ملت و مصلح انقلاب است . فرد باید خودش را فدا بکند اگر ذره ای جوانمردی داشته باشد.

pcw_img_6100.jpg

6git_img_6105.jpg

dvjj_img_6111.jpg

y6ph_img_6130.jpg

pjeb_img_6123.jpg

7nmc_img_6148.jpg

pjy3_img_6152.jpg

mid9_img_6161.jpg

6uto_img_6162.jpg

1d99_img_6171.jpg

4jaq_img_6176.jpg

dv2w_img_6185.jpg

2g06_img_6192.jpg

036u_img_6193.jpg

00eq_img_6197.jpg

zat1_img_6199.jpg

95fa_img_6222.jpg

5si8_img_6237.jpg

 

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب