جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 21 اردیبهشت 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای طبری آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 92 و 96 سوره مبارکه واقعه کلام الله مجید ، فرمودند: از آغاز تا انتها این سوره سرنوشت بندگان خدا را در نهایت به سه دسته تقسیم نموده است . دسته ای سابقین یا مقربین ؛ دسته ای هم اصحاب یمین ، دسته ای هم اصحاب شمال ، و در اینجا در قسمت پایانی سوره از همان دسته ای که اصحاب شمال هستند ، تعبیر به تکذیب کنندگان گمراه فرموده است .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند: گمراهی دو قِسم است ، یک وقتی انسان گمراه است ، اما عناد و لجاج هم ندارد ؛  خیلی از مسیحی ها و سنّی ها هم حتی ممکن است همین حالت را داشته باشند . یعنی حقایق برایشان روشن نشده است.واقعاً قصور دارند ، اما مقصّر نیستند . خداوند اینها را نمیفرماید که اصحاب جهیم هستند.خیر.آن کسی که مکذّب است ، با تعمّد ، یعنی در عین حالی که گمراه است ، با تعمّد تکذیب میکند . گمراهی را پیشه نموده و بر گمراهی تداوم میبخشد و اصرار دارد . این میشود مقصّر و اصحاب جهیم.

ایشان در قسمت پایانی خطبه اول فرمودند: حجت الهی ، یک وقتی امام معصوم است ، اما یک وقتی هم خیر ، نایب امام است . در عصر غیبت صغری ، چهارتا نایب داشت امام زمان ؛ چهار نفر به نوبه ، مشخٌ بودند که اینها نایب امام زمانند و غیبت ، غیبت صغری بود . اما در عصر غیبت کبری ، «نایب» عام است ، (فقیه عادل) . حالا فقها زیادند ، در جمع فقهای عادل ، وقتی که یک دسته ی هفتاد و پنج نفر از فقیهان عادل ، فردی را برای تصدّی رهبری امّت در جایگاه نیابت از امام زمان«عج» به جامعه معرفی میکنند ، این میشود حجّت خدا . حجت غیر معصوم . یعنی اگر میخواهیم راه درست را برویم . اگر میخواهیم راه بندگی خدا را درست بپیماییم باید چشم به اشاره و گوش به فرمان رهبری باشیم.

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: ما برای دنیای خودمان در فکر آتیه ، ایام پیری ، یا به تعبیر دیگر ، ذخیره سازی برای ایام ناتوانی هستیم . اگر هشیار باشیم ، مهم تر از هر امری ، ذخیره سازی برای آخرت ، پایان کار ،لحظه ی پس دادن حساب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه ی ماه مبارک رمضان ، ماه ضیافت الله هستیم فرمودند: مقدّمتاً این هفته را باید مومنین ، نظافت مساجد ، تکریم مساجد ، آماده سازی برای ضیافت الهی را در برنامه داشته باشند . البته و صد البته مسجد تنها برای ماه مبارک رمضان نیست ؛ مسجد برای همیشه است . اما چه کنیم که این نقص را داریم . ماه رمضان ، حالا هفته ی بعد میبینید که جمعیت ماشاءلله هم بیرون و هم شبستان بیرونی هم پُر خواهد شد و جا  کم خواهیم داشت . این یک نقص است واقعاً برای جامعه ی ما .یک نقص دینی . برای خاطر اینکه بندگی خدا که فصلی نیست . بندگی خدا مستمر است . در طول هر بیست و چهار ساعت ، پنج بار ، سفارش حضور در مساجد شاهد بر این امر است .  از آقا امام صادق سلام الله علیه ، راوی خبر میگوید من شنیدم: امام صادق میفرمود: شکت المساجد الی الله تعالی الذین لا یشهدونها من جیرآنها. شکایت میکند مسجد نزد خدا از آنهایی که حاضر نمیشوند در او ، مخصوصاً از همسایگان مسجد . تا جایی که صدای اذان را میشنوند . فاوحی الله الیها و عزتی و جلالی؛ خدای رحمان آرامش میدهد به زمین مسجد ، و به فضای مسجد . تسلّی خاطر او سوگند یاد میکند که  لا قبلت لهم صلاه واحده؛ آنهایی که اهل مسجد نباشند ، اگر در خانه نماز بخوانند ، نماز مقبولی ندارند . و لا اظهرتُ لهم فی الناس  . این روایت را امالی شیخ طوسی دارد ، هزار سال قبل . کافی دارد بیشتر از هزار سال قبل . اینها چیزی نیست که تازه درست کرده باشد کسی . اینها کلمات نورانی معصومین است . و لا اظهرتُ لهم فی الناس عداله و لا نالتهم رحمتی و لا جارونی فی جنتی ؛ به رحمت من نخواهند رسید ، و توقع مجاورت ، و نه ورود. یک وقتی آدم وارد بهشت میشود . یک وقتی همسایه ی بهشت میشود . حتی توقع همسایگی بهشت را هم نباید داشته باشد کسی که ادعای ایمان و مسلمانی دارد ، اما بی اعتنای به نماز و مسجد است . خیر ، باید جدی گرفت ، هم امر اقامه ی نماز را باید جدی گرفت و هم امر حضور در مساجد را .

ایشان در ادامه فرمودند: خوشبختانه در این هفته در لبنان انتخاباتی برگزار شد ، این خاندان پلید سعودی ، که پول نفت مفت دارند و خیلی هم خرج کردند در آنجا ؛ خیال میکردند دلارشان رأی میسازد . اما خوشبختانه نتیجه ی انتخابات این شد که اکثریت غالب کرسی ، یعنی بالای به اصطلاخ نصف بعلاوه ی یک ، از آنِ حزب الله و هم پیمانان حزب الله شده است. تاجایی که رئیس جمهور مسیحی لبنان از انتخابات این تعبیر را داشت : برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه را به مردم لبنان تبریک میگویم . انتخابات سالم ، بدون حاشیه ، و نتیجه ی بسیار مبارک . و خود آن سعد حریری که به نوعی عامل آل سعود است در لبنان ، خودش هم شکست را پذیرفت . گفت به آننتیجه ی مطلوبی که مورد نظر بود نرسیدیم در این انتخابات . یعنی غلبه ی قدرت ایمان بر پول خرج کردن عوامل استکبار نمایان شد.یکی از زمینه های عصبانیت آمریکایی ها هم همینجاست . آنها میخواستند حزب الله را به قول خودشان نابود و ریشه کن کنند . اما مردم لبنان با صدای رسای رأی که از صندوق ها در آمده است به دنیا و به چشم آمریکایی ها کشیدند که ما حزب الله را میخواهیم ؛ علیرغم و به کوری چشم بدخواهان حزب الله ، حزب الله محبوب ملت لبنان است و مایه ی عزت و افتخار است . خب این حزب الله ، جان گرفتنش در لبنان ، به برکت انقلاب اسلامی ایران بوده است .

ایشان در ادامه فرمودند : در جریان قرار گرفتید که رئیس جمهور آمریکا ، رفته داخل کنگره ی آمریکا ، آنجا یک صحبت طولانی که نبود ،  کوتاه بود ، اما در این سخنان واقعاً سخیف و پست و زشتی که هیچکسی در دنیایی که همپیمانان زیادی داشت آمریکا ، اما از همپیمانانش ، آنهایی که محرمانه با او همراهی میکنند ، رویشان نشده و جرأت نکردند حمایت کنند از این موضع ترامپ . بله ممکن است پشت پرده هماهنگی داشته باشند . کسی که آشکار کرد حمایتش را از سخنان ترامپ ، اسرائیل بود و آل سعود . اینها آمدند حمایت کردند از ترامپ که او ملت ایران را تحدید کرد . مثل اینکه این بدبخت بیچاره ، در جریان کار نبوده که آمریکا لشگر کشیده بود در صحرای طبس و چه نتیجه ای دریافت کرد . این بدبخت بیچاره نمیداند که این انقلاب پشتوانه ی الهی دارد و این پشتوانه ی الهی بود که کمر استکبار را در جنگ هشت ساله شکست ؛ همه ی توان استکبار تمرکز پیدا کرده بود برای شکستن جمهوری اسلامی ایران ؛ ولی به فضل الهی به عقب نشستند همه ی عوامل استکبار ، نه ذره ای از خاک ایران و نه ذره ای از اعتبار و حیثیت نظام ایران لطمه ندیده ، بلکه عزت مضاعفی در عالَم پیدا کرده است . این آدم نادان خرفت ، خب یک خیره سری دارد ، ولی تردید نکنید که عنقریبٍ به فضل الهی سرش به سنگ خواهد خورد در برابر اراده ی ملت مومن و انقلابی ایران.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در ادامه افزودند: خروج آمریکا از برجام خب یک بار دیگر برای بعضی ها تجربه بوده است . البته خب خیلی ها از پیش میدانستند که نیازی به تجربه نداریم . مَثَل معروفی است که میگویند : کور در چاه فتَد معذور است ، عذرش این است که چشمش کور است . اگر یک نابینایی واقعاً در مسیر راه به چاله بیافتد ، هرکسی میبیند ترحَم میکند ، میرود دستش را میگیرد بلندش میکند و نوازشش میدهد ، برای اینکه مشکل داشت ، و پیش پایش را نمیدیدی و افتاد . ولی اگر آدم بینا و توانمند که میتواند ببیند ، او اگر سر به هوا حرکت کند و پیش پای خودش را نبیند و برود بیافتد در چاله ، هر عاقلی هم حق دارد ملامت کند ؛ ولی الآن من عرض میکنم که مومنین ، جای ملامت کردن و بگو مگو کردن هم نیست .حتماً خیلی از شما شنیدید پریروز  مقام معظم رهبری چه بیانات روشنگر که واقعاً بیّنات و حجت است ؛ یعنی اگر به قدرت خدا آقا امام زمان سلام الله علیه الآن ظاهر بشود ، بگوییم حجت خدا ، ولی خدا ؛ تکلیف ما الآن چیست ؛ آیا غیر از همین رهنمود ها تکلیف دیگری برای ما مشخص میکند که به فضل الهی نایب به حقّش رهنمودهای لازم را به موقع ادا میکند . خب معذلک یک خوشبینی داشتند که آقا فرموده بودند ابتدای کار بعضی از مسئولین و معاریف آمده بودند پیش من و اصرار داشتند که شما از هسته ای صرف نظر کنید تا آمریکا از خباثت و شیطنتش دست بردارد ؛ آقا فرمود من به آنها گفتم آمریکا هسته ای را بهانه میکند ؛ اگر امروز از هسته ای دست برداریم و کوتاه بیاییم ، فردا بهانه ی دیگر پیش میکشد . آقا فرمود به من میگفتند: نه این طور نیست . شما اگر هسته ای را رها کنید آنها کوتاه می آیند . خب دیدید که ما از بیست درصد غنی سازی هسته ای کوتاه آمدیم ؛ آمدیم پایین سه و نیم درصد که همه ی اهل عالم میدانند سه و نیم درصد و  پنج درصد ، هرگز نمیتواند بمب اتم بسازد . دیدند که ما در دانش هسته ای کوتاه آمدیم و فقط به صنایع هسته ای اکتفا خواستیم بکنیم . اما همین را هم الآن تحمل نکردند زا ما و بهانه می آورند . مسأله ی خصومت آمریکا را هم فرمود امر جدی و مهمی است و نباید احساساتی برخورد کنیم . دشمنی آمریکا مستمر و عمیق است . این که آقا میفرماید احساساتی برخورد نکنیم یعنی لحظه ای نباشد ، بدانیم که دشمن داریم و مستمراً دشمن در صدد آسیب زدن به ماست . پس ما هم باید طراحی و برنامه ریزی  و هشیاری مداوم را برای مقابله با چنین دشمنی داشته باشیم . مومنین وعده ی خدا حق است . خدا وعده داد مومن آماده باش برای دفاع ، لازم نیست درگیر هم بشوی . {{ وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ }} تو مهیا و آماده برای دفاع باش ، خداوند هراس به دل دشمن می افکند و دشمن را سر جایش می نشاند . اراده . نه اینکه ذلّت نشان دادن در برابر دشمن .و نه اینکه خود را ضعیف شمردن در برابر دشمن . نه . باید در برابر دشمن قد عَلَم کرد و مقاوم ایستاد ؛ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم.آنهایی که با پیغمبر هستند ، آنهایی که با قرآنند ؛ آنهایی که با دین خدا هستند بر دشمنان خودشان سخت و محکم هستند.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

در پایان مراسم نمازجمعه ، مردم شهید پرور و ولایتمدار شهرستان قائم‎شهر در اعلام انزجار از تکرار عهدشکنی دولت مستکبر آمریکا در قرارداد برجام راهپیمایی کردند و مواضع دینی ، سیاسی و ملّی خود را به همگان نشان دادند.

 

صوت اذان ظهر با نوای جناب سید رضا میرزا آقایی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نمازجمعه به امامت آیت الله معلمی و تکبیر نماز و تعقیبات مشترکه با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
pgc1_img_0715.jpg

91az_img_0716.jpg

ebie_img_0723.jpg

j11u_img_0742.jpg

jizy_img_0784.jpg

ul6v_img_0791.jpg

x8rr_img_0804.jpg

zpwl_img_0815.jpg

8c4_img_0825.jpg

qkic_img_0833.jpg

w2rv_img_0843.jpg

3lj1_img_0866.jpg

wh9_img_0922.jpg

ty7_img_0936.jpg

se35_img_0946.jpg

0xse_img_0966.jpg

مطالب مرتبط