جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمازجمعه 1396/6/24 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

نماز جمعه بیست و چهارم شهریور ماه هزار و سیصد و نود و شش شهرستان قائم شهر ، با ایراد خطبه ها و اقامه نماز جمعه به امامت حاج آقا دارایی برگزار شد.

خطیب این هفته ی نماز جمعه شهرستان قائم شهر در آغاز خطبه اول ، با قرائت ابتدای آیه 40 سوره مبارکه عنکبوت ، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به تقوا ، فرمودند: خطیب در خطبه اول و خطبه دوم موظف است جمعیت را به تقوا و پرهیزکاری دعوت کند ، و به بیان قرآن ، کسی که می خواهد دنیا و آخرت داشته باشد و عزت و شرفش محفوظ بماند ، باید تقوا داشته باشد، و چنان که فرموده : {{مَن یَتّق الله یجعل له مخرجا ، و یرزقه مِن حیث لا یحتسب }} اگر کسی تقوا داشته باشد ، از جایی که انسان به تصورش نمی آید نیز ، خداوند روزی اش را می رساند؛ « به نادانان چنان روزی رساند ، که صد دانا در او حیرت بماند».

ایشان ضمن عنوان کردن موضوع بحث خطبه اول با عنوان « آثار گناه و معاصی» ، سفارش به خواندن دعای کمیل در شب ها فرموده ، و ترجمه ی فارسی آن را نیز توصیه فرمودند و اضافه کردند: این دعا از بیانات دلسوزانه ی امیرالمومنین بود و میخواند و کمیل بن زیاد نخعی هم چون از انصار حضرت امیر بود حفظ کرد و بعد از امیرالمومنین این دعا را کمیل میخواند و معروف شد به دعای کمیل.

ایشان ادامه دادند : گناه ، و خلاف، اثرات مخرّبی دارد ، چنانکه کودک خردسالی با میخ فلزی ، به کلید برق داخل کند ، این برق چه اثری مخرب بر این کودک دارد ؟ ؛ گناه هم به همچنین.خلاف هم به همچنین.

ایشان افزودند: امام صادق بیانی دارد می فرماید که : «ما مِن نکبهٍ تصیب العبدَ إلّا بِذنبٍ » هیچ بدبختی و بلا و گرفتاری به انسان نمی رسد ، مگر از جانب گناه خودش.

حاج آقا دارایی در آغاز خطبه دوم با ذکر اله رحمان ، و سلام به رسول خدا و ائمه معصومین ، و قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر «عج» روایتی از رسول خدا«ص» نقل فرمودند که می فرمایند: «ثَلاثَهٌ مِنَ الذُّنُوبِ تُعَجَّلُ عُقُوبَتُها ، الْبَغْیُ ، عقوق الوالدین ، و کفر الاحسان» .

ایشان فرمودند: شاید صفحه ای در قرآن نباشد که خداوند مردم را به تقوا و پرهیزکاری دعوت نکند. خداوند میفرماید: بترسید از روزی که همه تان به سمت خدا می رَوید ، یعنی روز قیامت .

ایشان افزودند: دو آیه ، هم در سوره ی انعام و هم در سوره ی احقاف ،خدا می فرماید: اختلافات در قیامت زیاد است .

ایشان با قرائت آیه ی { ثُمَّ تُوَفَّی کُلُّ نَفْسٍ ما کَسَبَتْ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ} فرمودند: به هر اندازه که عملی کردی آنجا نصیب میبری. و عالی ترین درجه ی بهشت ، نصیب سلسله ی انبیا ، علما و شهداست.

ایشان افزودند: رسول خدا می فرماید سه گناه است که اثرش خیلی زود هم در دنیا و هم در آخرت انسان را گرفتار میکند ؛ یکی ظلم به بندگان خدا ، دیگری نافرمانی و سرکشی نسبت به پدر و مادر ؛ و سوم نیز کفر نعمت و فراموش کردن احسان و نیکی دیگران.

ایشان با اشاره به کشتار بی رحمانه ی مسلمان ها در کشور میانمار افزودند: جمعیتی هستند در آسیای جنوب شرقی که شصت میلیون جمعیت دارند ، 89درصدش بودایی هستند و 4درصدش مسلمان و 4درصدش مسیحی ، و یک درصدش هم هندو هستند. رئیس جمهورشان زنی است که مایه ی خجالت است که جایزه ی نوبل را نیز این زن گرفته است!. این همه کشتار در آنجا صورت میگیرد کسی دم بر نمی آورد ، آن وقت در مملکت ما یک قاچاقچی یا جاسوس را می گیرند ، مدعیان حقوق بشر چنان سر و صدا راه می اندازند که ایران نفی حقوق بشر میکند!

ایشان افزودند : این همه جنایت در میانمار صورت گرفته ، مسلمان ها را ، اجساد را ، خانه هایشان را ، آتش میزنند ؛ تصاویری که انسان نمیتواند حتی ببیند این صحنه ها را.

خطیب این هفته ی نمازجمعه قائم شهر ، به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که فرمودند: فاجعه است این قضیه .

ایشان با بیان اینکه این ها دست نشانده ی  آمریکا و صهیونیست هستند ، دعا فرمودند که شرّ این ها را از سر مسلمانان سراسر دنیا کوتاه گردد و عزت و امنیت مسلمان ها برقرار باشد.

در پایان خطبه ها ، نماز جمعه به امامت حاج آقا دارایی و با تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزاده اقامه شد .

لازم به ذکر است در این مراسم ،  آیین تجلیل از جناب آقای (پیمان ایازی) حافظ کلّ قرآن کریم ، نهج البلاغه و صحیفه ی سجادیه ، به مناسبت ( کسب رتبه ی ممتاز و عالی رشته حفظ کل قرآن ، در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ) برگزار شد.

 

صوت اذان ظهر جمعه با نوای جناب آقای حسن علیزاده:
دانلود فایل با لینک مستقیم
 

صوت خطبه اول:
دانلود فایل با لینک مستقیم
 

صوت خطبه دوم:
دانلود فایل با لینک مستقیم
 

صوت اقامه نمازجمعه به امامت حاج آقا دارایی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزاده:
دانلود فایل با لینک مستقیم
x9z3_img_7223.jpg

noyi_img_7315.jpg

hmsy_img_7237.jpgt1r_img_7255.jpg

y20p_img_7258.jpg

lnl1_img_7261.jpg

9wcz_img_7265.jpg

nro3_img_7267.jpg

5vin_img_7277.jpg

sse1_img_7278.jpg

udev_img_7279.jpg

24wg_img_7283.jpg

mfp3_img_7303.jpg

63nm_img_7346.jpg

0wec_img_7350.jpg

fe00_img_7361.jpg

sqex_img_7365.jpg

qqy4_img_7380.jpg

nn5b_img_7382.jpg

z4e1_img_7388.jpg

مطالب مرتبط