جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 29 دی ماه 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه بیست و نهم دی ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب قدمی و قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکر نوجوان ، جناب یاسین محمدی ، و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط جناب آقای دعاگو(ریاست محترم اداره محیط زیست شهرستان قائم شهر) آغاز ،  و پس از اقامه اذان ظهر به وقت شرعی با نوای مؤذن نوجوان جناب آقای ذاکری ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه 41 اِلی 48 سوره مبارکه واقعه کلام الله مجید ، فرمودند: خدا نکند انسان گرفتار غرور و غفلت بشود ؛ از فزونی نعمت ، و از برتری جایگاه ، گاهی آدم گرفتار غرور و غفلت میشود ؛ چنانکه امیرالمومنین سلام الله علیه می فرمود: سُکرُ الغَفلَهِ و الغُرورِ أبعَدُ إفاقَهً مِن سُکرِ الخُمُورِ ؛ یعنی غفلت مستی می آورد برای آدم ؛ و مستی اش هم طولانی مدّت است و به این زودی ها نمی تواند برگردد.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند: مؤمن و اصحاب یمین هم ممکن است که یک وقتی در دنیا گناه می کردند ، ولی به سرعت پشیمان می شوند و به دنبال توبه می روند ؛ لکن یکی از نشانه های اصحاب شمال این است که بر گناه و معصیت اصرار دارند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه اول با اشاره به روز موعود قیامت و رستاخیز فرمودند: خدایا به تو پناه می آوریم ، از شر غفلت و غرور ؛ خدایا ما را در همه حال ، آنی و لحظه ای از یاد خودت غافل مگردان و دعاهای ما را مستجاب بفرما و در پایبندی به موازین تقوا یاری بفرما.

امام جمعه شهرستان قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: تقوا موجب تقرّب الی الله است و زمینه ساز آن می شود که اصحاب یمین شویم و نامه ی عمل را به دست راست ما دهند و در عرصه ی محشر روسفید باشیم که لازمه اش داشتن روحیه ی تقوا و پرهیز از گناه و انجام واجبات در این دنیا است که امیدواریم که غفلت نکنیم.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در ادامه فرمودند: هفته ی گذشته جامعه ی ایرانی در نهایت بعد از 10 – 12 روز انتظار و چشم به راهی ، در غم جانباختگان سرنشینان کشتی نفتکش سانچی فرو رفته بود. از این جانباختگان ، عزیزی از این شهرستان بود ؛ عزیز راحل میلاد عنایتی که خدای رحمان ، او را با اولیاء خود و با شهدا محشور گرداند.

ایشان افزودند: متعاقب هشدارهایی که مقام معظم رهبری بعد از این فتنه ی اخیر داشتند ، چند نکته ی کلیدی در کلمات ایشان بود ، از جمله فرموده بودند بعضی ها دوست دارند با آمریکا پیوند داشته باشند ، و امیدبستن به آمریکا را خسارت محض معرفی کرده بودند.و تأکید بر حل مشکلات جامعه از قبیل گرانی و بیکاری که فرمودند: همچون زخمی هستند که مگس بر این زخم ها می نشیند ، و باید زخم را درمان کرد تا مگس فرصت پیدا نکند.درست است که ضد انقلاب بیرونی و عوامل استکبار بنا دارند که اصل نظام را بر هم بزنند ، اما بهانه ای که درست کردند تا مردم را با خودشان همراه کنند این بود که بیکاری و گرانی را عدم موفقیت بعضی از وعده ها را مطرح کردند که یار بگیرند .پشت صحنه هدف اصلی دشمن ، زیراب اصل نظام را زدن بوده و هست.حالا بعضی ها بیایند تحلیل کنند که مردم حرف دیگری دارند و آزادی می خواهند ؛ و بعضی از مسئولین دولتی هم ناپختگی کنند و یا مغرضانه بگویند : مردم با حاکمیت حرف دارند ، نه با دولت . این حرف را یکی از مسئولین ، متأسفانه در همین مازندران زده است در یک اجتماعی که همان جا هم حاضرین پرخاش کردند و عکس العمل نشان دادند به آن آدم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر با اشاره به سخن بعضی از مسئولین مبنی بر اینکه نمیشود فضای مجازی را مسدود کرد ، فرمودند : خب چه کسی گفته مسدود کنید؟ ، همه میگویند مدیریت و نظارت و اصلاح بشود . در خود ایالات متحده ی آمریکا فضای مجازی آزاد نیست  و  هدفمند کنترل شده است.یعنی خلاف سیاست هیئت حاکمه ی آمریکا کسی حق ندارد در فضای مجازی استفاده کند و مطلب بنویسد . و خود رئیس جمهور فرانسه هم صریحاً گفت ما نمیتوانیم فضای مجازی را آزاد بگذاریم . حالا ما در کشور خودمان اصرار داشته باشیم که فضای مجازی را نمیشود بست و باید آزاد باشد . هنر داشته باش و شبکه ی ملی بساز.فضای مجازی باشد و مفید باشد . خطرناک نباشد و سم پاشی نکند در اذهان جامعه و جوانان.

امام جمعه شهرستان قائم شهر در ادامه با بیان روایتی افزودند: ما هم اکنون در عصر غیبت به سر میبریم ، دسترسی به امام معصوم نداریم ؛ امام راحل میفرمود اگر فهمیده شود که معنای ولایت فقیه چیست باورش پیدا میشود که باید اینچنین باشد. در عصر غیبت ، فقیه عادل نائب امام زمان است .نمیگوییم این فقیه معصوم است ، اما نظر فقیه عادل حجت است ، همانگونه که نظر امام معصوم حجت بود. به چه دلیل؟ به آن دلیلی که امام معصوم فرمود: الرّادّ علیهم کالرّادّ علینا.اگر فقیه عادل حکمی کرد ، شما نپذیرید و رد کنید ، مثل اینکه بر ما رد کردید . فرمود : بشناسند که از چه کسی باید پیروی کنند . و از طرف آن امامی را که شناسایی کرد ، هرچه به او رسیده تسلیم باشند و چون و چرا نکنند که ما معصوم نداریم و همه قابل نقد هستند . که این حرفهای بی ربط و بی فایده هیچ ثمره ای ندارد و بلکه مضر است. که معصوم فرموده است : آحاد جامعه اگر در یک امر و مسأله ای اختلاف نظر با هم دارند ، این اختلاف نظر را ارجاع بدهند به محضر آن امام و نظر او را مطاع بدانند و فصل الخطاب که این ها راز عزت و عظمت و اقتدار شیعه است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به روز هوای پاک فرمودند: هوای پاک و هوای سالم موجب شادابی و نشاط زندگی است و هوای آلوده موجب بیماری است . تشکر میکنم از برادر عزیز ، جناب آقای دعاگو ، ریاست محترم اداره محیط زیست قائم شهر که به همین مناسبت قبل از خطبه ها مطالبی ارائه فرمودند و استفاده کردیم.

ایشان با اشاره به سالروز ولادت عقیله ی بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها در روز سه شنبه ، و روز پرستار و بِهوَرز این روز را به همه ی پرستاران و بِهوَرزان تبریک گفتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در مورد مسائل مربوط به شهر افزودند: خیلی ها تلفنی یا حضوری گلایه دارند از وضع اَسَف باری که محل نساجی شماره دو پیدا کرد .همه از من خواستند که چرا مسئولین شهر فکری نمیکنند و حالا که تعطیل هم شده ، چرا به این وضع افتاده و اینگونه تخریب شده و اینگونه ویران شده؟ ؛ من خواهشم از جناب آقای فرماندار و دادستان محترم و فرماندهی محترم نیروی انتظامی و شهردار محترم و در نهایت اعضای تأمین شهرستان ، چند قدم پیاده و نَه داخل اتومبیل ، آن حوالی آن نقطه ، یک دور بزنند و ببینند شرایط را که آیا واقعاً درخورِ شأنِ مردم و یا در خورِ شأن مسئولین شهر این است و باید اینچنین آنجا ویران بماند؟ خب اگر بنا بود تخریب بشود ، خب تخریب که شد باید یک کاری اتفاق بیافتد . اگر بنا نبود کاری اتفاق بیافتد آنجا ، چرا اینگونه ویران و مزبله و با عرض پوزش محل تردّد افراد فاسد و معتادین شده و مزبله ای که فتنه و فساد زا بشود آنجا و چرا به این شکل در آمده است؟ ؛ و راجع به نساجی شماره یک ، من از اعضاء شورا چزی نشنیدم ، ولی سر زبان ها هست که بنا دارند برگردانند . خب یک شهردار و یک شورا ، تصمیم و تصور و اراده داشتند که میتوانیم پیش ببریم و می توانیم نگه بداریم ، رفتند و گرفتند ، که به نام شهر بماند ؛ آن نساجی شماره دو و آن شماره سه را الآن مالکش یک نفر اهل ترکیه است که هم نمی آید سرمایه گذاری کند ، و هم آن تعهداتی را که در تفاهم نامه پذیرفته بودند عمل نکردند . تعهدات این بود که تمام بدهی ها را پرداخت کنند و طلب کارگرها را پرداخت کنند و برای توسعه  سرمایه گذاری کنند. نه تنها سرمایه گذاری هیچ نکردند ، آن بدهی ها را هم به تأمین اجتماعی و دارایی پرداخت نکردند و یک وضع نامعلومی دارد. همچنین از دو برادر ، نمایندگان مجلس ، جناب آقای دکتر ادیانی و جناب آقای دکتر رضیان هم خواهش میکنم حضور جدی تری پیدا کنند ؛ واقعاً اینگونه نیست که یک معضل غیرقابل حلی باشد ؛وضعیت آنجا حداقل قابل حل است . حالا نساجی شماره یک را میخواهند برگردانند هم ما نمیگوییم بر نگردانید ؛ آن دیگر قضاوت با خود مردم باید باشد ؛ حالا تصمیمی بوده برای نگهداری در مالکیت شهرداری ، ولی الآن زمزمه هست که می خواهند برگردانند.

ایشان در قمست پایانی خطبه دوم افزودند: من یک تشکری باید بکنم از برادر عزیز ، شهردار جدید جناب آقای دکتر معین پور ، که تشریف آورده بودند دفتر ، و من از ایشان خواهش کردم که آقای دکتر ، می خواهی حقوق بگیری در شهرداری ، سعی کن اول حقوق رفته گرها را پرداخت کرده باشی ، بعد خودت حقوق بگیری . پذیرفت و استقبال کرد و قول داد که حتماً همین باشد . حالا خواهش دیگر دارم از ایشان ؛ شنیدم که بعضی از شاغلین داخل شهرداری را میخواهند بیرون کنند . همین خواهش را قبلاً از شهردار قبلی جناب آقای رحیمی کرده بودم ؛ آقای رحیمی بار اول آمد پیش من گفت که حاج آقا دویست نفر اضافه داریم میخواهم بیرون کنم ، ممکن است بیایند پیش شما گلایه کنند ، خواستم شما بدانید. گفتم اگر آمدی به قول خودت احترام گذاشتی که ما بدانیم ، من از شما خواهش میکنم که این کار را نکن.کار بساز ، اگر آنجا کارگاه داری ، یا بلوک زنی داری ، کارخانه آسفالت داری، یک شیفت کار میکنند دو شیفتش کن ، یا بیشتر ؛ چرا که افرادی که آمده اند آنجا مشغول شده اند ، شاید خب عَزَب بودند ، آمدند داخل شهرداری گفتند که خب ایشان شاغل شده اند در شهرداری ، و متأهل شدند ، بعد الآن فرضاً خانواده ی همسرش بشنود که ایشان را بیرون کردند از شهرداری ، خب چه میشود؟ نکنید این کار را ؛ حالا الآن هم از همین آقای شهردار خواهش میکنیم که حتّی المقدور نگه بدارد و بیرون نکند و فرصت اشتغال ایجاد بکند برای اینها که ان شاءلله این یک هنر و خیر ماندگار باشد برای ایشان.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب استاد سعید دهنوی اقامه شد.

 

صوت قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکر نوجوان ، جناب آقای یاسین محمدی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت سخنرانی جناب آقای دعاگو(ریاست محترم اداره محیط زیست شهرستان قائم شهر) پیش از خطبه های نماز جمعه:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه اذان ظهر جمعه با نوای مؤذّن نوجوان جناب آقای ذاکری:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت اقامه نماز جمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و تعقیبات مشترکه با نوای استاد سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
q1v_img_8233.jpg

2vq5_img_8240.jpg

b56m_img_8245.jpg

tt6x_img_8255.jpg

6z8y_img_8265.jpg

7b85_img_8280.jpg

e7u8_img_8283.jpg

vmbp_img_8291.jpg

urq6_img_8295.jpg

r6m0_img_8296.jpg

98h_img_8309.jpg

ir9t_img_8319.jpg

32j4_img_8322.jpg

csp1_img_8335.jpg

b94c_img_8339.jpg5ljl_img_8354.jpg

92qp_img_8358.jpg

zr7d_img_8371.jpg

j6w2_img_8374.jpg

jwcm_img_8380.jpg

qval_img_8383.jpg

uq66_img_8390.jpg

zojb_img_8392.jpg

rxkt_img_8395.jpg

21_img_8402.jpg

9ajx_img_8418.jpg

dvkz_img_8419.jpg

مطالب مرتبط

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن سال جدید شمسی 1403 ، با ابوالشهیدین آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

مسئولین ، مدیران ، رؤسای ادارات و اقشار مختلف مردم شریف ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، به مناسبت فرا رسیدن

ادامه مطلب