جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 17 آذر 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه هفدهم آذر ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با قرائت زیارت عاشورا توسط ذاکر نوجوان کربلایی یاسین محمدی ، اجرای جناب مصطفی یوسف پور و سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه توسط جناب آقای رضا رحمانی(به نمایندگی از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر) و حجت الاسلام ابراهیمیان (ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر) آغاز ، و خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 17 تا 24 سوره ی مبارکه واقعه فرمودند: عمل است که موجب نجات انسان از گرفتاری های دنیا و از عذاب آخرت میشود و آنچه را که پاداش بزرگ الهی وعده شده به مومنین و سابقین در ایمان ، همه در ازاء عمل است نه در ازاء ادّعاء تنها . نه در ازاء اعتقاد تنها .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هدایای بهشتی در آخرت ، فرمودند: زنان مومنه نیز باید فرابگیرند که اگر میخواهند بانوان پاک بهشتی باشند ، نباید مواضع زینتشان را در ملأ عام بنمایانند.حجاب استثنایی ندارد که مراسم ، مراسم عزا است یا مراسم شادی ، یا بازار و میهمانی.محرم محرم است  ، و نامحرم نامحرم است.زنان بهشتی با اشاره به این آیات کلام الله ، از نگاه نامحرم دور هستند همچون مروارید پنهان شده در صدف.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در قسمت پایانی خطبه اول افزودند: بنا بر بیان امیرالمومنین ، المؤمن مُلجَم ؛ یعنی مومن بی بند و بار و آزاد نیست که هرچه هوس کرده و دلش خواسته عمل کند . ایمان اقتضاء میکند حرام و حلال قرآن را احترام بگذارد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه دوم با سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: بهترین پس انداز برای انسان ، حُسن عمل است ؛ حُسن عمل رعایت معیارهای دین خدا ، و همین است معنای تقوا . یعنی پرهیز از گناه و انجام واجبات .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمیان به جهت ایراد بیانات قبل از خطبه ها تشکر به عمل آوردند.

ایشان با اشاره به دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با مقام معظم رهبری فرمودند:مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: امروز هم استقامت در راه پیامبر عظیم الشأن اسلام میتواند توطئه ی بزرگ زورگویان جهانی را ناکام بگذارد.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قلب بلاد اسلامی ، شهر بیت المقدس است فرمودند: این شهر نیز قداستش به مسجدالأقصی است ؛ مانند اینکه مکه ، قداستش به مسجدالحرام و مسجدالحرام نیز قداستش به بیت الله الحرام است.این مسجد قبله ی اول مسلمین و دومین مسجد اسلام و سومین حرم الهی است . امیرالمومنین سلام الله علیه در بیانی میفرمود: در دنیا چهار قصر بهشتی وجود دارد ؛ که یکی آنها مسجد الأقصی است که انبیا آن را بنا نهادند . سلیمان نبی بنا نهاد و موسی در این مسجد با خدا تکلم کرد و مسیح در حوالی مسجدالأقصی به دنیا آمد و معراج پیغمبر خاتم هم از مسجدالأقصی بوده است.

ایشان افزودند: اینی که الآن به عنوان دولت جعلی اسرائیل به وجود آمده ، حداکثر به هفتاد سال قبل برمیگردد  که انگلیس بعد از جنگ جهانی اول ، بر فلسطین مسلط شد ، و یهودی ها را از گوشه و کنار دنیا آوردند و مسلمان های عرب را  کوچ دادند .بعد به این دولت جعلی هفتاد ساله کلاهک هسته ای میدهند ، اما میگویند جمهوری اسلامی که حداقل شش هزار سال سابقه ی تمدن دارد ، حق ندارد فعالیت صلح آمیز هسته ای بکند.چه زورگویی بالاتر از این.

آیت الله معلمی با اشاره به اینکه علی عبدالله صالح را در یمن به عنوان یک عامل مزدور میخواستند روی کار بیاورند ، ولی الآن به واسطه ی ساقط شدن علی عبدالله صالح ، خانواده ی خبیث آل سعود عزادار شدند و کمرشان شکسته . و ترامپ هم برای این دل شکستگی آل سعود ، آمده قدس را که قلب بلاد اسلامی ، قلب فلسطین و مرکز فلسطین است ، به عنوان مرکز حکومت اسرائیل غاصب به رسمیت بشناسد و سفارت خودش را از تل آویو به آنجا منتقل کند.این واقعاً شکستن عزت و اقتدار و اعتبار و حیثیت همه ی مسلمان های عالم است ؛ ولی این یک خیال خامی است که ترامپ دیوانه در سر پرورانده است ، و حضور جدی همه ی مسلمان ها در اقصی نقاط عالم ، سیلی محکمی خواهد بود بر چهره ی استکبار و ان شاءلله همین الآن بعد از اقامه ی نماز جمعه ، باهم راه می افتیم و اگر دستمان به آنجا نمیرسد ، فریادمان را بلند میکنیم؛امیدواریم که خدای رحمان بر همه ی اهل ایمان منّت نهاده ، با شکست این توطئه ی استکباری ، عزت مسلمین را مستدام بدارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در قسمت  پایانی خطبه دوم ، با اشاره به حاضر نشدن علیرضا کریمی ، کشتی گیر تیم ملی ایران در برابر کشتی گیر رژیم صهیونیستی و اشاره به اینکه این نهایت جوانمردی و پهلوانی و ابراز غیرت دینی که میخواهد ارزش ملی و مذهبی خود را حفظ بکند ، فرمودند : مقام معظم رهبری در پیامی که به تیم ملی کشتی ایران داشتند ، به ویژه از ایشان(علیرضا کریمی ) نام برد و فرمود: از جناب آقای علیرضا کریمی ، پهلوان سرافراز کشورمان که نماد عزت ایرانیان شد ، از صمیم دل قدردانی مینمایم.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب دهنوی اقامه شد و بعد از نماز ، سیل خروشان امّت شهیدپرور قائم شهر ، در اعتراض به توطئه ی آمریکایی-صهیونیستی ، مبنی بر معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل به تظاهرات گسیل شدند.

صوت سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمیان (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر) پیش از خطبه های نماز جمعه
دانلود فایل با لینک مستقیم

صوت اقامه نمازجمعه به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و تعقیبات مشترکه با نوای استاد سعید دهنوی
دانلود فایل با لینک مستقیم
4tbp_img_5552_-_copy.jpg

oc8m_img_5554.jpg

r5x6_img_5555.jpg

1ae_img_5577.jpg

syle_img_5581.jpg

79fu_img_5618.jpg

loh9_img_5656.jpg

hpzz_img_5671.jpg

8xzi_img_5675.jpg

ie83_img_5681.jpg

4p8u_img_5694.jpg

kv_img_5698.jpg

alip_img_5699.jpg

v4s1_img_5710.jpg

d93g_img_5714.jpg

tqav_img_5727.jpg

p7sq_img_5731.jpg

yvpj_img_5732.jpg

jb6_img_5748.jpg

141_img_5800.jpg

jfjo_img_5813.jpg

w1hm_img_5908.jpg

otcp_img_5933.jpg

ove_img_5947.jpg

06j4_img_5974.jpg

20nz_img_5979.jpg

vxrv_img_5987.jpg

مطالب مرتبط