جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 11 اسفند ماه 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه یازدهم اسفند ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با قرائت زیارت عاشورا با نوای کربلایی یاسین محمدی و اجرای جناب آقای  مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای رنجبر ریاست محترم کمیته امداد امام خمینی«ره» شهرستان قائم شهر و اقامه اذان با نوای جناب آقای بابکی ، خطبه های نمازجمعه توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی قرائت شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در آغاز خطبه اول ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا و پرهیز از محارم الله ، و تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امّ البنین سلام الله علیها فرمودند: ویژگی های شخصیتی حضرت ام البنین بسیار متعدد است که یکی از آنها ادب حضرت ام البنین سلام الله علیها بوده که این ادب و اخلاق که زینت انسان است و موجبات رشد و کمال انسانی را فراهم میکند ، از جانب آن حضرت به فرزندش حضرت ابالفضل العباس به ارث رسید.

خطیب این هفته ی نمازجمعه شهرستان قائم شهر در ادامه خطبه اول فرمودند: شجاعت به درگیری بر اثر کوچکترین اختلافات در کوچه و خیابان نیست ؛ گر بر سرِ نفسِ خود امیری مَردی ؛ شجاع آن رزمنده ای است که در 8 سال دفاع مقدس ، وقتی که در مقابلش یک عراقی مجروح افتاد و ممکن است مدتی بعد کشته بشود ، ولی حین انفجار شیمیایی ، این رزمنده ی شجاع ماسک را از صورت خود برمیدارد و به صورت این عراقی اسیر مجروح میگذارد.این شجاعت است و مکتب علوی و مکتب ابالفضل العباس است. کجای دنیا این چنین مکتبی سراغ دارید؟ بلکه در مقابلش نمونه های داعشی های پلید را دیدیم که با محسن حججی ها که اسیر دست آنها بودند چه کردند .

ایشان با اشاره به روز تجلیل از مادران و همسران شهدا فرمودند: مادران و همسران شهدا ، این  شجاعت و اخلاق همانند ام البنین را داشتند که با رشد اینچنین فرزندانی آنها را به این کمالات معنوی رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در آغاز خطبه دوم با حمد الهی ، و سلام و صلوات بر رسول مکرّم اسلام و ائمه ی معصومین ، خود و جمیع نمازگزاران را به تقوای الهی و دوری از معاصی دعوت فرمودند.

ایشان با اشاره به تلاش گسترده ی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای مقابله ی با ایران اسلامی افزودند: اینها وقتی پی در پی عدم موفقیت های خودشان و پیروزی های گسترده ی روز به روز جمهوری اسلامی و جبهه ی مقاومت را نظاره میکنند ، قاعدتاً نمیتوانند ساکت بنشینند ؛چرا که دشمن هستند.امروز همین دشمن معتقد است که ایران اسلامی و اسلام ولایت فقیه  یک اَبَرقدرت معنوی است.فلذا در داخل و در بیرون از مرزها تلاشهای گسترده ای انجام میدهند .

ایشان با اشاره به تلاش برای چالش های امنیتی و آشوب توسط یک گروه تابنده ی از دراویش در خیابان پاسداران تهران که بحمدالله ناکام ماندند فرمودند: اینها قطعاً پشت سرشان صهیونیست ها و آمریکایی ها بوده اند ؛ اساساً معاندین در پی این هستند که بروند در مکتب شیعه ، یک فرقه ی منتسب هرچند کوچک را پیدا کنند ، و این فرقه ی کوچک را بزرگ نمایی کنند و بگویند شیعه یعنی همین . این سیاست کهنه ی دشمنان است. با هدف اینکه آسایش و امنیت را از مردم بگیرند و نگذارند مردم به این قدرت خودشان افتخار کنند . ناامیدی را ایجاد کنند در بین مردم و همینطور ناامیدی را در بین مسلمانان سایر نقاط دیگر. ولی بحمدالله با حضور گسترده ی مردم ، همواره تمام این توطئه های پشت پرده ی آنها با شکست مواجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به تلاش دشمن و ایادی استکبار در جهت کشف حجاب افزودند : بعضی ها را فریب میدهند که روسری ها را بردارند و کشف حجاب کنند ؛ به بهانه ی آزادی . در حالی که همه جای دنیا قوانین باید اجرا بشود . قانون یعنی لازم الاتباع. چنانکه پیامبر اسلام وقتی که در مدینه حاکمیت را شکل دادند ، با یهودی ها ، با مسیحیت حجاز پیمان بستند که اگر میخواهید در این کشور باشید ، قوانین حکومت اسلامی را باید مراعات کنید . نمیتوانید بگویید من یهودی هستم و در بازار مسلمین روزه بخوری . و نمیتوانی بگویی من مسیحی هستم و حجاب را در جامعه ی قانونمند اسلامی مراعات نکنی. این قانون مشترک مملکتی است که 98 درصد مردم به آن رأی دادند . قانونی که خون بیش از 220000 شهید پای این قانون ریخته شده است . لذا انتظار ما از نیروی انتظامی این است که با متخلفین به صورت جدی برخورد کند . ضمن اینکه تشکر میکنیم از اخلاق مدبّرانه ی برخی از پلیس ها که تذکر میدهند صرفاً که  خانم حجابت را مراعات کن ، ولی این کار یک کهنسال و یا کار یک روحانی است ؛ قانون وقتی دارد نقض میشود ، نیروی انتظامی مجری قانون است . مقابله ی با اخلال گران ، و کسانی که واقعاً امنیت را از بین میبرند ، و ناامنی ایجاد میکنند قطعاً خواسته ی همه ی مردم ایران اسلامی است و کسی که سوار خودرو میشود و افراد بی گناه را زیر خودروی خودش عامداً به سبک داعشی ها میکُشد باید قصاص بشود و در اسرع وقت به اعدام برسند . نه اینکه یک مدت طولانی بگذرد.

ایشان در ادامه با تشکر از شهرداری و شورای شهر و افرادی که مسئول هستند بابت پیگیری احداث پل هوایی میدان جانبازان فرمودند: باید برای ترافیک داخل شهر هم تدبیری اتخاذ گردد و واقعاً یکی از اولویت های شهر ما پرداختن به بحث ترافیک و جدی گرفتن حلّ آن است .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه فرمودند: باید تشکر کنم از ورزشکاران فوتبال خودمان ، آقای علی قربانی و آقای علی علیپور که بازی های خوبی را ارائه میدهند و امیدواریم که آقای علی علیپور بتواند در جام جهانی بازی کند و برای ما و برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کنند ، و همچون بهداد سلیمی برای شهرستان ما نیز افتخار ایجاد کنند.

ایشان با اشاره به سفرهای معنوی راهیان نور فرمودند: عزیزانی که میخواهند برای ایام عید به سمت راهیان نور بروند و مقتل شهدا را به جوانان و نوجوانان نشان بدهند بسیار کار پسندیده ای است؛ ارزش های دینی که آنجا آفریده شده نباید فراموش بشود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به موقعیت ثبت نام برادران و خواهران در حوزه های علمیه فرمودند: قائم شهر حوزه ی علمیه ی خواهرانی دارد که بیش از 150 خواهر در آنجا مشغول تحصیل هستند و شما هم خواهرانی که توان دارند در این عرصه وارد بشوند ؛ فعالیت های گسترده ی فرهنگی و علمی قابل پیگیری است در این عرصه ، که مقام معظم رهبری هم فرمودند: پدیده حوزه های علمیه خواهران پدیده ی بابرکتی است .

خطیب این هفته ی نمازجمعه شهرستان قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه ی دوم فرمودند : جا دارد در این روزی که یاد مادران شهدا باید باشد تجلیل کنیم از مادر شهیدان بزرگوار صبوری ،  که این مادر بزرگوار در این ایام به رحمت خدا رفتند ، و دعا میکنیم برای مادر شهیدان بهرام و نظام علی لطفیان که ایشان هم در بستر بیماری ست و خداوند ان شاءلله ایشان را هم شفای کامل مرحمت بفرماید.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای بابکی اقامه شد.

قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکر نوجوان جناب یاسین محمدی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
سخنرانی جناب رنجبر(ریاست محترم کمیته امداد امام خمینی«ره» قائم شهر) پیش از خطبه های نمازجمعه:
دانلود فایل با لینک مستقیم
اقامه اذان ظهر با نوای جناب بابکی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نماز جمعه به امامت حجت الاسلام حسینی،و تکبیر نماز با نوای جناب بابکی:
دانلود فایل با لینک مستقیم

p5lg_img_1974.jpg

ym6g_img_1982.jpg

5vkv_img_1983.jpg

z00_img_1989.jpg

0zz7_img_1998.jpg

6on8_img_2008.jpg

asdd_img_2030.jpg

o2mf_img_2064.jpg

jcha_img_2103.jpg

0yvt_img_2071.jpg

pae_img_2074.jpg

jfl5_img_2082.jpg

mdne_img_2117.jpg

ttam_img_2137.jpg

1ykg_img_2149.jpg

ngr_img_2157.jpg

ou8q_img_2161.jpg

ov35_img_2164.jpg

مطالب مرتبط