جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 22 دی ماه 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه بیست و دوم دی ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب مصطفی یوسف پور و قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکر نوجوان ، جناب یاسین محمدی آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 27 تا 33 سوره ی مبارکه ی واقعه فرمودند: این اصل را نباید فراموش کرد که دنیا تغییر و تحول دارد ، همچون اینکه خورشید طلوع و غروب دارد و انسان هم گاهی سالم و گاهی بیمار است و گاهی جوان است و گاهی میانسال و گاهی پیر ؛ ولی در آخرت  اینگونه نیست و حالت یکنواخت جاودانگی پیدا میکند.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در قسمت انتهایی خطبه اول فرمودند:پروردگارا می خواهیم تو را بنده باشیم و بندگی کنیم و تقوا پیشه کنیم ، اما اگر مشکل داریم و وسوسه ی نفسانی و ابلیسی مانع کار ماست ، خدایا خودت موانع را از پیش پای ما بردار و ما را در پیمودن راه تقوا و پرهیزکاری یاری و مدد بفرما.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن قرائت آیه شریفه 29 سوره مبارکه انفال ، و آیه 2 سوره مبارکه طلاق  فرمودند: مومنین ، تقوای الهی ، نه تنها برای جهان بعد از مرگ موجب نجات انسان می شود ، بلکه در همین عالم هم تقوای الهی موجب برون رفت از خیلی از گرفتاری ها می گردد که هر که ملاحظه ی خدا را داشته باشد و شرم از خدا داشته باشد ، خداوند برای او راهی برای برون رفت قرار میدهد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی با بیان روایتی فرمودند: بعد از آن که امیرالمومنین با اصرار و پافشاری با امیرالمومنین بیعت کردند ، و چون این مردم به وصیت پیغمبر از همان نخست عمل نکرده بودند ، حضرت صریحاً در نامه ای به مردم کوفه فرموده بود که من را رها کنید ، بروید به سراغ دیگری ؛ که در این قسمت ، ممکن است یک انسان کج فهم بی بصیرت این را صرفاً ببیند از این بیان که : خود علی فرمود که من را رها کنید و بروید به سراغ دیگری ، و شما می گویید علی وصی بلا فصل پیغمبر بود؟! ، دیگر فکر آن نکته را نمیکند که چون وصیت پیغمبر را نادیده گرفته بودند و زمین زدند و  حالا می خواهند طبق روال دنیایی ، با اولی ، سپس دومی ، سپس سومی بیعت کردند ، حالا که به سراغ امیرالمومنین علی«ع» آمدند ، خب حضرت فرمود من را رها کنید ، بروید به سراغ دیگری ، که مردم اینجا اصرار کردند برای این بیعت.

ایشان افزودند: یک قسمت از مذاکرات 14 خرداد 1368 مجلس خبرگان ، یعنی روز بعد از فوت امام راحل که بی بی سی ، آن را پخش کرد ، با این هدف از جانب خودشان که اول خود مقام معظم رهبری در این جلسه میگفت که خیر ، و من برای این کار سزاوار نیستم و دیگران سزاوارترند و بروید به سراغ دیگران و دوم اینکه آنجا گفته شد این تصمیم موقت است . عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ؛ حالا که یک بخش ناقص را دشمن پخش کرد ، اگر تمام آن جلسه را بیاورد صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش کند ، آن وقت ببینید چه زیبا و در اثبات حقانیت مقام معظم رهبری رقم خورده این جلسه .  غربی ها برای رسیدن به پست و مقام ، به هر حیله ای متوصل میشوند ، که دروغ و تهمت بزنند و پول خرج کنند و فریب افکار عمومی داشته باشند و جنگ روانی ایجاد کنند ؛ که متأسفانه اخیراً و بعضاً سرایت هم کرده به جامعه ی ما. حالا این نکته که این فیلم چرا در اختیار بی بی سی قرار گرفت تا بی بی سی پخش کند در فضای مجازی ؟ این همان سند است برای اینکه مقام معظم رهبری می فرمود مراقب باشید برای نفوذ دشمن . و این سند است که دشمن نفوذ کرده ؛  خواه ناخواه از ناحیه ی کسانی که دسترسی به این مخزن و اسناد داشتند ، این فیلم در اختیار آنها قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر فرمودند : با پخش این فیلم اینها میخواستند دو نکته را به مردم القا کنند که خود آقا می فرمود که من برای این کار مناسب نیستم ، دیگران سزاوار ترند ، و دو این که این تصمیم گیری موقت بود .  پاسخ اینکه این تصمیم گیری موقت بود این است که در قانون اساسی ما بار اول در سال 58 که نوشته شده ، پیشبینی برای انتخاب رهبر این قید را داشت ، که از میان مراجع تقلید ، یک کسی برای رهبری انتخاب بشود . اما مرحوم امام بعد ها فرمود که من از اول راضی به این قید نبودم ، ولی چون آقایان گفتند ، من هم سکوت کردم. مرحوم امام خرداد 68 فوت شده بودند ، و در تاریخ اردیبهشت ماه 1368 ، مرحوم امام زنده بودند ، در همین اردیبهشت ماه امام نامه ای نوشت برای رئیس مجلس خبرگان ، مرحوم آیت الله مشکینی ؛ در آن نامه تأکید کرد برای رهبری قید مرجعیت نمی خواهد ؛ مجتهد عادل کفایت میکند ؛ و خیلی هم روشن بود و خدا میداند قبل از آنی که امام این جمله را بگوید ، والله و بالله ما می فهمیدیم که مرجعیت تقلید علاوه بر شرط های عمومی ،  دو شرط تخصصی دارد که اول عِلمیت در حدّ اجتهاد و دوم عدالت است . اما برای رهبر ، علاوه بر این دو شرط ، شرایط دیگری مضاف بر اینهاست نظیر اینکه شجاع باشد ، مدیر باشد ، مدبر باشد ، آگاه به مسائل زمان باشد و سیاست خارجی و سیاست داخلی را درست درک کند .

امام جمعه قائم شهر ادامه دادند: امام در آن نامه به رئیس مجلس خبرگان مرحوم آیت الله مشکینی فرموده بودند که قید مرجعیت در بازنگری قانون اساسی برداشته شود . قانون اساسی بازنگری شد ، ولی باید به رأی مردم و همه پرسی و رفراندوم گذاشه شود . رأی گیری کی شده است؟ داخل مرداد ماه 1368 رفراندوم  برگزار شد ، ولی جلوتر امام فوت شده بود . آن لحظه ای که امام فوت شده بود ، قانون اساسی قبلی حاکم بود . و قانون اساسی قبلی قید مرجعیت داشت . خب در آن جلسه اول بحث شورای مرجعیت شد و موافق و مخالف صحبت کردند و به رأی گذاشتند ، شورا رأی نیاورد . بنا شد فرد متعیّن باشد .مرحوم آیت الله گلپایگانی رحمت الله علیه زنده بود.اسم ایشان مطرح شد که ایشان رهبر باشند . یک نفر هم صحبت کرد . بعد به رأی گذاشته شد ، 17 رأی آورد . رأی به اندازه کافی نشد . خبرگان هشتاد نفر بودند و دوسوم خبرگان می بایست طبق قانون اساسی رأی موافق بدهند . پشت سر ، نام مقام معظم رهبری مطرح شد ، هیچکسی به عنوان مخالف حاضر نشد صحبت کند . خود ایشان فقط فرمود که من با این نظر شما مخالفم ، اجازه دهید من صحبت کنم . همه فریاد زده بودند که : نه ، نیازی نیست که شما صحبت کنید . خدا رحمت کند مرحوم آیت الله حائری شیرازی را .ایشان یک خاطراتی نقل میکرد ، می فرمود که: من یک وقتی آخرهای عمر امام بود ، به آقای خامنه ای عرض کردم که اگر ریاست جمهوری شما تمام بشود ، شما چه کار میکنید ؟ ایشان برگشت و گفت که خب همین کار آخوندی که قبلاً داشتیم ، همین کار را ادامه میدهیم . بعد میگوید گفتم : اگر امام دستور و ابلاغی دهد چه؟ که ایشان فرمودند : اگر امام دستوری بدهد و بگوید برو سیستان و بلوچستان ، آنجا در یک پاسگاه ، مسئول عقیدتی-سیاسی  باش ، میگویم چشم و اطاعت میکنم.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی افزودند: اینکه مقام معظم رهبری از پذیرفتن این امر استنکاف میکرد ، خب جهت دارد ، بخدا بسیار حکیمانه هم هست. چرا که در مجلسی که امام ، به بعضی ها که میگفتند  آقا ما بعد از شما کسی را نداریم ، چه کسی را برای رهبری داریم؟ ، و شما آقای منتظری را کنار نگذار ، امام اینجا فرمود که چرا میگویید کسی را ندارید؟ ؛ دارید ؛ همین آقا سید علی آقا. امام این جمله را در حضور پنج نفر گفته بود . که سه نفر از آن پنج نفر عضو مجلس خبرگان بودند . موقعی که بحث شورایی مطرح شد ،  شورا را به رأی گذاشتند ، شورا رأی نیاورد و حالا بحث فرد شده ، حالا مقام معظم رهبری اصرار داشت که نپذیرد و کنار برود ، به خلاف آنهایی که حریص مقامند و برای مقام حرص میورزند و راست و دروغ را به هم می بافند تا برسند به یک جایگاه . آنقدر اصرار کردند ، که بعداً فرموده بودند: من اصرار کردم اگر نپذیرم نوعی تمرّد خواهد بود ، در خودم جلوتر از این احساس ضعف برای برداشتن این بار سنگین میکردم ، ولی بعد از آنی که تصمیم جدی اکثریت قریب به اتفاق یعنی مِنهای شش نفر ، از کل هشتاد و چند نفر از خبرگان وقتی رأی دادند ، میفرماید یاد آن آیه ی قرآن افتادم که : یا یحیی ، خُذ الکتاب بقوّه.حالا احساس توانمندی و نیرومندی کن و برخیز و به وظیفه عمل کن.

ایشان در قمست پایانی خطبه دوم فرمودند: تمامیت این فیلم  ، سند است برای اخلاص مقام معظم رهبری ، و سند است برای خالی بودن از هوا و هوس و سند است برای مشتاق نبودن برای رسیدن به ریاست ، ولی اگر دشمنان نمیتوانند ببینند ، خب کور شوند که نمیتوانند ببینند.دل اهل ایمان شاد است از ولایت چنین فقیه عادل که به حق در جایگاه نیابت از ولی الله الأعظم قرار دارد .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب استاد سعید دهنوی اقامه شد.

صوت قرائت زیارت عاشور با نوای ذاکر نوجوان جناب یاسین محمدی:
دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و تعقیبات مشترکه با نوای جناب استاد سعید دهنوی:
دانلود فایل با لینک مستقیم

bbkp_img_7715.jpg

lq4g_img_7721.jpg

dbdj_img_7736.jpg

3mzk_img_7753.jpg

f0tn_img_7762.jpg

puhi_img_7767.jpg

6b6s_img_7768.jpg

gmfj_img_7772.jpg

xpni_img_7775.jpg

x185_img_7815.jpg

cxw1_img_7823.jpg

xpqu_img_7831.jpg

u8h_img_7852.jpg

o8kz_img_7859.jpg

7uai_img_7864.jpg

tkr_img_7891.jpg

mrkd_img_7899.jpg

9ew3_img_7913.jpg

مطالب مرتبط