جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 13 بهمن 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه سیزدهم بهمن ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب مصطفی یوسف پور و قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکر نوجوان ، جناب یاسین محمدی آغاز ،  و پس از اقامه اذان ظهر به وقت شرعی با نوای مؤذّن جناب آقای دیلمی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 51 اِلی 56 سوره مبارکه واقعه کلام الله مجید ، فرمودند: غفلت از یاد خدا انسان را به ورطه ی گناه و معصیت می کشاند ؛ اما یاد خدا است که بازدارندگی ایجاد میکند و انسان را پای عَلَم تقوا نگه می دارد ؛ پاکدامنی و پرهیز از گناه و انجام واجبات در سایه ی یاد خدا است.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند:  ملاحظه ی خدای رحمان در هر قضیه و در هر کار لازم است. غفلت از یاد خدا ، آنی و لحظه ای ، اساس گرفتاری انسان می شود . ولی به یاد خدا بودن ، انسان را نگه دار است و دستمایه ی انسان برای نجات از گرفتاری های دنیا و آخرت است.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام الله دهه ی مبارکه فجر قرار داریم فرمودند: دلیل نامگذاری به یوم الله این است که یوم الله یعنی روزی که خدا قدرت خود را نشان داد ؛ چون واقعاً در شرایط سیاسی-اجتماعی آن ایام ، هیچ کسی احتمال نمیداد که روزی برسد امام برگردد به وطن ! ؛ تازه به صورت عادی ، به صورت یک نفر سفر کرده برگردد به وطن! ؛ چنین چیزی را محتمل نمیدانستند ؛ طلبه هایی که به درس امام می رفتند را ملامت و سرزنش می کردند که مثلاً شما پُل پشت سر را ویران کردید و مگر بنای برگشتن به ایران را ندارید؟ . بحث ولایت فقیه امام را آنهایی که محترمانه حرف می زدند ،نعوذبالله میگفتند: این حرف ها حرف های آرمانی و خیالی است! ؛ که مگر امکان دارد نظام شاهنشاهی ساقط بشود و یک فقیه و یک مجتهد برود جای او اداره ی امور کشور را به دست بگیرد ؟! ؛ آن ها این حرف ها را خیال بافی معرفی میکردند نعوذبالله. اما خدا را شکر که خدای رحمان ، وعده ی خود را که نصرت به مومنین مخلص و کسانی است که خالصاً لوجه الله ، جهاد در راه او داشته باشند محقق کرد.

ایشان افزودند: واقعاً یک چیزی که در جامعه ی ما جایش خالی است ، وصیت نامه ی امام رحمه الله است.وصیت نامه ای که در سی و شش صفحه ی آ چهار ، امام به خط خود نوشته است.حقیقتاً دولتِ در خطّ امام باید هر ساله اهتمام بورزد ، با استفاده از همین فرصت دهه ی فجر ؛ چرا وصیت نامه ی امام گسترده توزیع نمیشود؟ ؛ چرا همه گان در جریان وصیت نامه ی امام قرار نمیگیرند؟ . پریروز در مرقد امام راحل ، رئیس جمهور حرف هایی زد که این حرفهایش تشکر دارد واقعاً که امام به ما آموخت مقاومت را  و روی پای خود ایستادن را. آفرین ؛ ما هم همین ها را می خواستیم از شما و ای کاش همیشه همینگونه سخن بگویید. نَوه ی امام ، حاج سید علی آقا هم خیلی زیبا از مقام معظم رهبری دفاع کرد که حرف بسیار خوبی است .بخدا قسم ما همیشه توقعمان همین بوده . همینگونه اگر سخن بگویید دستتان را می بوسیم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با قرائت بخشی از وصیت نامه ی امام خمینی رحمه الله تعالی علیه ، افزودند: دست توانای خداوند است که می گوییم دوازده بهمن ، و بیست و دوی بهمن یوم الله است ، یعنی روزی که خداوند قدرت نمایی کرد . هر ساله این ایام فرصتی است برای بازنگری که هدف امام و انقلاب چه بود و الآن کجای کار هستیم ؛ و اگر واقعاً میبینیم مدیران و مسئولان ما در مسیر انقلاب و مسیر وصیت امام حرکت میکنند کمک و حمایت و تقویت کنیم و اگر خدای نکرده جایی ببینیم از آن خط امام ، گاهی خواسته و گاهی ناخواسته دارد فاصله ایجاد میشود ، آن جاها را تذکر بدهیم . امر به معروف و نهی از منکر کنیم .

امام جمعه شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به اینکه گاهی ما ممکن است بخواهیم به بهانه این که ملاحظه ی همدیگر را بکنیم سکوت میکنیم افزودند: خدا میداند امام غیر از خدا دیگری را ملاحظه نمیکرد و غیر از موازین دین خدا دیگری را ملاحظه نمیکرد.اگر ما هم عادت کنیم حق را و خدا را ، و تواصی به حق داشته باشیم ، قطعاً پیامدهایی هم دارد ، باید صبر پیشه کنیم و اگر توقع باشد که همیشه برایمان تعریف کنند و تشویقمان کنند  نمیتوانیم تواصی به حق داشته باشیم.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: داعش در سوریه و عراق برای شکستن مقاومت و برای  اینکه اسرائیل جان تازه بگیرد برای تعدیات و تجاوزات دست به ایجاد نا امنی زدند. قبلاً شنیده بودید که آمریکایی ها داعش را دارند از سوریه بیرون میبرند ، کجا بردند؟ الآن نشاندند در افغانسات که ظرف دو ماه ، بالای پنج ، شش انفجار سنگین و کشتن آدم های بی گناه ایجاد کردند.

ایشان در قمست پایانی خطبه دوم افزودند: با اشاره به شرایط تحریم های دوران دفاع مقدس افزودند: ما از آن شرایط عبور کردیم . ما توانمندیم ؛ بعضی ها که شخصاً ناتوانند ملت را به ناتوانی متهم میکنند . خیر ؛ هم ملت ایران توانمند است، هم جوانان تحصیل کرده ی ایران بحمدالله .نو آوری ها و فنّاوری ها و این همه پیشرفت ها در صنایع موشکی که داریم را چرا در صنایع عادی غیر نظامی نداریم ؟ برای خاطر اینکه آن مدیریت و آن استقامت و پایداری و آن تثبیتی که آنجا بود ، متأسفانه در صنایع غیرنظامی نداریم.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

 

صوت قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکر نوجوان جناب آقای یاسین محمدی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت تلاوت کلام الله مجید با نوای جناب آقای دیلمی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه اذان ظهرجمعه با نوای جناب دیلمی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی ؛ تکبیر و تعقیبات مشترکه با نوای جناب دیلمی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
z3v4_img_9349.jpg

y03v_img_9368.jpg

ou0z_img_9373.jpg

cmpa_img_9394.jpg

5mkj_img_9398.jpg

ylud_img_9404.jpg

p0v7_img_9407.jpg

iw8b_img_9432.jpg

p0ab_img_9436.jpg

ebf_img_9438.jpg

1p4_img_9458.jpg

bymh_img_9463.jpggk4t_img_9479.jpg

3m23_img_9513.jpg

1wps_img_9523.jpg

مطالب مرتبط