جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 11 خرداد 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

9hmj_img_2818.jpg

مراسم نماز جمعه یازدهم خرداد ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای قدمی و برپایی محفل انس با قرآن با تلاوت قاری ممتاز بین المللی جناب استاد رضایی آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای مؤذّن نوجوان جناب آقای فلّاح ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 1 إلی 5 سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند:کُنه ذات حق ، کُنه ذات خدا را نمیتوانیم بشناسیم و سر در بیاوریم . اما آثار وجودی خدا را با نشانه ها و آیات میشود شناخت. رحمان آن موجود مقدسی است که رحمتش بر همه ی اشیاء گسترده است .

امام جمعه شهرستان قائم شهر در قسمت پایانی خطبه اول با تشکر از تلاوت جناب استاد رضایی ، فرمودند: ممکن است بعضی ها بهانه بیاورند ما سعی در یادگیری قرآن کردیم ولی نتوانستیم . باید این سعی را مؤمن ادامه دهد برای آموختن قرآن ، تا لحظه ی مرگ . حق این است . سزاوار این است . اهمیت بدهیم به آموختن قرآن . خیال نکنیم که حالایی که من مثلاً کم سواد یا احیاناً بی سوادم ، قرآن خواندن را بلد نیستم ، پس من مسئولیتی ندارم نسبت به قرآن و تکلیفی ندارم . نه . قرآن برای عده ی خاصی نازل نشد . برای همه ی مومنین است . همه ی مومنین باید سعی کنند از قرآن سر دربیاورند . همه ی مومنین باید سعی کنند آشنا بشوند به خواندن . آشنا بشوند به فهمیدن آیات نورانی قرآن . یا یاد بگیرد ، یا در مسیر یادگرفت باشد و از دنیا برود .

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: در همه وقت و در همه حال ، تقوای الهی سفارش شده است و بهترین ذخیره ی فرصت های انسان ، عمر و زندگی انسان ، تقوای الهی است ؛ مخصوصاً در این ماه مبارک رمضان.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه با نقل روایتی از رسول گرامی اسلام در معانی الاخبار فرمودند : پیغمبر فرمود: «« مَنْ تَأَمَّلَ خَلْفَ اِمْرَأَهٍ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُ حَجْمُعِظَامِهَا مِنْ وَرَاءِ ثِیَابِهَا وَ هُوَ صَائِمٌ فَقَدْ أَفْطَرَ»» یعنی روزه دار ، اگر از پشت سر ، زنی را حتی با لباس ، نه اینکه بی حجاب باشد ، نه ، خانم پوشیده را از پشت لباس حتی ، خیره بشود که حجم بدن او را دقت کند و بیابد ، اگر روزه دار بوده ، در معنا افطار کرده و از روزه خارج شده است . اینها آموزه های دین خدا است ؛ اینها آموزه های رسول خدا است ؛ ای مومنین ، ای خانواده ها ؛ بی تفاوت نباشیم . واقعاً تهاجم فرهنگی در ابعاد مختلف از جمله ی آنها ول انگاری ، دوچرخه سواری خانم ها را راه انداختن داخل شهر، اینها چه معنایی دارد و چه تناسبی دارد با این آموزه های اولیاء خدا؟ ؛ اگر ورزش میخواهند بکنند ، خب باید همانگونه ای که آقایان فضای مناسب برای ورزش دارند ، خانم ها هم باید در فضای مناسب برای ورزش ، ورزش کنند. کسی به غلط و دروغ تهمت نزند که آقایان نسبت به ورزش بانوان مخالفت دارند ؛ خیر! ؛ ورزش باشد ، اما در جای مناسب ؛ نه در مرئا و منظر . حالا باید دید کدام دستگاه و کدام مسئول ، این شرایط را ترویج میکند . روزه داریم و ماه رمضان است ، من مقیّداً که تکرار میکنم فلان کتاب نوشته ،فلان کتاب راوی گفته ، برای اینکه جمله ای را خلاف نسبت نداده باشیم به اولیاء خدا . مطمئن باشیم ؛ این شیوه ها شیوه های ضر ارزش دینی است ؛ ضد اخلاق است . دنیای ما را هم آباد نمیکند ؛ فقط یک سرگرمی های بیهوده و بی حاصل و مضرّ است برای سرپوش نهادن بر بعضی از وعده ها و وظیفه ها که باید مسئولین ذیربط انجام بدهند .ببینید ، این جنایت فجیعی که در یکی از مدارس غرب استان تهران اتفاق افتاد ، اگر پیگیری کنید میبینید که منشأش از فضای مجازی آغاز شده است . این همه عده ای خیرخواهانه و دلسوزانه برای کنترل کردن فضای مجازی تأکید میکردند ، بعضی از مسئولین برای عوام فریبی تحت عنوان اینکه بگذاریم مردم آزاد باشند و فضای مجازی در اختیار همه باشد ؛ اینهمه فجایع و اینهمه جنایات ، از فضای مجازی تسرّی پیدا کند در جامعه ، باز نسبت به فضای مجازی و آزاد بودن و در اختیار دشمن بودن و کنترلش در اختیار داخل نبودن ، باز مسئول دفاع کند؟ آیا چنین مسئولی از غیرت دینی بهره مند است ؟

ایشان در ادامه افزودند : روایت داریم هرکه حاضر در نمازجمعه با مسلمان ها ، مشهد عام مومنین بشود ، از آنجایی که اینهمه مومنین اجتماع کرده ایم ، آیا در میان ما یک نفر دلش بشکند و یک نفر از خدا مسألتی داشته باشد و دعایش مستجاب بشود پیدا نمیشود؟ این احتمال را باید بدهیم که در میان این جمع ، یک نفر دعایش مستجاب بشود ؛ یک نفری آمینش مستجاب بشود ؛ آنوقت همه بهره میبریم ؛ و در این شرایط است که می فرماید خیلی دور است که بخشوده نشود مومن حاضر در مراسم نمازجمعه.

آیت الله معلمی در ادامه افزودند: سازمانی در دنیا وجود دارد به نام دیده بان حقوق بشر ؛ این سازمان دیده بان حقوق بشر کجا مستقر است؟ ؛ دفترش و مرکزیتش؟ در خود آمریکا ؛ همین سازمان دیده بان حقوق بشر ، با استفاده از اطلاعات به دست آمده از سایت وزارت کشور عربستان ، یک چیزی را نقل میکند . الآن وزارتخانه ها در همه ی کشورها سایت دارند ، از سایت وزارت کشور عربستان ، مطلبی را به دست آورد سازمان دیده بان حقوق بشر ، که دوهزار و سیصد و پنج نفر در زندانهای عربستان بیش از شش ماه بدون محاکمه به سر میبرند .خود همین سازمان دیده بان حقوق بشر میگوید در حالی که طبق قوانین خود عربستان بازداشت موقت بیشتر از 5 شبانه روز نباید باشد ؛ بعد از 5 شبانه روز ، باید تعیین تکلیف کنند و اگر میخواهند در زندان نگه بدارند باید با حکم دادگاه و حکم محکمه این کار را بکنند . اما سازمان دیده بان حقوق بشر میگوید 2305 نفر بیش از شش ماه بدون محاکمه ، ولی بعضاً در مان همین 2305 نفر آدم هایی هستند که بیش از 10 سال بدون محاکمه در زندان عربستان به سر میبرند . آنوقت رئیس جمهور آمریکا میرود آنجا رقص شمشیر میکند با پادشاه سعودی ، و ما متهم هستیم از جانب ایشان به نقض حقوق بشر . این وضع دنیای امروز است . امام راحل که درآستانه ی سالروز ارتحال او قرار داریم ، هدفش از انقلاب چه بود ؟ مومنین ، دوستان ، واقعاً آنهایی که فرصت دارند و فراغت دارند ، به جای اینکه فرصت را آدم بیهوده بگذراند ، بیاییم از این فرصت ها استفاده کنیم،این وصیت نامه ی امام را حوصله کنیم بخوانیم. امام برای مقابله با استکبار جهانی قیام کرد . خدا میداند که میشود . سالروز ارتحال امام همان سالروز آغاز رهبری رهبر معظم انقلاب هم هست ؛ و این رهبر امروز ما تا به امروز در راستای خطّ امام عمل کرده الحمدلله،و واقعاً ، حقیقتاً در میان مسئولین رده ی بالای کشور ما ، هیچ کسی به اندازه ی رهبر ، پاسدار اندیشه ی امام نبوده و نیست . دو ، سه سال قبل ، در مرقد ، در سالگر ارتحال امام فرموده بود تحریف دارد میشود امام ، یعنی چه؟ ؛ یعنی سخنان امام را وارونه معنا کنند و نشنیده بگیرند و به فراموشی بسپارند . البته این هجمه و نفوذ دشمن در درون ما تنها مال الآن نیست ؛ زمان امام راحل هم بوده است . آن زمان هم ناسازگاری بوده است . همه ی دور و بری ها اگر مقلّد بودند ، مثل شهدا و رزمندگان ادامه میدادند راه را ؛ اما نه ، بعضی ها برای خودشان ، خودشان را صاحب نظر میدانند و میخواهند به نظر خودشان عمل کنند . ولی این جرأت را هم ندارند که به مردم بگویند ای مردم ، شما فقط ازما تقلید کنید . دقیقاً سخن بر این منوال است . خط امام ، راه امام ، سرمایه ی سنگینی که رزمندگان ما ، شهدا، جانبازان ، سالم برگشته های از جبهه ، چه زحماتی را متحمل شدند ، چه سختی هایی را که نکشیدند . کشیدند سختی ها را برای اینکه این راه ادامه پیدا کند .

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: نمایندگان مجلس سوالی را از رئیس جمهور طرح کرده بودند ؛ با فشار دولت ، با مذاکره با نمایندگان ، و اینکه سخنگوی دولت هم می آید رسماً میگوید نمایندگان مجلس به جای سوال از رئیس جمهور ، با دولت تبادل نظر کنند .  ببینید ، نمایندگان مجلس ، نمایندگان مردمند . باید حرف مردم را بزنند و باید منافع مردم را ، مصالح مردم را در نظر بگیرند . این مردم شهید دادند نه عنوان وزرا . این مردم آسیب دیده اند . 50 نفر از نمایندگانی که سوال از رئیس جمهور را اول امضا کرده بودند ، بعد رفتند امضای خودشان را پس گرفتند . وقتی 50 نفر پس گرفتند ، طبق آیین نامه ، دیگر از برنامه ی عملکرد مجلس خارج میشود آن سوال.

ایشان قسمت انتهایی خطبه دوم فرمودند: راه امام را رهبری معظم انقلاب دارد ادامه میدهد ، اما در رهبری ؛ رهبر نیاز دارد به بازوان اجرایی ؛ سه قوّه ، بازوان اجرایی باید باشند برای رهبری ، رهنمود رهبری را دولت و مجلس و قوه ی قضاییه باید اهمیت بدهد . دولت با رأی ملت انتخاب میشود . مجلس با رأی ملت انتخاب میشود ؛ هشیاری ملت در تشکیل مجلس ، در تشکیل دولت ، خیلی کارها میتواند انجام دهد. خدا میداند و شما هم باید به ما حق بدهید که اگر خودتان در دوران دبیرستان و دانشگاه ، مثلاً استادی داشتید و خاطره ی خوشی از او داشتید ، قطعاً فراموشش نمیکنید ؛ من هم تقدیر الهی شده بود ، سه سال پای بحث امام بودم، و بحث ولایت فقیه امام را درک کردم.لذا با تمام وجود در برابر این تهاجم بیرونی و عواملی که در درون درست کرد دشمن ؛ همین نفوذ ، احساس مسئولیت میکنم.نفوذ کار را به اینجاها میرساند . این نفوذ همواره در طول تاریخ بوده . همراه پیروزی انقلاب بوده که بنی صدر نفوذی آمده بود . همراه پیروزی انقلاب قطب زاده ی نفوذی آمده بود . این که امام راحل میفرمود نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد ، این خوف را داشت . دشمن دست بردار نیست . آیا ما چاره ای نداریم حالا؟! بخدا چاره داریم . چطور اصل پیروزی انقلاب اتفاق افتاد؟کاری بس دشوار ، و غیر قابل تصور بوده . به ما میگفتند شما نمیخواهید به ایران برگردید؟! یعنی مأیوس بودند اینهایی که به درس امام میرفتند ؛ شرایط آنقدر سخت بود که این تهدیدات بود . یک ذره اخلاص . آنوقت لطف خدا تماشا بشود . اِن تنصروالله ینصرکم و یثبّت اقدامکم.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

 

صوت قرائت کلام الله مجید با نوای استاد علیرضا رضائی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اذان ظهر با نوای مؤذّن نوجوان جناب آقای فلاح:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نماز جمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای استاد سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
nris_img_2726.jpg

rl9l_img_2742.jpg

zigm_img_2744.jpg

jh48_img_2758.jpg

ilsj_img_2762.jpg

cb1i_img_2769.jpg

zryu_img_2785.jpg

w0dx_img_2790.jpg

g9gs_img_2794.jpg

qe1o_img_2822.jpg

rs7_img_2845.jpg

o1lo_img_2867.jpg

zlvc_img_2871.jpg

hpma_img_2893.jpg

2bhe_img_2897.jpg

uggy_img_2916.jpg

vdhk_img_2919.jpg

i80l_img_2921.jpg

x3qx_img_2929.jpg

00zi_img_2932.jpg

مطالب مرتبط