جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 4 اسفند 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه چهارم  اسفند ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای  سعید طبری ، قرائت زیارت آل یاسین با نوای کربلایی محمد حاجیان آغاز ،  و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 63 اِلی 67 سوره مبارکه واقعه کلام الله مجید ، فرمودند: زارع به معنای رشد دهنده ، و رشد دهنده هم خدا است. زرع  کار خداست . اما آماده سازی زمین به معنی زیر و رو کردن و کِشت و کار کردن و بذر افشاندن تعبیر به حرث میشود که کار کشاورز است.

ایشان افزودند: گاهی آدم از دنیا با دست خالی می رود ، گاه هم با دست پُر؛که دست پُر همان بندگی خدا است؛ پایبندی به صداقت ، صله ی ارحام ، احترام به پدر و مادر ، احترام به همسر ؛ همه ی اینها آداب دین و آداب بندگی خدااست.بندگی خدا فقط سر به سجده گذاشتن نیست که سر به سجده گذاشتن ، یکی از مظاهر بندگی خدای رحمان است و بسیار هم با ارزش و زیبا است. ولی در همه ی شئونات باید تابع فرمان خدا بود .چه در زندگی خانوادگی ، چه در زندگی اجتماعی و سیاسی ، همه ی رفتارها را با موازین دین خدا تطبیق بدهیم.که اگر این نشد ، در آخر احساس خواهیم کرد نعوذبالله که ما محروم از دنیا می رویم.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان در قسمت انتهایی خطبه اول با اشاره به آیات و روایات فرمودند: برای اینکه انسان گرفتار خسارت و محرومیت نشود باید ببیند وظیفه ای که از سوی خدای رحمان به او محوّل شده چیست . تکلیف او در مسیر زندگی ، هم در مسیر عبودیت و بندگی ، و هم در روابط خانوادگی و اجتماعی و همه جا ، اگر خدا لحاظ شود آنگاه انسان موفق است و موقع رفتن از دنیا با دست پُر می رود ، وگرنه خسارت میبیند و خسارت او قابل جبران نیست .

امام جمعه شهرستان قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: باید دید چقدر جامعه ی دینیِ ما به امتیازات نشانه های پیغمبر آخر الزمان و ویژگی های دین اسلام و امّت خاتم الأنبیا است اهمیت میدهد. اگر کسی اصلاً اهل نماز جماعت در مسجد و اهل جمعه نباشد ، چگونه در صف امتان خاتم انبیا میخواهد جای بگیرد؟ باید آن نشانه ها را احیا کرد و زنده نگه داشت و پیوستگی پیدا کرد به این نشانه هایی که مربوط به پیغمبر آخرالزمان و امتان خاتم انبیا میشود. امت اسلام باید منظّم و به موقع عمل کند؛هرکجا میهمانی رفت هم ، نزدیکترین مسجدی که محل اقامه ی نمازجماعت و یا جمعه است برود حضور پیدا کند . بی اعتنا به این ارزش های بزرگ دینی که از امتیازات پیامبر عظیم الشأن اسلام خاتم انبیا محمد مصطفی است نباشد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به برکات خطبه های نمازجمعه به واسطه ی اشارات و تفاسیر کلام الله مجید فرمودند: در خطبه ی دوم هم دعوت به تقوا و نصیحت و موعظه و ضمناً آنچه را که مصالح جامعه است مطرح میشود ؛ که باید زمینه سازی امر به معروف و نهی از منکر بلا انقطاع باشد ؛ که اگر امر به معروف و نهی از منکر تعطیل بشود همه چیز از دست می رود که به تعبیر امام راحل در تحریر الوسیله (بها تقام الفرائض) امر به معروف فراموش اگر بشود ، بقیه ی واجبات دینی هم از دست میرود . همه ی احکام دین در سایه ی امر به معروف است. واقعاً سزاوار است همه همدیگر را امر به معروف و یاد آوری و تذکر داشته باشیم .

ایشان در ادامه فرمودند: صریحاً یک روزنامه ی آمریکایی نوشت که واشنگتن در حال تنگ تر کردن حلقه ی محاصره علیه ایران است ؛ اینکه آمریکا را راضی نگه بداریم ، معنایش این است که نعوذ بالله اسلام را دفن کنیم و کنار بگذاریم .اما اگر پیرو خطّ امام باشیم ، امام قرص و محکم مقابل آمریکا ایستاد و بعد از امام ، جانشین او هم قرص و محکم ایستاد ، ولی متأسفانه بعضی از دستگاه های اجرایی ما کم می آورند . شما ببینید حالا آن جمله ی روزنامه ی آمریکایی که میگفت «واشنگتن در حال تنگ تر کردن حلقه ی محاصره علیه ایران است ،انتقال دلار آمریکا از کشورهای منطقه به ایران را دچار اخلال میکنیم.» خب در یک همچین شرایطی به جای اینکه دولت در صدد کنترل بازار ارز بیافتد ، سه وزیر و یک معاون رئیس جمهور را مأمور بکنند ، شما بروید پیگیری کنید این جاسوسی که در زندان خودکشی کرد آیا جاسوس بود یا نبود؟! ؛ واقعاً حکمتی داشت که امام از روز اول فرمود : هم ارتش باشد و هم سپاه ؛ دستگاه اطلاعات ، یک وزارت شده ، وزیر در اختیار دولت قرار گرفته ، پیشنهادی به مجلس داده شد و مجلس مصوب کرد ، قانونی شد که در درون سپاه هم اطلاعات تشکیل بشود و ضابط قانونی برای دستگاه قضائی باشد . اطلاعات سپاه جاسوسان را دستگیر کرد و اعتراف گرفت از آنها . آن جاسوس بی حیا وقتی که دید اسناد و مدارک رو شده و جاسوسی آنها ثابت شده ، رفته که زودتر خودش را خلاص کند و خودکشی کرد . حالا برای خودکشی یک جاسوس درداخل زندان ، سه وزیر و یک معاون رئیس جمهور مأمور بشوند کمیته تشکیل بدهند بروند تحقیق بکنند! درحالی که وظیفه ی آنها نیست ، وظیفه ی قانونی آن دستگاه اطلاعاتی بوده و دستگاه قضائی هم جایگاه قانونی برای رسیدگی دارد و دارند عمل میکنند .اما اینهمه برای برجام پُز داده شد ، خیلی از شماها شاید یادتان باشد ، من بارها همان ایام عرض میکردم که اینقدر ذوق زده نباشیم نسبت به برجام که این فتح الفتوح است و شقّ القمر کردیم و برجام میدرخشد! ؛ خب نتیجه این شد که دشمن هم فکرش را میکرد که چگونه آسیب بزند ؛ هرقدر روی برجام بیشتر شعار داده شد و مانور شد آنها جَری تر شدند. حالا کار به کجا رسید؟ خود دبیر شورای امنیت ملی داخل این هفته گفت که اتحادیه ی اروپا تحرک لازم را برای حفظ برجام ندارد . مقام معظم رهبری که بارها تلویحاً میفرمودند و اخیراً فرمودند: «در قضیه ی مذاکرات هسته ای ، به خارجی ها اعتماد کردیم ، و از اعتمادمان سودی نبردیم» . این بیان مقام معظم رهبری است. وقتی که مقام معظم رهبری میفرماید ما اعتماد کردیم به خارجی ها . یعنی مذاکره کنندگان ما اعتماد کردند . خواسته ی دولت بود . مقام معظم رهبری هم آن موقع فرموده بودند:«خوشبین نیستم ، ولی مخالفت هم نمیکنم» .حالا شما که مدعی هستید امیدوارید که همه ی مشکلات حل میشود ، خب بروید عمل کنید ؛ رفتید اعتماد کردید ، سودی هم نبردید .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار آذربایجانی ها و تبریزی های غیور ، فرمودند: همه میفهمند که اگر مدیر دستگاه های ما روحیات جهادی داشته باشد و بسیجی باشد و اهل تشریفات نباشد و علاقه به خدمت و کار داشته باشد ، تحول بهتر ایجاد میشود.

امام جمعه قائم شهر با اشاره به قضیه ای که در شب شهادت بی بی دوعالم ، عصر دوشنبه ی گذشته در خیابان پاسداران تهران اتفاق افتاد  فرمودند:اینها همینجور خلق الساعه و تصادفاً همدیگر را پیدا کردند؟ قطعاً خیر . اینها طراحی های قبلی داشتند ؛ سربازان گمنام آقا امام زمان چرا طراحی های اینها را کشف نکردند؟ گاهی عناوین پوشش است ؛ اینکه میگویند اینها درویش یا صوفی بودند ! این حرف ها چیست؟! هر کسی بودند ، فریب خورده ، مزدور عوامل استکبار شدند. آنوقت گفته شود که نیروی انتظامی ما با دست خالی برود با اینها مذاکره کند؟! . واقعاً جای تعجب دارد ، این چه تدبیری است؟ نیروی انتظامی که میخواهد به سراغ اغتشاش گران قمه به دست برود ، دست خالی برود؟! این عاقلانه است اصلاً؟! ؛ مأموری که میخواهد برای دیگران تأمین امنیت کند ، خودش نباید امنیت داشته باشد؟!در جایگاه نماز و خطبه ایستادم ، مقابل شما مومنین ؛ من به چشم خودم در عربستان دیدم ، راننده ای   در عربستان داشت عبور میکرد ، تخلف کرده بود ، پلیس عربستان با آن باتوم سنگینی که داشت ، اول زده بود به کاپوت ماشین آن آدم و واقعاً کاپوت فرو رفت ، بعد آدم پیاده شد ،پلیس عربستان گذاشت زیر گوش آن راننده و بعد رفت دنبال جریمه کردن! آنجا نقض حقوق بشر نیست و رئیس جمهور آمریکا میرود رقص شمشیر میکند ، اما نیروی انتظامی ما باید دست خالی برود داخل خیابان که اگر دست خالی نرفته و مسلح بوده نقض حقوق بشر میشود و ما را محکوم میکنند . این کوتاه آمدن در برابر شرارت و اشرار ، نه به نفع دولت است و نه به نفع ملت . خب این راننده ای که میبیند و هدف میگیرد آدم را زیر بگیرد ، بعد فردا وکیل بگیرند بگویند که آقا «او قصد قتل نداشت! حالا با ماشین تصادف کرد ، در تصادف اگر کسی فوت شده قانون میگوید دیه!» ؛ آقا این آدم مفسد فی الأرض است ؛ این آدم محارب است. اینها را میگویند بصیرت و فهم. این آدم برای ایجاد ناامنی ، اینگونه عمل کرده . دوتا افسر ، یک سرباز ، یک بسیجی ، ناحق و ناروا آسیب ببینند. واقعاً خیلی جای تأسف است . ببینید ، مدافعان حرم از ایران رفتند داعشی ها را خلاصه فرو نشاندند در سوریه . اما الآن آدم شرور بیاید برود دم در پاسگاه نیروی انتظامی مهلت تعیین کند برادرم را تا نیم ساعت دیگر آزاد کنید و تهدید بکند اینگونه نیروی انتظامی را؟! . اینها از کجا این جرأت را پیدا کردند؟ این سوال که اینها آیا از ثمرات و برکات برخاسته از منشور حقوق شهروندی است؟ ؛ میدان دادن و روحیه دادن به اشرار برای ایجاد این ناامنی ها ؛ چه را میخواهند سرپوش بگذارند؟! خلاصه وعده شده بود که گرانی مهار میشود ، وعده شده بود که دلار پایین میاید و بالا نمیرود ؛ ولی دلار برود به مرز 5000 تومان . باز هم همچنان ما بر برجام بنازیم و افتخار بکنیم؟!

ابوالشهیدین آیت الله معلمی با اشاره به حوادث تلخ و ناگواری که هم در مسیر قطار و هم در مسیر هواپیما ظرف این چهار سال اتفاق افتاد ادامه دادند:  آن حادثه ی قطار در حوالی دامغان و آن تعداد آدم ها . و اخیراً هم باز 25 واگن در حوالی نیشابور واژگون شده ؛ هواپیمای مسافر بری تهران-یاسوج اینچنین شده ؛ آقای وزیر راه و شهرسازی؛ شما خیلی هم استاد و خیلی هم دانا و خیلی هم هنرمند و خیلی هم فنّی ؛ اما حالا رها کن این جایگاه را تا دیگری در این جایگاه بنشیند ، شاید ان شاءالله این حوادث و خسارتهای سنگین تلفات قطار و تلفات هواپیما کاسته بشود ؛ خب حالا آن روزنامه های کذایی هم بنویسند که دلواپسان نگذاشتند هواپیمای نو بیاید . خب وقتی که برجام امضا شد ، پُز داده شد که هواپیمای جدید می آید ؛ هواپیمای جدید پس چرا نیامد؟! مگر قطار هم بنا بود که از خارج بیاید؟ ؛ نمیدانیم واقعاً چه سرّی است! ؛ خدایا به خودت پناه می آوریم ؛ خدایا به مقرّبین درگاهت سوگندت میدهیم این گرفتاری ها را از این ملت و نظام دور بگردان . ذخیره ی نافع انسان برای گذشتن از دنیا جز تقوا و پرهیزکاری نیست .توجه به خدا ؛ عدم دلبستگی به دنیا ؛ خدا را لحاظ کنیم.تا میتوانیم برای عائله ی تحت تکفّل خودمان ؛ و اگر مدیر و مسئولین برای آن جایگاه مسئولیتی که داریم به خدا پناه ببریم تا بتوانیم خدمت شایسته ای برای جامعه مان داشته باشیم.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید طبری اقامه شد.

 

صوت قرائت زیارت آل یاسین با نوای کربلایی محمد حاجیان:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت شعرخوانی جناب سعید طبری در وصف حضرت صدیقه اطهر فاطمه زهرا سلام الله علیها:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نماز جمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سعید طبری:
دانلود فایل با لینک مستقیم
i1cb_img_1728.jpg

kbcm_img_1734.jpg

s4ew_img_1802.jpg

4uqi_img_1816.jpg

ltab_img_1834.jpg

p3ue_img_1837.jpg

5pj7_img_1842.jpg

tlmw_img_1850.jpg

h2wi_img_1863.jpg

319e_img_1886.jpg

vko_img_1889.jpg

مطالب مرتبط